marco.roumen

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox omruilen

Hoi, ik heb een Mediabox XL en wil deze graag kosteloos omruilen voor een Next. Is dit nog steeds mogelijk?

Marco

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @marco.roumen, welkom hier!

Het is zeker mogelijk om jouw Mediabox XL om te ruilen naar een Mediabox Next. Ik zie dat je hier al goed advies hebt gekregen omtrent de verschillen tussen de Mediabox Next en Next Mini. Laat ik de puntjes dan op de i zetten! Bij deze heb ik een Mediabox Next kosteloos voor je aangevraagd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail en Post NL staat binnen enkele werkdagen voor de deur met jouw Mediabox Next. 

De Mediabox XL hoeft niet naar ons retour en mag je afgeven bij de milieustraat 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @marco.roumen ,

In nagenoeg alle gevallen is dat mogelijk hoor.Een moderator kan dat voor je regelen.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @marco.roumen 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben.

Uw Mediabox XL kunt u omruilen voor een Mediabox Next of een Mediabox Next Mini. Houd er wel rekening mee dat de Mediabox Next meer aansluitmogelijkheden heeft dan de Next Mini. Bovendien werkt de Mediabox Next -net als de XL- via een coaxaansluiting waardoor u meer live-TV hebt dan met een Next Mini.

Hieronder de verschillen:

  Mediabox Next Mediabox Next Mini
Verbinding via coax¹
Verbinding via bedraad netwerk²  Ethernetaansluiting via de voedingsadapter
Verbinding via wifi
Verbinding via HDMI  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)

 1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)

Audio optical out S/PDIF³
UHD 4K
Vooraf geïnstalleerde apps
Energieverbruik

Tussen 0,23 en 9,68 watt

Tussen 0,5 en 5 watt
USB-aansluiting 

Aanwezig maar buiten gebruik

Aanwezig maar wordt alleen gebruikt voor voeding en netwerkaansluiting.
Afmetingen B x H x D

 23 x 3,5 x 16 cm

8 x1,9 x 8 cm 

¹Een coax-verbinding geeft live TV; een TV-verbinding via internet geeft mogelijk 5 tot 15 sec. vertraging. 

²Een verbinding via een netwerkkabel geeft bij TV-kijken vaak een meer stabiele verbinding dan via draadloos netwerk.

³Mocht u bij uw huidige mediabox gebruikmaken van een optische verbinding, dan moet u als u kiest voor een Next Mini uitzoeken of er een andere mogelijkheid is om uw Next Mini aan te sluiten op uw geluidsinstallatie.

Meer informatie: Mediabox Next en Mediabox Next Mini

marco.roumen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank jullie wel voor de snelle reactie en uitgebreide uitleg. Ik maak nu gebruik van een netwerk- en een optische Kabel, dus het zal de next moeten zijn.

Marco

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Een prima keuze @marco.roumen 

Een moderator komt vandaag of binnenkort langs in dit topic om een ander met u in gang te zetten.

Succes!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @marco.roumen, welkom hier!

Het is zeker mogelijk om jouw Mediabox XL om te ruilen naar een Mediabox Next. Ik zie dat je hier al goed advies hebt gekregen omtrent de verschillen tussen de Mediabox Next en Next Mini. Laat ik de puntjes dan op de i zetten! Bij deze heb ik een Mediabox Next kosteloos voor je aangevraagd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail en Post NL staat binnen enkele werkdagen voor de deur met jouw Mediabox Next. 

De Mediabox XL hoeft niet naar ons retour en mag je afgeven bij de milieustraat 🙂

marco.roumen
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank je wel, Cecilia!

Uitgelicht topic