Paul47

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox next / niet ondersteund videoformaat

Sedert enkele dagen de mediabox  next in huis en geïnstalleerd. Opstarten en aanmelden ging prima en alles leek goed te functioneren.  Na uitschakelen en na enige tijd weer inschakelen had ik geen beeld en geen geluid. Op het scherm krijg ik de melding “niet ondersteund videoformaat”. Als ik de box met de aan-uitknop uitschakel en vervolgens weer aan krijg ik het scherm “even geduld” vervolgens het ziggo- logo en alles functioneerd weer. Dit manco gebeurt niet altijd maar wel zeer regelmatig. Graag advies

12 Reacties 12
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Paul47 . Over welke tv hebben we hier? Vermoed een philips.

 

Teun.

Paul47
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klopt, een Philips. Een ouder toestel

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Paul47 . Kijk eens bij de resolutie instellingen van de box. Vermoed dat deze te hoog staat. Indien te hoog dan aanpassen naar een lagere waarde. Te vinden in het menu bij hdmi resolutie. Denk dat hij nu op 1080 staat en moet dus wat naar beneden.

 

Teun.

 

 

Paul47
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het snelle reageren, ik ga jouw suggestie proberen. Fijn weekend 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Top. we horen graag de afloop.

 

Teun.

Paul47
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Doe ik!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Paul47 

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat, heb je een update voor ons?

Paul47
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, na veel gepruts heb ik de mediabox next geïnstalleerd. Maar helemaal tevreden ben ik niet. Ik had het advies opgevolgd om de HDMI terug te zetten. Bij 720 kreeg ik beeld.

Ik had toen de z.g. éénknop voor mediabox en tv op “uit” staan. Nadat ik deze knop op “aan”  gezet had, kreeg ik zelfs geen videosignaal meer. Na veel gepruts deze knop weer op uit gezet, waarna de box weer werkte. Ik moet wel eerst de tv inschakelen en daarna pas de box. Dus ja, het werkt, maar helemaal tevreden ben ik niet. Mogelijk is mijn tv te oud. Groet 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Goed om te horen dat de installatie gelukt is, maar wel met een aantal omwegen dus. Je kunt de afstandsbediening van de Next koppelen aan je TV. Maar als dit niet werkt kun je het natuurlijk ook uitschakelen. Wat voor TV heb je precies? Misschien is er een andere gebruiker die de TV ook heeft en die een goede tip heeft om dit wel werkend te krijgen. 

Paul47
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je suggestie.

TV merk Philips

Type:  40 PFL 9704H/12

Installatie datum: 04/09/2010

 

Alvast dank voor het meedenken.

Groet

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Graag gedaan 🙂 Krijg je deze toevallig wel gekoppeld als je via de home knop de afstandsbediening koppelt?

Paul47
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg de afstandsbediening wel gekoppeld , maar het probleem is dat de tv “aan” moet zijn en dan pas de “box” inschakelen. Dan werkt het. Gelijktijdig inschakelen geeft het genoemde probleem.

groet, Paul

Uitgelicht topic