ijzermans1965

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox regelmatig offline

sinds de nieuwe media box (begon met horizon) regelmatig ellende, box die vastloopt, uit zichzelf uitschakelt, programma gids die stil staat, geen beeld en wel/geen geluid, pats blauw scherm met Ziggo logo in beeld, blauw scherm met in rechterhoek in het klein wel beeld,afstandbediening die niets meer doet,enz enz. veel ging vanzelf of na herstart weer over, maar de laatste tijd zijn we regelmatig dagen offline terwijl de rest van apparatuur gewoon werkt (wifi computer en interactief via tv zelf,sind 3 dagen nu ook weer geen verbinding met de box, monteur in verleden al paar x geweest met voor mij smoes dat frequenties gereset werden ? er was 2 weken geleden  storing bij Ziggo (stond op site niet vermeld) en dit had paar dagen nodig om uit zichzelf te herstellen, en wat er nu weer is ...geen idee...krijg er de tering zo van...anderen met deze ervaring/oplossing ? 

ps alles door ziggo zelf aangesloten/kabels van zowat goud via ziggo

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

de boel werkt inmiddels met de nieuwe kastjes,we zijn benieuwd of de problemen weg blijven,aansluiten was super easy 

Bekijk in context

35 Reacties 35
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@ijzermans1965  De mediabox next doet veel (bijna alles) via het internet, met uitzondering van live TV. Is er op een computer of smartphone wel internet (via wifi of bedraad en niet 4G). Als er op dat moment ook geen internet mogelijk is, dan is het signaal verstoord en zijn de gegevens waar @Bert om vraagt belangrijk. Zo kan er gekeken worden of het signaal wat binnenkomt in orde is.
Is er wel internet mogelijk op dat moment dat is er iets met de Next aan de hand en moeten we kijken wat er aan gedaan kan worden.

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

beste jan verder werkt alles,wifi,internet op vaste comp en dat soort dingen heb ook gewoon tv signaal alleen box is offline 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zou je nog de gegevens met ons kunnen delen die Bert vraagt ?

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
 
ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

bert de door je gevraagde waardes gaat al iets boven mijn  pet , inloggen in m'n  modem ? geen idee hoe of wat

enige wat ik dan doe is alles even aan en uit.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

als het goed is als je hier de stappen volgt van het merk Ubee dus in dit geval kom je er vast wel uit

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

foto,s staan er op,hoe ik aan die waardes moet komen ? heb al geen idee hoe je in je modem komt...niet iedereen is een techneut robin

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je hoeft hier echt geen techneut voor te zijn

ik denk dat de stappen goed onder elkaar zijn uitgelegd 

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

jullie bedoelen toch inloggen in het modem wat in de meterkast hangt ..beste mensen geen idee hoe ik daar in kom,wist niet eens dat dit kan 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe maakt de Next verbinding met internet? Via wifi of een netwerkkabel?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik denk dat onze Bert het op een betere/bergrijpelijker manier kan uitleggen dus ik draag het stokje aan hem over 🙂 suc6

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

volgens mij draadloos.en box is denk ik toch de xl ipv next

 

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ik kan gewoon niet in het modem komen,krijg site niet geopend geen verbinding

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Volgens mij werkt dit Ubee modem niet met de Next, maar ik weet het niet zeker.Misschien kan een moderator een compal voor je opsturen.

Die splitter op foto 1 kan overigens weg, en de linker kabel kan direct op het AOP.Analoge radio bestaat niet meer namelijk.

 

Het bekijken van de gegevens kan zo:

Ga in een browser(firefox, chrome , edge etc) naar 192.168.178.1

Vul als username ziggo in.

Vul als wachtwoord draadloos in.


Stap 2:
Klik op rechtsboven op
‘Geavanceerde instellingen’

Visser__0-1662889237307.jpeg

 


Stap 3:
Klik boven in de blauwe balk op
‘Basic’

Visser__1-1662889237308.jpeg

 


Stap 4:
Klik in de linker blauwe balk nu op
‘Docsis’

Visser__2-1662889237309.jpeg

 


Stap 5:
Het is gelukt! Voor je zie je nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

 

Note: het kan zijn dat een monteur ofzo het wachtwoord gewijzigd heeft, reset dan het modem door het resetknopje 15 seconden in te drukken met het pinnetje.

 

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

er word een nieuwe next gestuurd beste visser,dit gedoe is slecht voor de bloeddruk en ik ben totaal niet handig met dat inloggen enzo,zou daar echt hulp bij nodig hebben.,,via de chat met ziggo zeggen ze nu toe binnen 2 dagen een nieuwe

Verwijderd account
Niet van toepassing

@ijzermans1965  schreef:

er word een nieuwe next gestuurd beste visser,dit gedoe is slecht voor de bloeddruk en ik ben totaal niet handig met dat inloggen enzo,zou daar echt hulp bij nodig hebben.,,via de chat met ziggo zeggen ze nu toe binnen 2 dagen een nieuwe


Relaxt..

Ik vermoed dat het het niet verhelpt.

Als je nog aan het chatten bent, zou ik ook een nieuw compal modem aanvragen.

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

compal ?

box en modem in meterkast word nieuwe !

 

ijzermans1965
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

medewerker van ziggo zij dat die al oud is.

Uitgelicht topic