Bijna elke ochtend als de mediabox wordt opgestart, ervaar ik een rose scherm en staat de gehele mediabox vast. Ik kan wel gewoon de apps op de tv gebruiken. Als ik weer overschakel naar de input van de mediabox next gewoon weer een rose scherm. Als ik van kanaal verander duurt het lang voordat de box reageerd. Soms reageerd de box in zjn geheel niet. Ik heb al 2x een HDMI kabel vervangen. De HDMI ingang veranderd. Niks helpt.
Contact met de klantenservice gehad en weer een HDMI kabel vervangen, deze direkt op de HDMI ingang van de tv gezet. Mocht helaas niet helpen. Mijn vraag: Is er iemand die dit fenomeen ook heeft gehad?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @familiepama dit fenomeen heb ik nog niet eerder gezien. 😳
Geeft alleen RTL4 dit rose beeld of gebeurt dit bij meerdere zenders? En gebeurt dit bij live-TV?
De coaxkabel waarop uw Mediabox Next is aangesloten, is die kabel rechtstreeks aangesloten (via een splitter) op de aansluiting van Ziggo (AOP) of is die de coaxkabel via een signaal/antenneversterker verbonden?
Het maakt niet uit welke zender er op staat, alles staat vast. Ik heb een antenneversterker met hub en heb op geen enkele andere tv storing. Signaal is in het verleden gemeten en is eigenlijk prima.
@familiepama
Sinds wanneer heeft u last van dit rose-fenomeen?
Het lijkt erop de de Mediabox Next moeite heeft om zenders binnen te halen. Vaak wordt een scherm dan blauw, maar blijkbaar in uw geval rose.
Ik weet niet of u al geprobeerd heeft om de mediabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Uw bewaarde en geplande opnames blijven dan gewoon bewaard. Wèl moet u mogelijk opnieuw inloggen bij de streamingdiensten waar u op geabonneerd bent.
Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: is het ook mogelijk om de coax-kabel waarmee de mediabox is aangesloten eens rechtstreeks (dus zonder signaalversterker) op het AOP aan te sluiten?
En zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?
Ik denk niet dat het niets met de zenders heeft te maken, aangezien het ook al eens is voorgekomen dat de box vaststaat met het Ziggo logo in beeld. Deze krijg je te zien als de box wordt opgestart. Het lijkt erop dat als ik de mediabox in de avond uitzet deze niet de energie zuinige modus komt.
.
@Wim C. schreef:@familiepama
Sinds wanneer heeft u last van dit rose-fenomeen?Het lijkt erop de de Mediabox Next moeite heeft om zenders binnen te halen. Vaak wordt een scherm dan blauw, maar blijkbaar in uw geval rose.
Ik denk veel eerder aan een hdmi-handshake probleem.
@Steefb Zou kunnen, maar gezien de HDMI-acties van @familiepama: “Ik heb al 2x een HDMI kabel vervangen. De HDMI ingang veranderd. Niks helpt. Contact met de klantenservice gehad en weer een HDMI kabel vervangen, deze direkt op de HDMI ingang van de tv gezet. Mocht helaas niet helpen.”
Ben ik naar andere oorzaken gaan zoeken.
Maar, het kan goed zijn dat deze mediabox gewoon kapot is en vervangen moet worden.
@familiepama Dit fenomeen ben ik in het verleden tegenkomen met de Mediabox XL. Onderstaand zie je de oplossing terug voor de XL box. Echter bij de Mediabox Next kun je volgens mij dit niet meer aanpassen. Maar mijn gevoel zegt wel dat het hier mee te maken zou kunnen hebben.
Dit is op te lossen d.m.v.
Deze optie is niet beschikbaar in de mediabox next.
@familiepama hoe is de Mediabox Next aangesloten op het netwerk: via wifi of via een netwerkkabel?
Met een netwerkkabel
Hallo @familiepama , het is alweer een paar dagen stil in dit topic. Speelt het probleem nog steeds?
Ik weet zeker dat @Wim C. je hiermee verder kan helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.