NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
sinds een tijdje waarschijnlijk is het begonnen toen de firmware is upgedatet hdcp error sinds
ik heb vandaag getest op de Samsung hd tv andere hdmi kabel rechtstreeks in tv inplaats van in denon x3600h lg c1 en belkin ultra hdmi kabels het heeft wel gewerkt eerder maar nu niet als frame rate aanpassen aan staat en netflix 24p pauzeert het na de switch de diepe kleuren staat aan op tv en op receiver op verhoogd 4k echt van alles geprobeerd wat ik kon vinden op forums of op Google blijft hetzelfde dit is
Klinkt als een fout in de Media Box, zal een Moderator vragen of ze deze willen omruilen voor je,
Als alle gegevens compleet zijn, dan zal moderator je topic oppakken.
Goedemorgen @Ziggipiet, zo te lezen ervaar je na de firmware update een aantal vervelende problemen. Voordat wij de mediabox omruilen ben ik benieuwd naar een aantal dingen. Speelt het probleem bijvoorbeeld enkel bij Netflix of ook bij andere apps, zie je ook verkleuringen wanneer je gebruik maakt van live tv en om welk type tv gaat het? Met deze informatie sluiten we een aantal dingen uit. Mocht het een algemene issue zijn dan lost het omwisselen van de mediabox helaas het probleem niet op.
gebruik lg c1 oled het is alleen bij netflix
ik zal de gegevens even in profiel zetten @Lotte
ingevuld wanneer kan ik de mediabox next ontvangen? en dan de huidige in de doos terug sturen
Goedemorgen @ziggpiet, ik vermoed dat het probleem toch ergens anders zit aangezien het zich alleen voordoet bij het gebruik van Netflix. Zou je verder toe kunnen lichten wat er precies fout gaat en er eventueel een foto van kunnen delen. Welke apps gebruik je nog meer via de mediabox en wat staat er precies bij de diagnostiek?
diagnostiek signaal goed netwerkkabel ✔
mediabox ✔modem✔internet ✔ziggo servers✔ .
internet snelheid hoog ✔ . live tv kijken ✔ kijk alles in hd ✔ kijk alles in ultra hd ✔ .
opstart mediabox trage start .Een knop voor alles aan uitzetten uit ( geen verschil aan uit)
frame rate aanpassen Aan resolutie 4k
primevideo speelt gewoon af 4k hdr en hd .
maar inderdaad alleen netflix @Lotte bij HD en bij 4k hdr 4k ik druk op ok om af te spelen beeld wordt zwart kort geluid en de film of ander blijft gepauzeerd stil staan ten zij ik nog een keer op ok druk quick start plus uit zoals ik eerder al zij werkte het eerder wel ik ga nog wel even hdmi kabels proberen vrees dat dat het niet oplost.
alle hdmi kabels getest eerst via hdmi diagnostics van de denon alle kabels pass 4k9g dat is goed. via de lg c1 quick help hdmi test krijg ik ok bij opstarten en ng (not good) zodra er beeld is live tv dat is bij de mediabox next andere apparaten ook getest die zijn wel ok status @Lotte
testen testen het lijkt mij niet aan de mediabox next te liggen na pogingen primevideo switch naar 24p ging goed zonder probleem.
daarmee lijkt het bij de netflix app op de mediabox next misschien wel naar foute frame rate te gaan zou ik denken in iedergeval
moet dat onderzocht worden las ook dat anderen last hebben van titels die weg zijn dat heb ik niet .
waarschijnlijk dient het probleem opgelost te worden met komende firmware release
tot dat is .. dan wanneer het opgelost is druk ik op opgelost.
Hdcp heeft erg weinig te maken met de framerate dat zijn twee verschillende zaken.
Wat doet Netflix als u de app op uw smart TV gebruikt?
op smart tv geen probleem met netflix.
Dan zal het een probleem van de app op de Next betreffen.
Hi @ziggpiet! Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat er nu precies aan de hand is. Ik lees iets over de box die niet goed met de tv communiceert en/of dat Netflix geen goed beeld heeft.
Zou je me in het kort vertellen wat nu precies het probleem is?
als ik iets start van netflix met frame rate aanpassen op aan pauzeert de film inplaats van dat de film of serie beginnt af te spelen normaal kort beeld zwart en begint video af te spelen nu niet het geval.
Dat frame rate aanpassen is toch een instelling van de Next? Zover mij bekend kunnen we in geen enkele stream app de framerate aanpassen de film of serie wordt in de frame rate doorgegeven hoe deze is gemaakt.
instellingen 》 beeld en geluid 》 frame rate aanpassen : aan . dan verandert het van 50 hertz naar 24 hertz
normaal bij starten speelt het af na de switch 24 hertz nu blijft de video op pauze staan en dien ik nog een keer op ok te drukken om verder te zien .na de dubbel ok klik speelt het wel af .
Hmm apart het speelt dus wel op die 24 fps/Hz af maar pas na een actie dat dubbelklikken op ok.
ja correct
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.