1
Vraag
2
Reacties
Vtouw

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox next bij uitschakelen stuurt 2x keer een hdmi cec command naar mijn tv

Goedenmiddag

 

Het valt mij de laatste weken op. Dat wanneer ik de rode powerknop op mijn ziggo afstandsbediening indruk om al mijn apparaten uit te schakelen. Dit niet goed meer gaat. Ten eerste wordt mijn ziggo mediabox next en mijn tv + av receiver netjes uitgeschakeld. Maar na 5 tot 8 seconden springen mijn tv en av receiver weer aan. Ik vermoedt dat de mediabox next de boosdoener is omdat deze als meest recent een firmware update naar 4.29 heeft gehad.

 

Met vriendelijke groet

 

Victor

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vtouw
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Factory reset gedaan. De volgende dag woe 31 maart kreeg ik een nieuwe firmware update naar 4.30. Sindsdien heb ik de rare hdmi cec probleeem niet meer gehad. Helaas sindsdien wel al 2x keer de beeldscherm resolutie moeten terug zetten van automatisch naar 1080p.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Vtouw

Wat een vervelend en gek probleem, vooral omdat je dit sinds de laatste software update van de Next pas ervaart. Persoonlijk ervaar ik dit thuis niet. Had je al dingen geprobeerd om te kijken of je het kon oplossen?

Vtouw
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Nee ik heb er nog niet naar gekeken hoe ik dit zou kunnen oplossen. Het probleem kwam ook even een paar dagen niet voor. Tot  vandaag dan, vanochtend gebeurde het weer. Ik keek ook even in de instellingen om te kijken op welke software versie ik zit en zag dat weer de beeldinstellingen waren terug gezet van 1080p naar automatisch. Ook zon terug komende issue. Maar ik ben van plan nog eens een factory reset uit te voeren maar ik heb er een hard hoofd in dat dit de gouden oplossing is. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Vtouw, helemaal goed. Houd ons maar op de hoogte. Ook als het opgelost is mag je dat hier aangeven, voor ons is dat weer nuttige informatie. 

Vtouw
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Factory reset gedaan. De volgende dag woe 31 maart kreeg ik een nieuwe firmware update naar 4.30. Sindsdien heb ik de rare hdmi cec probleeem niet meer gehad. Helaas sindsdien wel al 2x keer de beeldscherm resolutie moeten terug zetten van automatisch naar 1080p.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic