1
Vraag
2
Reageer en help mee
familiepama

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox next genereert rose scherm en beeld staat vast.

Bijna elke ochtend als de mediabox wordt opgestart, ervaar ik een rose scherm en staat de gehele mediabox vast. Ik kan wel gewoon de apps op de tv gebruiken. Als ik weer overschakel naar de input van de mediabox next gewoon weer een rose scherm. Als ik van kanaal verander duurt het lang voordat de box reageerd. Soms reageerd de box in zjn geheel niet. Ik heb al 2x een HDMI kabel vervangen. De HDMI ingang veranderd. Niks helpt.

Contact met de klantenservice gehad en weer een HDMI kabel vervangen, deze direkt op de HDMI ingang van de tv gezet. Mocht helaas niet helpen. Mijn vraag: Is er iemand die dit fenomeen ook heeft gehad? 

11 Reacties 11
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @familiepama dit fenomeen heb ik nog niet eerder gezien. 😳

Geeft alleen RTL4 dit rose beeld of gebeurt dit bij meerdere zenders? En gebeurt dit bij live-TV?

De coaxkabel waarop uw Mediabox Next is aangesloten, is die kabel rechtstreeks aangesloten (via een splitter) op de aansluiting van Ziggo (AOP) of is die de coaxkabel via een signaal/antenneversterker verbonden?

familiepama
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het maakt niet uit welke zender er op staat, alles staat vast. Ik heb een antenneversterker met hub en heb op geen enkele andere tv storing. Signaal is in het verleden gemeten en is eigenlijk prima.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@familiepama 
Sinds wanneer heeft u last van dit rose-fenomeen?

Het lijkt erop de de Mediabox Next moeite heeft om zenders binnen te halen. Vaak wordt een scherm dan blauw, maar blijkbaar in uw geval rose.

Ik weet niet of u al geprobeerd heeft om de mediabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Uw bewaarde en geplande opnames blijven dan gewoon bewaard. Wèl moet u mogelijk opnieuw inloggen bij de streamingdiensten waar u op geabonneerd bent. 

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: is het ook mogelijk om de coax-kabel waarmee de mediabox is aangesloten eens rechtstreeks (dus zonder signaalversterker) op het AOP aan te sluiten?

En zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

familiepama
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik denk niet dat het niets met de zenders heeft te maken, aangezien het ook al eens is voorgekomen dat de box vaststaat met het Ziggo logo in beeld. Deze krijg je te zien als de box wordt opgestart. Het lijkt erop dat als ik de mediabox in de avond uitzet deze niet de energie zuinige modus komt.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 

.


@Wim C.  schreef:

@familiepama 
Sinds wanneer heeft u last van dit rose-fenomeen?

Het lijkt erop de de Mediabox Next moeite heeft om zenders binnen te halen. Vaak wordt een scherm dan blauw, maar blijkbaar in uw geval rose.

Ik denk veel eerder aan een hdmi-handshake probleem.

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Steefb Zou kunnen, maar gezien de HDMI-acties van @familiepama: “Ik heb al 2x een HDMI kabel vervangen. De HDMI ingang veranderd. Niks helpt. Contact met de klantenservice gehad en weer een HDMI kabel vervangen, deze direkt op de HDMI ingang van de tv gezet. Mocht helaas niet helpen.

Ben ik naar andere oorzaken gaan zoeken.

Maar, het kan goed zijn dat deze mediabox gewoon kapot is en vervangen moet worden.

 

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

@familiepama Dit fenomeen ben ik in het verleden tegenkomen met de Mediabox XL. Onderstaand zie je de oplossing terug voor de XL box. Echter bij de Mediabox Next kun je volgens mij dit niet meer aanpassen. Maar mijn gevoel zegt wel dat het hier mee te maken zou kunnen hebben.

Dit is op te lossen d.m.v.

  1. a. Druk op de Menu-knop van de afstandsbediening van de Mediabox XL.
  2. b. Ga opzij naar het Tandwieltje (Opties).
  3. c. Selecteer Uitgebreide instellingen en druk op OK.
  4. d. Selecteer Beeldinstellingen en druk op OK.
  5. e. Selecteer HDMI videosignaal en druk op OK.
  6. f. Selecteer RGB en druk op OK.
familiepama
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Deze optie is niet beschikbaar in de mediabox next. 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@familiepama hoe is de Mediabox Next aangesloten op het netwerk: via :modem_wifi_groen: wifi of via een netwerkkabel?

familiepama
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Met een netwerkkabel

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @familiepama , het is alweer een paar dagen stil in dit topic. Speelt het probleem nog steeds?
 

Ik weet zeker dat @Wim C. je hiermee verder kan helpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic