jvdl

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox next probleem opnames.

Vorige week vrijdag "2 voor 12" opgenomen. Gisteren (31 mei 2021) de helft van de opname bekeken, was dus opgenomen. Vandaag  had deze opname de melding "Opname mislukt", met een rood uitroepteken.

Wat is er mislukt, is de cloud hem kwijtgeraakt? Hoe krijg ik hem weer terug?

Weet dat ik dit programma nog kan terugkijken, maar exact hetzelfde gebeurde met een deel uit een detectiveserie op België, en daar is terugkijken net toegestaan.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag allen! Allereerst mijn excuses voor de problemen die jullie ervaren met opnames op jullie Mediabox Next. Zoals @Steefb en @Bert al aangaven gaat dit helaas niet altijd vlekkeloos en lopen er nog enkele verbetertrajecten. Bij problemen met geplande opnames verzoek ik jullie vriendelijk dit kenbaar te maken in dit topic. Zo houden we de informatie overzichtelijk en kunnen we er melding van maken bij de afdeling Technology. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Koos BAR

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hetzelfde probleem. Opgenomen programma’s worden voorzien van een rood uitroepteken en de tekst ‘niet opgenomen.’.

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het gaat al lang niet altijd goed met opnames, Ziggo belooft al vrijwel net zo lang verbetering .

Zie hier voor een uitgebreid topic.

Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next - Pagina 163 - Ziggo Community

 

jvdl
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar het gekke in dit geval is dat de opname gelukt is en gedeeltelijk bekeken en dan pas na een aantal dagen de melding geeft van opname mislukt en dus ook niet meer verder bekeken kan worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Ik vermoed dat die periode 4 dagen is?

Dan gaan de opnames naar een definitieve server en gaat het bij de overgang mis.

Soms gaat het na de overgang na 4 dagen juist goed met een opname met een uitroepteken.

Er moet nog stevig geknutseld worden om dit al lang lopende probleem op te lossen.

Jacques 1949

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ervaar hetzelfde probleem ook met opnames van afgelopen vrijdag 28 mei. Take A Chance On Me en Vroege Vogels opgenomen. Die kwamen keurig in de bewaarde items te staan. Alleen gisteren 1 juni stond er plotseling een rode cirkel met uitroepteken achter en kon je de programma's alleen nog maar verwijderen.

Jacques 1949

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde ervaren met Vroege Vogels en Take A Chance On Me op 28 mei. Ze stonden in de bewaarde items tot gisteren 1 juni. Toen stond er een rode cirkel met uitroepteken achter en kon je ze alleen nog verwijderen.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag allen! Allereerst mijn excuses voor de problemen die jullie ervaren met opnames op jullie Mediabox Next. Zoals @Steefb en @Bert al aangaven gaat dit helaas niet altijd vlekkeloos en lopen er nog enkele verbetertrajecten. Bij problemen met geplande opnames verzoek ik jullie vriendelijk dit kenbaar te maken in dit topic. Zo houden we de informatie overzichtelijk en kunnen we er melding van maken bij de afdeling Technology. 

b.tent

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Heb sinds vorige week nadat ik ook telefoon heb aangesloten op nieuw modem ook een paar dagen later de Mediabox Next ongevraagd toegestuurd gekregen met mededeling dat deze binnen 15 dagen de XL moet vervangen. Nu had ik daar nooit problemen mee met opnemen en afspelen. Deed het ook verder prima. Nu met de Mediabox Next alleen maar ellende met afspelen opgenomen programma's Elke keer stilstand en sinds gisteren na gedeeltelijk afspelen melding verdere opname mislukt en bekijk het maar. Ook via terugkijken zelfde probleem. Waarom een Mediabox vervangen waar je niet om vraagt en het nog geweldig doet. Pure kapitaal verspilling.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@b.tent Vreemd, want de Next deed en doet het hier beter en vlotter als de Mediabox XL en dat lees ik ook veel van andere gebruikers.

 

Gezien het gaat over opnames, hoe maakt de Next verbinding met het modem? Via wifi of een netwerkkabel?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

b.tent

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb het niet zelf aangesloten, jullie monteur heeft dit gedaan. Zou niet weten of het via wifi is, ik neem aan hetzelfde als met de Mediabox XL. Hij heeft alles verwisseld.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@b.tent Je schrijft jullie, ik ben een andere klant op dit klant helpt klant forum.

Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan.

De Next kan niet hetzelfde werken als de Mediabox XL, want die had een eigen modem in zich voor de internet verbinding voor opnames en replay en on-demand.

De Next werkt via je modem.

Een Ziggo medewerker kan dieper in de systemen kijken en je weer op weg helpen.

b.tent

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Sorry ben toch wat wijzer geworden, als het niet beter wordt neem ik wel contact met een Ziggo medewerker. Toch nog bedankt voor jouw reactie

Uitgelicht topic