1
Vraag
2
Reacties
schwarzenegger

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox next functioneert niet met netwerkkabel (wifi werkt wel)

Ik heb de mediabox next nu ruim 2 jaar in mijn bezit en de box heeft tot voor kort altijd perfect gewerkt.

 

Sinds kort werkt de lan-poort op de mediabox next niet goed meer.

 

Als de box bedraad is aangesloten meldt de box niet dat de box offline is maar apps laden lukt niet (bijv. youtube of amazon). Ook terugkijken of het kijken van bewaarde opnames gaat met horten en stoten.

Sluit ik de box via wifi aan dan is er geen enkel probleem. Niet met apps en niet met terugkijken of bekijken van opnames.

 

Wat ik al heb geprobeerd:

- box direct op de router;

- router gereset en box aangesloten;

- andere netwerkkabel;

- box naar fabrieksinstellingen via menu;

- box naar reset door "-"knopje plus led-knop 10sec in te drukken bij aanzetten box;

Alles helaas zonder resultaat.

 

Ik ben eigenlijk out-of-options aan het raken en ik heb het vermoeden dat de netwerkpoort op de mediabox overleden is.

 

Mijn internetverbinding lijkt mij sowieso niet het probleem te zijn daar alles via wifi gewoon werkt.

 

Hier nog iemand ideeën?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey goedemorgen @schwarzenegger

Net als bloemen64 denk ik dat je al het mogelijke hebt uitgesloten! Dan rest ons niets anders dan jou een vervangende Mediabox Next te sturen. Deze is voor je besteld en wordt zo snel mogelijk bezorgd door Post NL. Je krijgt nog een email met daarin een Track & Trace. 

Je oude Mediabox mag retour naar ons, deze instructies hiervoor zitten bij je nieuwe pakket. We horen heel graag nog van je of het probleem hierna is opgelost!

Bekijk in context

6 Reacties 6
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Werkt een ander apparaat wel goed als die wordt aangesloten via de netwerkkabel. 

Dat wifi goed werkt betekend dat internet goed binnenkomt maar hoeft niet te betekenen dat het ook goed naar de netwerkpoort gaat. De router/switch kan ook slecht zijn.

schwarzenegger
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Bloemen64

ik heb de kabel al in een andere poort geplugd = geen soelaas.

Sluit ik mijn mediacenter aan op de kabel = werkt perfect.

 

Laptop idem. Ik heb met de laptop dan ook een speedtest gedaan en dan haal ik ook de maximale snelheid van mijn abonnement.

 

Om de poort op de router uit te sluiten heb ik ook al met een andere utp-kabel de mediabox aangesloten op een andere poort op de router = geen oplossing.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Zo te zien heb je alles geprobeerd wat ik kan bedenken en wijst alles naar de Next. Ik zal het bij een moderator neerleggen. Die kan dan beslissen wat er verder mee gedaan wordt. Monteur of omwisselen bijvoorbeeld.

Zorg dat je postcode in je profiel staat dan kunnen ze de gegevens makkelijk vinden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey goedemorgen @schwarzenegger

Net als bloemen64 denk ik dat je al het mogelijke hebt uitgesloten! Dan rest ons niets anders dan jou een vervangende Mediabox Next te sturen. Deze is voor je besteld en wordt zo snel mogelijk bezorgd door Post NL. Je krijgt nog een email met daarin een Track & Trace. 

Je oude Mediabox mag retour naar ons, deze instructies hiervoor zitten bij je nieuwe pakket. We horen heel graag nog van je of het probleem hierna is opgelost!

schwarzenegger
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

de nieuwe box heb ik ontvangen en geïnstalleerd.

alles werkt nu weer als een zonnentje!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Super om te lezen! Thanks voor de terugkoppeling en mocht je in de toekomst ergens tegenaan lopen dan zien we je hier graag terug.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic