Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Caro4!
Level 2

Mediabox next

Hallo,

ik heb alle topics over mijn probleem doorgespit . Ik kom er helaas niet uit. Misschien kan ik tips krijgen.

ik heb een HD philips tv uit 2009 en hierop zat een humax aangesloten zonder problemen. Tot een paar maanden geleden ik ineens geen zenders meer kreeg te zien op de tv.

De mediabox zat dus op philips tv  oled in huiskamer aangesloten. Heel veel storing beeld. 
Alle kabels vervangen met keurmerk hielp niet. Daar zit inmiddels  google chromecast vanaf december 2022 op. En werkt zonder problemen. Mediabox op de oude philips tv 2009 bovenslaapkamer aangesloten en naar fabrieksinstellingen gezet en opgestart. Instellingen tv staan goed ( HDMI). Krijg nu geen live tv maar wel replay. Humax deed het ook niet meer op een andere philips tv uit 2009. Afgelopen vrijdag heeft een monteur naar signaal en beide kastjes gekeken. Beide kastjes zijn toen aangesloten op hoofdingang en 1 van de 2 identieke tv,s  uit 2009. Deden het perfect. Signaal was voldoende. Verder hadden we een kapotte onnodige versterker. Deze is door monteur verwijderd. Monteur heeft ook naar de aansluiting iin meterkast gekeken en naarde aansluiting zitkamer. Alles prima. De humax werkt nu prima. Maar de mediabox next op slaapkamer eerste verdieping doet nog steeds geen live tv en wel replay. Humax staat beneden op slaapkamer en mediabox op eerste verdieping op slaapkamer. Ligt dit aan de coax? Of heb ik iets anders fout gedaan.

of zit er iets anders niet goed. Tv scherm geeft Foutcode CS2004, deze zender kunt u niet kijken op het scherm. Zenders wel zichtbaar, maar geen geluid en deze tekst erover op het scherm. Diagnostiek mediabox geeft aan signaal kwaliteit niet geactiveerd. In augustus hebben we bolbliksem tegen de gevel van het huis gehad. Was ingeslagen bij onze buren en ging vervolgens langs voorgevel vlak langs de meterkast. Alle kastjes tv,s  deden het daarna nog prima. Maar de wifipods deden het niet meer en zijn vervangen. Is dit de oorzaak of iets anders. Ik heb geen idee.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

@Caro4!  schreef:

Hallo,

Maar de mediabox next op slaapkamer eerste verdieping doet nog steeds geen live tv en wel replay. Humax staat beneden op slaapkamer en mediabox op eerste verdieping op slaapkamer. Ligt dit aan de coax? Of heb ik iets anders fout gedaan.

Ligt aan de coax, de next gebruikt coax voor live tv en internet voor de rest.

Deze melding betekent dat ook 'Diagnostiek mediabox geeft aan signaal kwaliteit niet geactiveerd'

Bekijk in context

1 Reactie 1
Steefb
Level 20

@Caro4!  schreef:

Hallo,

Maar de mediabox next op slaapkamer eerste verdieping doet nog steeds geen live tv en wel replay. Humax staat beneden op slaapkamer en mediabox op eerste verdieping op slaapkamer. Ligt dit aan de coax? Of heb ik iets anders fout gedaan.

Ligt aan de coax, de next gebruikt coax voor live tv en internet voor de rest.

Deze melding betekent dat ook 'Diagnostiek mediabox geeft aan signaal kwaliteit niet geactiveerd'