Hallo,
Sinds vorige week heb ik mijn Mediabox XL vervangen door een Mediabox Next. Ik had goede hoop dat alles in 1x werkte; de MB Next was zeer snel in huis en het aansluiten ging erg simpel. Na de gebruikelijke installatietijd heeft deze mediabox Next een aantal dagen zonder problemen gewerkt. schakelen tussen kanalen ging goed, alle zenders uit het abonnement waren te benaderen en ten opzichte van de Mediabox XL is het een verademing hoe snel alles reageert. Tot gisteren...
Sinds 1 augustus 2019 ontvang ik geen TV zenders meer. Er staat een melding
"Sorry, deze zender doet het nu niet CS2004" (Controleer of je stekkers en kabels goed vastzitten. Herstart je mediabox en probeer het nog eens. Als je daarna nog geen beeld hebt, helpen we je graag verder). Deze melding staat bij alle zenders en verschijnt direct na het opstarten van de Mediabox Next.
Na gister avond een aantal uren met de Ziggo helpdesk aan de telefoon gezeten te hebben en alle standaard acties door te lopen en uit te voeren (die ik daarvoor voor een groot deel ook al had uitgevoerd, het grootste deel van de acties staat ook op de website onder de meest voorkomende foutcodes vermeld). Helaas zonder succes.
Verder las ik van
Erik2019 een topic dat mij enigszins zorgen baart, omdat hij hetzelfde probleem gehad lijkt te hebben en een groot deel van de Ziggo service heeft gesproken, waarna het probleem uiteindelijk is opgelost, maar het lijkt erop dat er wel wat tijd overheen is gegaan. Wat ik opmaak uit dat topic (
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-alles-werkt-maar-nog-steeds-geen-tv-zende...) is dat er ergens een administratieve fout in het systeem zit bij Ziggo; als dat het geval is, zal de geplande monteursafspraak ook geen oplossing bieden lijkt mij..
uitgevoerde acties:
- Bekabeling nagelopen: kabel losgehaald en weer aangesloten. Kabel ook getest op de DVB-C ingang van de TV i.c.m. een CI+ module, hiermee prima beeld. Hiervoor met de MediaBox XL nooit problemen gehad met dezelfde verbinding. Ook de eerste dagen heeft de huidige Mediabox next geen problemen gehad.
- In het menu instellingen > info > diagnostiek staat onder signaalkracht: niet geactiveerd. volgens de helpdeskmedewerkers zou hier een percentage o.i.d. moeten staan (ook hier staat de melding Sorry, deze zender doet het nu niet CS2004)
- er is meerdere malen het 'zender aanbod' opgehaald, zowel via Mijn Ziggo als via de Zigo klantenservice. Hierbij werd vermeld dat dit soms tot 4 uur kan duren; die zijn inmiddels voorbij (we zijn nu 12u verder), zonder oplossing.
- 2x een factory reset uitgevoerd
- 1x een harde reset uitgevoerd (MB next uit, vervolgens inschakelen met CH- en Stand-by 10 sec ingedrukt).
- in Mijn Ziggo overzicht is het juiste serienummer gekoppeld (op de onderkant staat een nummer met 2 cijfers meer, via de helpdesk begreep ik dat dit juist is en dat de laatste 2 cijfers niet worden gebruikt). het serienummer komt overeen met de CA-box code onderop de mediabox, zonder de laatste 2 cijfers)
constatering:
onder details in mijn Ziggo staat de Mediabox next vermeld, onder details staat:
- Smart card ID status Activate
ik weet niet wat dit betekent?
Hopelijk heeft iemand een idee/oplossing waardoor ik binnenkort weer TV kan ontvangen..