Sietsel

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox next alles werkt geen ontvangst van TV zenders

Hallo,

Sinds vorige week heb ik mijn Mediabox XL vervangen door een Mediabox Next. Ik had goede hoop dat alles in 1x werkte; de MB Next was zeer snel in huis en het aansluiten ging erg simpel. Na de gebruikelijke installatietijd heeft deze mediabox Next een aantal dagen zonder problemen gewerkt. schakelen tussen kanalen ging goed, alle zenders uit het abonnement waren te benaderen en ten opzichte van de Mediabox XL is het een verademing hoe snel alles reageert. Tot gisteren...

Sinds 1 augustus 2019 ontvang ik geen TV zenders meer. Er staat een melding "Sorry, deze zender doet het nu niet CS2004" (Controleer of je stekkers en kabels goed vastzitten. Herstart je mediabox en probeer het nog eens. Als je daarna nog geen beeld hebt, helpen we je graag verder). Deze melding staat bij alle zenders en verschijnt direct na het opstarten van de Mediabox Next.
Na gister avond een aantal uren met de Ziggo helpdesk aan de telefoon gezeten te hebben en alle standaard acties door te lopen en uit te voeren (die ik daarvoor voor een groot deel ook al had uitgevoerd, het grootste deel van de acties staat ook op de website onder de meest voorkomende foutcodes vermeld). Helaas zonder succes.
Verder las ik van Erik2019 een topic dat mij enigszins zorgen baart, omdat hij hetzelfde probleem gehad lijkt te hebben en een groot deel van de Ziggo service heeft gesproken, waarna het probleem uiteindelijk is opgelost, maar het lijkt erop dat er wel wat tijd overheen is gegaan. Wat ik opmaak uit dat topic (https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-alles-werkt-maar-nog-steeds-geen-tv-zende...) is dat er ergens een administratieve fout in het systeem zit bij Ziggo; als dat het geval is, zal de geplande monteursafspraak ook geen oplossing bieden lijkt mij..

uitgevoerde acties:

  • Bekabeling nagelopen: kabel losgehaald en weer aangesloten. Kabel ook getest op de DVB-C ingang van de TV i.c.m. een CI+ module, hiermee prima beeld. Hiervoor met de MediaBox XL nooit problemen gehad met dezelfde verbinding. Ook de eerste dagen heeft de huidige Mediabox next geen problemen gehad.
  • In het menu instellingen > info > diagnostiek staat onder signaalkracht: niet geactiveerd. volgens de helpdeskmedewerkers zou hier een percentage o.i.d. moeten staan (ook hier staat de melding Sorry, deze zender doet het nu niet CS2004)
  • er is meerdere malen het 'zender aanbod' opgehaald, zowel via Mijn Ziggo als via de Zigo klantenservice. Hierbij werd vermeld dat dit soms tot 4 uur kan duren; die zijn inmiddels voorbij (we zijn nu 12u verder), zonder oplossing.
  • 2x een factory reset uitgevoerd
  • 1x een harde reset uitgevoerd (MB next uit, vervolgens inschakelen met CH- en Stand-by 10 sec ingedrukt).
  • in Mijn Ziggo overzicht is het juiste serienummer gekoppeld (op de onderkant staat een nummer met 2 cijfers meer, via de helpdesk begreep ik dat dit juist is en dat de laatste 2 cijfers niet worden gebruikt). het serienummer komt overeen met de CA-box code onderop de mediabox, zonder de laatste 2 cijfers)

constatering:
onder details in mijn Ziggo staat de Mediabox next vermeld, onder details staat:

  • Smart card ID status Activate
ik weet niet wat dit betekent?

Hopelijk heeft iemand een idee/oplossing waardoor ik binnenkort weer TV kan ontvangen..
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Sietsel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Anne H Ziggo wrote:
Update: We hebben via privéberichten contact gehad en nog een paar zaken uitgesloten. De conclusie is dat het tuner element in de box niet meer goed is; een hardware defect. Een nieuwe is inmiddels onderweg 🙂


Vandaag heb ik de nieuwe Mediabox Next ontvangen en inmiddels (5 minuten geleden) aangesloten. Alles werkt weer naar behoren.
Anne H Ziggo, nogmaals bedankt voor de service en het versturen van de nieuwe box. Verder ook iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!

