Lucky!

Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Mediabox next werkt nog niet.

Hallo,

Ik heb de mediabox next aangevraagd. Omdat ik gewoon movies en series wil kijken ,en niet via ziggo go, omdat die niet altijd lekker werkt. 

Alleen lukt het blijkbaar bij ziggo niet om hem werkend te krijgen.

Blijf maar foutcode CS1011 zien.

Ik moet wachten tot mijn ci module het niet meer doet, dan is de next werkend.

Hebben meer mensen zoiets meegemaakt??

Dat het zo lang duurt? Heeft geen prioriteit blijkbaar. En dan willen ze maar een monteur sturen. Niet nodig

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Lucky! goed dat je hier een topic over start, want dit probleem lost zich inderdaad niet vanzelf op. 
Je hebt het beste advies natuurlijk gehad, wacht het af tot de CI+ niet meer werkt. Ik zie dat de order hier vast is gelopen en meld dit bij mijn collega's. Hoe snel of het lukt om dit te herstellen is mij nog niet duidelijk. Zodra er meer informatie beschikbaar is, krijg je die van me 🙂 

Bekijk in context

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hoera! Hij werkt! Heel hartelijk dank!

Bekijk in context

20 Reacties 20
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goedenavond @Lucky! 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Eerst maar een vraag: hoe is uw Mediabox Next naast de coaxkabel verbonden met het modem; via een vaste netwerkkabel of via uw draadloze netwerk?

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hoi, een vaste kabel

Fr1so75!

Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Als je nu probeert zonder kabel, maar via de wifi?

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Dan kan ik hem verbinden met wifi, en dan krijg ik daarna dezelfde foutcode. Nu al tig keer contact gehad. Het gaat om iets handmatig s wat bij ziggo omgezet moet worden. Duurt nu wel erg lang....

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Net weer gebeld, met de technische afdeling..er moet iets omgezet worden..op het laatst noemde ze het weer administratief..ik moet het zeker nog een week geven..dat is twee weken dus..dan moet mijn ci module al retour zijn..omg 

Het is om gek van te worden. Dit heb ik nog niet meegemaakt. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Omdat de Media Box Next net is aangevraagd is hij administratief nog niet omgezet naar de Next. Kunt u kijken of in Mijn Ziggo dan tabblad Producten en kies dan Televisie of je daar het zelfde Next ziet staan met nummer als uw Next.

 

Wat u kan proberen is de Next even uitzetten en dan morgenochtend weer opnieuw opstarten, want de foutcode Foutcode CS1011 

is nog niet geactiveerde Next, dit zijn ze vergeten bij uitleveren. Morgen komt er een Ziggo Medewerker en die kan hem hopelijk een setje geven.

 

Foutcode CS1011

Het lukt de mediabox niet om nieuwe software te installeren.

 

1. Wacht een paar minuten

De mediabox blijft proberen om verder te gaan. In de meeste gevallen lukt dat binnen 15 minuten. De foutcode verdwijnt vanzelf uit beeld als dit lukt. 

 

2. Is je mediabox via wifi verbonden?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.

 

3. Helpt dit niet?

Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

 
 

 

 

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Het serie nummer of ID nummer klopt inderdaad niet zag ik net..wat moet ik nu doen?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Lucky!  schreef:

Het serie nummer of ID nummer klopt inderdaad niet zag ik net..wat moet ik nu doen?


Waarschijnlijk komt er morgen een moderator langs in dit topic om u verder te helpen. Hij of zij zal waarschijnlijk vragen om het serienummer tussen haakjes bij uw postcode te zetten.

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Oke, ik hou het in de gaten.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Lucky! goed dat je hier een topic over start, want dit probleem lost zich inderdaad niet vanzelf op. 
Je hebt het beste advies natuurlijk gehad, wacht het af tot de CI+ niet meer werkt. Ik zie dat de order hier vast is gelopen en meld dit bij mijn collega's. Hoe snel of het lukt om dit te herstellen is mij nog niet duidelijk. Zodra er meer informatie beschikbaar is, krijg je die van me 🙂 

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hoi, is er al.iets meer bekend?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

 

@Lucky!  Ik heb het even bij een Medewerker weer neergelegd voor je. Die komen topic vanzelf in.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helaas nog niet, @Lucky! De order staat nog steeds vast, ik ga opnieuw navraag doen naar de situatie.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dank je @Alex  voor oppakken 

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ben echt benieuwd , vind het wel erg lang duren hoor...

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Sorry dat het zo lang duurt @Lucky!. Helaas is het probleem nog niet opgelost, er wordt aan een oplossing gewerkt!

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hoe lang gaat dit duren nog???

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Ik zou willen dat ik je een indicatie kon geven @Lucky. Maar ik wil je niets beloven wat ik niet met 100% zekerheid kan nakomen. Ik heb het zojuist opnieuw voor je gecontroleerd maar helaas hebben we nog geen nieuws. We houden de vinger aan de pols. 

Lucky!
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ik vind het onbegrijpelijk, eerlijk waar. Stuur dan geen apparatuur. Echt, als ik kan overstappen ,doe ik dat. Ik vind het genoeg geweest. Net als dat ik opeens die wifi pods moest nemen. Waarom...nee, ik heb geen begrip meer voor jullie problemen. 

Uitgelicht topic