1
Vraag
2
Reacties
VG

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox offline via eigen router

Beste community,

 

Ik heb al enkele weken last wat betreft mijn mediabox die continu offline is.

 

Ik zal mijn thuisnetwerk zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen. Ik heb een SmartWifi modem, deze staat in Bridge Modus, en is verbonden met mijn eigen netwerkrouter, TP Link Archer AX50. De router is verbonden met twee apparaten, vaste PC en de mediabox. Alles is verbonden via Cat6 UTP kabels. Ik heb een 300 Mbps internetpakket. Nu heb ik speedtests uitgevoerd op de volgende manier:

-PC via de router: 285 mbps

-PC direct op de modem: 290 mbps

Persoonlijk vind ik deze verschillen niet schrikbarend, maar nu komt het probleem.

Als ik deze via de router heb aangesloten geeft de mediabox aan die offline is.

De internetverbinding is "traag". Maar zodra de mediabox via de modem is verbonden, dan is het probleem opgelost.

Nu heb ik meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice, en die vertellen mij dat het aan mijn eigen router ligt, dat daar het probleem zit. "Aangezien de mediabox wel functioneert via de modem."

Persoonlijk lijkt het me sterk dat 5 mbps het verschil kan maken. Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben en eventueel wel een oplossing hebben voor mij.

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

Vincent

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
VG
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@jansmarcel 
Ik heb de router volledig reset, tegelijkertijd heb ik de modem herstart. Nu ben ik bij de mediabox en is  de verbinding wel hoog, zie foto. Normaal staat daar verbinding “traag”, en dan kan ik geen live tv in HD etc uitvoeren.

 

Mvg,

Vincent

Bekijk in context

14 Reacties 14
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@VG  toen de test "PC direct op de modem" werd gedaan had je toen de Archer AX50 ook nog op de modem aangesloten?
Vaak is er maar 1 poort actief, maar soms ook 2, dus ik zeg niet dat wat je doet niet kan, maar zou een oorzaak kunnen zijn.
Hoe hem je de AX50 op de modem aangesloten (kabel in poort 1 van Modem en andere eind in de blauwe WAN poort)?

Gr. Marcel

VG
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Marcel,

 

Ik heb bij "PC direct op de modem" de pc op poort 1 aangesloten aangezien bridge modus maar 1 poort actief laat.

De AX50 inderdaad via poort 1 uit de modem en via de WAN poort op de router verbonden.

 

Met vriendelijke groet,

Vincent

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@VG  Dan lijkt mij dat alles correct is aangesloten. De router al een keer herstart? Zo ja, misschien een idee een factory reset te doen en de installatie wizard nog een keer  uitvoeren. Misschien is het detecteren van de internet verbinding mis gegaan of... de AX50 staat niet in router modus maar bv in accesspoint modus.

VG
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@jansmarcel

Ik zal een factory reset uitvoeren, de router staat in router modus. Het rare is ook ik heb afgelopen 2 dagen gewoon verbinding gehad. Ik kon terugkijken of opnemen, kortom alle functies deden het gewoon. Maar vanmiddag wilde ik F1 terugkijken maar ik kreeg de melding te trage internetsnelheid. Dus daarom snap ik ook niet waarom mijn router het probleem kan zijn. De mediabox werkt alleen maar optimaal als die direct verbonden is met de modem. Maar ik wil mijn eigen router gebruiken i.v.m. het stabielere en grotere bereik van die router. Ik zal de factory reset eens uitvoeren en hopelijk brengt dat meer.

 

Met vriendelijke groet,

Vincent

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@VG  Mijn modem staat ook in bridge hieraan is een Asus RT-AC87u gekoppeld. Het enige wat je niet hebt is een ipv6 adres verder werkt bij mij alles normaal.

VG
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@jansmarcel

Hoeveel Mbps pakket heb jij als ik mag vragen?

 

Mvg,

Vincent

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

300/30 Mbps. Die snelheid haalde ik op de ConnectBox en op de vervanger ervan bedraad, draadloos afhankelijk van hoe schoon windows op dat moment is 200-220 Mbps. Upload gewoon 30 Mbps. Draadloos is een laptop uit 2013.. Bedraad een PC uit 2009.

VG
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@jansmarcel 
Ik heb de router volledig reset, tegelijkertijd heb ik de modem herstart. Nu ben ik bij de mediabox en is  de verbinding wel hoog, zie foto. Normaal staat daar verbinding “traag”, en dan kan ik geen live tv in HD etc uitvoeren.

 

Mvg,

Vincent

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@VG  ik hoop dat zo blijft. Dit is zoals het hoort. Hou het in de gaten. Als er weer iets verandert dan kan er ook nog iets anders aan de hand zijn.

VG
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@jansmarcel 

Ja, als ik Ziggo dan weer bel, zullen ze zeggen: ligt aan je eigen router. Maar ik vind het zelf bijzonder dat als snelheden via beide methodes +- 10 mbps is. Dat de mediabox dan schakelt naar trage snelheid.

Ik krijg meer het gevoel dat ziggo niet wilt dat je een eigen router gebruikt.

 

Mvg,

Vincent

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@VG  Dat is wel bijzonder ja. Zeker met die snelheden. Ik zit nu naar een opname van RTL Crime te kijken. Hij piekte net kort naar 75 Mbit/s meestal zit hij tussen de 5-20 Mbit/s. Willen: zou kunnen. Ze hebben het dan makkelijker met het zoeken/uitsluiten van storingen, maar voor zo ver ik weet ben je zeker niet verplicht de router functie van Ziggo te gebruiken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

werkt het nog steeds perfect met je eigen router?

 

 https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Error-CS9993/m-p/770262 ts had een sort gelijk probleem met de next in combinatie met een eigen router 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@anoniemforum  ik heb zelf nooit anders gehad met de Next. En ook geen problemen. Met uitzondering toen de Connectbox kuren begon te krijgen. 

Ik ben zelf ook benieuwd naar een update @VG 

VG
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@jansmarcel @anoniemforum 

Tot nu toe heb ik nog geen problemen ervaren, snelheid blijft hoog.

Mijn opstelling is nog steeds hetzelfde, er heeft geen update plaats gevonden.

Ik heb zowel de modem als router volledig gereset.

Dus ben benieuwd hoe lang het volhoudt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic