1
Vraag
2
Reacties
bram1976

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox next laad niet alle plaatjes

Hallo,

Ik krijg niet alle plaatjes van series en films te zien in mijn mediabox next.

De test in next zelf signaal goed en internet hoog aangeeft.
Ook andere testen in mijn huis geven geen issues.
Gewoon 250/25 op mobiel, pc, tv browser, xbox...

Ik heb mijn cisco3928 al sinds ik m heb in bridge staan met daarachter een eigen router(r7000), met daarop o.a. een accespoint, sonos, en een pc. daar op een giga switch die de tv, sonos, xbox one en de mediabox Next aanstuurt.

Na wat nalezen hier heb ik gevraagd of mijn modem uit bridge kon worden gehaald, en daar kwamen de plaatjes(na herinstallatie next).

Toen weer alles laten terugzetten(anders werkt de rest niet) en de plaatjes die je meteen ziet zijn geladen, maar ga je verder naar beneden of naar links dan is er niks zichtbaar(alleen popcorn plaatje en naam film)

Ik heb toen de next gereset en toen waren alle plaatjes weg.
De modem van stroom af, weer terug. mediabox opnieuw ingesteld en voila plaatjes zijn terug. Maar na een uurtje zijn vooral de plaatjes die ik niet heb bekeken niet zichtbaar, (hij laad wel t popcorn plaatje met een naam).
Als ik dan de Next reset zijn alle plaatjes weer weg. Als ik dan de modem reset, en daarna de next zijn de plaatjes er weer... maar na een tijdje vallen ze weer weg.

(switch eruit, kabels vervangen, alleen de next op de router, maakt allemaal niet uit.. alleen de modem een reset geven geeft even wat het zou moeten zijn)

Snap dr niks meer van. Moet ik een vast ip instellen? in dmz plaatsen? andere router kopen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bram1976
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Okay volgens mij is het probleem opgelost.

Kan toeval zijn, maar ik heb disney control, dat is een ingebouwde parental control in mijn netgear router.

Om te testen of t wellicht daarmee te maken heeft heb ik die eens uitgezet, en voila alle plaatjes zijn er, ZONDER de Next te herstellen.

Later weer eens kijken wat er gebeurt als ik het weer aanzet, en bij welk category hij geen storing geeft.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23431Posts
  • 1048Oplossingen
  • 7420Likes
Vervelend als de Next niet wil laden en dat wil je niet, maar heb je niet een nieuw modem gekregen bij de Next.

Mijn Idee is dat je Cisco modem niet optimaal functioneert met de Next en hiervoor ander Modem geschik moet worden. Hij heeft teveel apparaten die hij moet voeden wat dus tot de problemen kan leiden.

Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de Klantenservice of met de Ziggo Chat om te vragen of ze je een ander modem kunnen opsturen.

Want Connect Box is uitermate geschikt bevonden en Cisco's kunnen problemen geven en dat bewijst dit helaas.
Steefb

Level 20
  • 15714Posts
  • 2968Oplossingen
  • 7139Likes
Heb je de box al eens een minuutje uitgezet met de knop achterop? Dit lost nogal eens rare problemen op.
bram1976
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dave- nee was geen reden voor, mijn horizon box was defect en kreeg de optie om voor deze Next te gaan. Andere modem was niet nodig volgens klantenservice. Maar mijn router neemt toch al het verkeer over? De r7000 zou nog goed moeten volstaan lijkt mij.. De cisco is wel een oud beestje wat nog net docsis 3 aan kan volgens mij..

Steefb zal eens echt wat langer laten uitstaan.

Ik heb nog gespeeld met de eco/hoge stand, maar dat maakte ook geen verschil

Ik heb overigens ook geen plaatjes bij replay-tv.. alles wijst op netwerk issue..
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23431Posts
  • 1048Oplossingen
  • 7420Likes
Er wordt geadviseerd om een Connect Box voor de Media Box Next te gebruiken, omdat deze alle eisen voldoet en ook regelmatig wordt geupdate en de Cisco is geen ondersteuning meer voor en wordt niet meer uitgeleverd door Ziggo. Bovendien is de Connect Box op aanraden van Ziggo Community aanbevolen en geadviseerd voor de Next.
bram1976
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
en als die in bridge staat dan moet dat geen probleem geven?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74637Posts
  • 5109Oplossingen
  • 21684Likes
Het lijkt erop dat er in de router één en ander geblokt wordt via de firewall. bram1976

Aan je modem kan het dus niet liggen als dan wel de plaatjes binnenkomen.

Ik ken de Netgear te weinig om advies te geven in de instellingen, maar het issue komt mij wel bekend voor en als oplossing iets wat minder geblokt moet worden in je router, maar wat ben ik kwijt.

Mogelijk komt er snel iemand langs die je instelling kan geven die plaatjes blokt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23431Posts
  • 1048Oplossingen
  • 7420Likes
bram1976 wrote:
en als die in bridge staat dan moet dat geen probleem geven?

Nee hoor in principe niet.
bram1976
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net nog eens gekeken, maar ik kan geen setting ontdekken die in mijn router de next zou blokken. Dus als iemand iets weet.. 🙂

Maar dan zou ik de next moeten gaan forwarden, welke poorten moeten dan open staan, of is t veilig hem in dmz te plaatsen?

Wat ik wel kan zien is dat hij niet de dns servers van ziggo pakt maar automatisch IP adres van mijn router invult, die kan ik niet veranderen in de Next.

Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23431Posts
  • 1048Oplossingen
  • 7420Likes
Dat zou kunnen omdat ie je router IP pakt en niet het Modem, dat is een optie die aanwezig is en die is niet te veranderen dat klopt.
Je kan eventueel de Next rechtstreeks op het modem zetten, kijken of het helpt of op Wifi zetten, let wel op dat je de UTP kabel los klikt, anders doet Wifi het niet.
bram1976
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb alles laten uitschakelen op de cisco, het is alleen een modem
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nee, maar wel in je eigen Router. Bekijk eens wat DHCP doet met DNS Servers.
Die zijn zelf ingevuld.
Probeer eens een gerenommeerde publieke DNS dienst.
https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062
bram1976
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
maar ook al verander ik ze in mijn router, de ziggo NEXT blijft als dns mijn router adres aangeven (192.168.1.1) dus
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat kan. Next 30 sec van de spanning af met het Power knopje aan de achterkant.
Ik verwacht dan de DNS Servers die je nu hebt ingesteld.
Is dat zo?
En ook: maakt dit uit voor wat je verder te zien krijgt op de Next?
bram1976
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
vanavond eens uittesten .. eerst werken...
bram1976
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Okay volgens mij is het probleem opgelost.

Kan toeval zijn, maar ik heb disney control, dat is een ingebouwde parental control in mijn netgear router.

Om te testen of t wellicht daarmee te maken heeft heb ik die eens uitgezet, en voila alle plaatjes zijn er, ZONDER de Next te herstellen.

Later weer eens kijken wat er gebeurt als ik het weer aanzet, en bij welk category hij geen storing geeft.

Allemaal bedankt voor het meedenken!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74637Posts
  • 5109Oplossingen
  • 21684Likes
bram1976 Dank voor je bericht, dat was het wat van mijn eigen harde schijf was verdwenen.:thinking:
Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic