Vanochtend kwam ik om 8u beneden in mijn kamer en stond mijn Mediabox, Tv en soundbar aan. Ik wist zeker dat ik deze uit had gedaan. Toen ik in de grafiek van mijn stroomverbruik ging kijken was duidelijk* te zien dat deze tussen 05:55 en 06:00 aan was gegaan. Gelukkig stond het volume niet al te hard, anders was ik of de buren er misschien nog van wakker geworden😅
Ik heb de instelling aanstaan dat alles over de HDMI met elkaar mee aangaat, dus als de mediabox aan gaat gaat ook de tv en dan de soundbar aan, en zo voor alle 3 de apparaten. Fijn dan heb je maar 1 afstandsbediening of de ziggo go app nodig. In de mediabox heet dit geloof ik: Een knop voor aan en uit zetten.
Ik vermoed dat alles aan is gegaan doordat er tussen 5:55 en 6:00 de update 4.41 van de media box is gestart. Na de update is de Mediabox Next echter niet uit gegaan. Ik heb contact gehad met de service desk en die bevestigen dat dit inderdaad tussen 0:00 en 6:00 gebeurt. Is het normaal dat de Mediabox Next niet uit gaat na een update.
Ik kan uitsluiten dat het niet door de TV en Soundbar komt, deze doen de updates op een andere manier. De tv geeft een melding als er een update is en deze kun je zelf accepteren of uitstellen en deze wordt direct gedaan na het uitschakelen van het apparaat, de soundbar krijgt zijn updates via de LG soundbar APP.
Model TV/Soundbar: LG OLED65C1 en DSP8YA.
Mijn vraag is dan ook wat kan de oorzaak zijn dat de Mediabox niet uitgaat na een update.
* met duidelijk bedoel ik het volgende. het stroomverbruik van mijn huis als alles "uit" staat is altijd tussen de 60 en 150W en vanaf 5:55 to 8:05 was dit gebruik rillig tussen de 250 en 320W.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit kan wel eens voorkomen, is ook hier wel eens voorgekomen, je kan op de Home knop drukken, dan naar tandwiel op rechts en vervolgens naar Beeld en Geluid, daar kan je de Eco/Trage Stand/Snelle Start kiezen, zet je hem op Eco dan zal hij niet zo snel aanspringen.
Rond 03:30 uur worden de Media Boxen voorzien van de laatste update's en kan het wel eens voorkomen dat de TV en Media Box aanspringt, dit kan je ook nog voorkomen door de één knop voor aan en uitzetten, op UIT zetten, dan gebruik je de 2 knoppen witte en de rode.
Maar houd het even in de gaten of dit vaker gebeurt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit kan wel eens voorkomen, is ook hier wel eens voorgekomen, je kan op de Home knop drukken, dan naar tandwiel op rechts en vervolgens naar Beeld en Geluid, daar kan je de Eco/Trage Stand/Snelle Start kiezen, zet je hem op Eco dan zal hij niet zo snel aanspringen.
Rond 03:30 uur worden de Media Boxen voorzien van de laatste update's en kan het wel eens voorkomen dat de TV en Media Box aanspringt, dit kan je ook nog voorkomen door de één knop voor aan en uitzetten, op UIT zetten, dan gebruik je de 2 knoppen witte en de rode.
Maar houd het even in de gaten of dit vaker gebeurt.
Hey Dave,
Deze stond bij mij ook al op ECO, zelf nooit aangepast.
Super bedankt voor je antwoord, dit lost het deels op inderdaad.
Wel jammer dat je dan twee knoppen moet gebruiken maar dat overleven we wel.
Het blijft wel raar natuurlijk dat deze aan blijft staan na een update.
Heb dit met andere apparatuur nog nooit mee gemaakt, wel eens gezien dat ie snachts een update deed maar dan ging ie netjes weer uit. Heb nu 3 weken deze mediabox next en bij de eerste update is het gelijk "raak".
Omdat er ook storing is in de Ziggo Go en de Cloud systemen, heb je kans dat hier ook hinder door is, ik heb ze ook tijdelijk uit gezet, maar houd bij komende update als die komt even in de gaten, anders kijk even welke HDMI de op TV kan wisselen, misschien zou dat ook nog een boosdoener kunnen zijn, niet altijd hoeft het aan de Media Box te liggen, kan ook kabeltje zijn. Maar wel goed dat je het meld.
Ik ga het in de gaten houden.
Kan je ergens op de community of site van Ziggo zien als er een update aan komt?
Het kan natuurlijk ook door meerdere factoren komen dan alleen de box.
Hoopte toch niets meer aan de kabels te hoeven veranderen, had de mediabox eerst aangesloten op pass-through van de soundbar maar dan werkte er een aantal dingen niet. Kabel in de doos van ziggo waren te kort dus 2x Club 3D Ultra High Speed HDMI™2.1 gecertificeerde kabel 4K120Hz, 8K60Hz 48Gbps M/V 4 Meter Zwart gekocht en deze direct op de tv aangesloten. Deze gaan achter het TV meubel door de muur heen naar de tv samen met de netwerk en voedingskabel van de tv. Alleen om de HMDI poorten op de tv te wisselen moet je met 3 personen zijn, TV moet dan volledig van de muur. 2 mensen om de tv eraf te tillen en een derde om de kabels los te halen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.