1
Vraag
2
Reacties
Baka

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox next met alleen LAN, geen coax

Hoi,ik ben verhuisd. In het nieuwe huis zit alleen een LAN poort en de coax zit helemaal aan de andere kant van de kamer. 

 

Is het mogelijk de Mediabox te draaien met alleen een LAN kabel? Of is coax verplicht? Als ik eenmalig coax moet gebruiken om hem te activeren kan ik wel ff een kabel door de kamer leggen, maar als hij bij iedere keer opstarten coax nodig heeft wordt dat lastig. 

 

PS: zijn er plannen voor een Ziggo Go app op LG smart tv's, dan is de hele box niet meer nodig.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dat zou wel lukken met een Mediabox Next Mini, die alleen op LAN werkt. Deze mediabox wordt echter alleen uitgeveven als Extra mediabox, of bij TV Start.

Optie 1: bestel een Extra Next Mini voor €4 p.m en gebruik die in de woonkamer. Mediabox Next evt. bij een tweede tv (slaapkamer?) gebruiken indien daar een coaxverbinding is.

Optie 2 (omslachtig): pas je TV-abonnement aan naar TV Start, en na een maand weer naar je huidige TV-pakket. Kost je eenmalig €19,95 voor apparatuurwissel. Je verliest dan wel je opnames, denk ik. Ook zal een eventuele korting vervallen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Alle live content (behalve love nature) gaat via de coax, als je alleen opneemt of uitgesteld kijkt is coax behalve bij eerste installatie niet nodig.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dat zou wel lukken met een Mediabox Next Mini, die alleen op LAN werkt. Deze mediabox wordt echter alleen uitgeveven als Extra mediabox, of bij TV Start.

Optie 1: bestel een Extra Next Mini voor €4 p.m en gebruik die in de woonkamer. Mediabox Next evt. bij een tweede tv (slaapkamer?) gebruiken indien daar een coaxverbinding is.

Optie 2 (omslachtig): pas je TV-abonnement aan naar TV Start, en na een maand weer naar je huidige TV-pakket. Kost je eenmalig €19,95 voor apparatuurwissel. Je verliest dan wel je opnames, denk ik. Ook zal een eventuele korting vervallen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic