1
Vraag
2
Reacties
pevo58

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox next i.c.m. Extra mediabox next.

Het is mij bekend dat er voorlopig geen extra mediabox next wordt uitgeleverd. Ik heb een vraag op voorhand. Mijn huidige mediaboxXL (groot model) en extra mediaboxXL (klein model) zijn rechtstreeks aan elkaar gekoppeld middels een internet kabel. Begrijp ik het goed dat bij de nieuwe NEXT modellen, standaard of extra, elke box zijn eigen aansluiting heeft naar een router ??

Gr. Peter.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ja dat begrijp je goed, De boxen werken onafhankelijk van elkaar. Ze werken samen via de cloud.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ja dat begrijp je goed, De boxen werken onafhankelijk van elkaar. Ze werken samen via de cloud.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja. Gewoon aansluiten op je LAN. Als je een tweede Next hebt is dat precies hetzelfde apparaat als de eerste.

De onderlinge afstemming (en met Ziggo Go) vindt plaats via het Internet.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ja, een extra mediabox Next heeft een coax en een internetverbinding nodig en is niet rechtstreeks met de  overigens identieke hoofdbox verbonden.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nou drie keer dezelfde boodschap. Dan moet het wel waar zijn.

pevo58
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel voor de snelle reacties. Ik zet mijn abonnement pas om als de Next onbeperkt te verkrijgen is anders kan ik maar op één plek tegelijk kijken en dat vind ik niet fijn. De oude mediaboxen zal ik terug moeten sturen. Of zijn er nog alternatieven ?

gr. Peter. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
pevo58 wrote:

Dankjewel voor de snelle reacties. Ik zet mijn abonnement pas om als de Next onbeperkt te verkrijgen is anders kan ik maar op één plek tegelijk kijken en dat vind ik niet fijn. De oude mediaboxen zal ik terug moeten sturen. Of zijn er nog alternatieven ?

gr. Peter. 

 

Los hiervan denk er ook aan dat als je live tv wil kijken je ook een coax kabel aanwezig moet hebben in de slaapkamer.

Als je een 2e tv hebt met ci+module ingang gecertificeerd is dat ook een tijdelijke optie , maar dan ook de Coax kabel die er moet zijn.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @pevo58 welkom bij ons op de Community. Je bent al meer dan afdoende van antwoord voorzien, gaaf! 

Je vraagt naar alternatieven. Denk dat zeker ook aan Ziggo GO via Chromecast bijvoorbeeld, en er komen ook andere Ziggo GO oplossingen aan. Dat wil ik aan jou maar ook zeker aan iedereen die meeleest meegeven 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic