Beste community,
Ik heb al enkele weken last wat betreft mijn mediabox die continu offline is.
Ik zal mijn thuisnetwerk zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen. Ik heb een SmartWifi modem, deze staat in Bridge Modus, en is verbonden met mijn eigen netwerkrouter, TP Link Archer AX50. De router is verbonden met twee apparaten, vaste PC en de mediabox. Alles is verbonden via Cat6 UTP kabels. Ik heb een 300 Mbps internetpakket. Nu heb ik speedtests uitgevoerd op de volgende manier:
-PC via de router: 285 mbps
-PC direct op de modem: 290 mbps
Persoonlijk vind ik deze verschillen niet schrikbarend, maar nu komt het probleem.
Als ik deze via de router heb aangesloten geeft de mediabox aan die offline is.
De internetverbinding is "traag". Maar zodra de mediabox via de modem is verbonden, dan is het probleem opgelost.
Nu heb ik meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice, en die vertellen mij dat het aan mijn eigen router ligt, dat daar het probleem zit. "Aangezien de mediabox wel functioneert via de modem."
Persoonlijk lijkt het me sterk dat 5 mbps het verschil kan maken. Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben en eventueel wel een oplossing hebben voor mij.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Vincent