Bekijk in context

Jozootje

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het is eindelijk gelukt. Ik moest de boel eerst

terugzetten op fabrieksinstellingen, toen kwam ik pas bij de instellingen. Een simpel resetje dus.

Bekijk in context

35 Reacties 35
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat je geen tv kan kijken in het weekend is niet de bedoeling. Mogelijk is er administratief iets niet goed gegaan. Ik leg je probleem voor aan het moderatieteam. Zij kunnen in de systemen kijken en waar mogelijk een helpende hand bieden.
Het is nodig om je postcode en huisnummer te vermelden in je communityprofiel (alleen zichtbaar voor mods).
Heb dus geduld. Een reactie van de mods volgt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Sietsel Is er al contact geweest met Ziggo na je bericht hier?
Sietsel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Sietsel Is er al contact geweest met Ziggo na je bericht hier?

Be rt er is na het contact met de helpdesk geen contact meer geweest. (maar er staat een monteurs afspraak gepland aan het einde van komende week...) Ik heb zelf alleen het vermoeden dat er ergens iets administratief fout is. (De mediabox heeft uitstekend gewerkt de eerste dagen en de verbinding werkt ook gewoon (als ik de coax aansluiting (zelfde kabel) gebruik op een oude Samsung hd-recorder of in de televisie zelf werkt alles naar behoren.) De Mediabox XL staat klaar om terug te sturen (maar die zit al in de doos...) daarmee heb ik dit niet getest.
In Mijn Ziggo zie ik onder de mediabox next nog steeds bij Smart card ID status: Activate staan. Verder ben ik benieuwd wat er bij andere Mediabox Next gebruikers op die plek staat. (er staat immers activate in plaats van activated?)
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Sietsel Ik heb net even gekeken bij "mijn producten" en zie alleen de mediabox next staan. Geen "Smart card ID status activate of activated".

Lijkt idd een administratieve fout.
Sietsel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
fastbiker wrote:
Sietsel Ik heb net even gekeken bij "mijn producten" en zie alleen de mediabox next staan. Geen "Smart card ID status activate of activated".

Lijkt idd een administratieve fout.

hoi fastbiker dank voor je reactie, ik denk het ook inderdaad (maar dat zou toch oplosbaar moeten zijn en gecontroleerd kunnen worden door de helpdesk zou ik verwachten?); in mijn overzicht staat er inderdaad niet meer informatie (dat had ik er even bij moeten zetten..) de smart card ID status staat onder het tab detail, dat pas zichtbaar wordt na het klikken op 'Zenders en pincode herstellen' (zie bijgevoegde screenshots).

screenshot 1:

screenshot 2:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ziet er bij mij precies hetzelfde uit.
Dus ook: Smart card ID status Activate.
Next werkt prima.
Sietsel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:
Ziet er bij mij precies hetzelfde uit.
Dus ook: Smart card ID status Activate.
Next werkt prima.

Dank voor de check, dan lijkt dat gedeelte correct.
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Sietsel wrote:
in mijn overzicht staat er inderdaad niet meer informatie (dat had ik er even bij moeten zetten..) de smart card ID status staat onder het tab detail, dat pas zichtbaar wordt na het klikken op 'Zenders en pincode herstellen' (zie bijgevoegde screenshots).


Ah ok. Bij mij ook precies hetzelfde idd.
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

  • In het menu instellingen > info > diagnostiek staat onder signaalkracht: niet geactiveerd. volgens de helpdeskmedewerkers zou hier een percentage o.i.d. moeten staan (ook hier staat de melding Sorry, deze zender doet het nu niet CS2004)

Sietsel Werken replay tv en on demand diensten wel?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Sietsel welkom op de Community. Petje af voor je analyse en beschrijving daarvan. Fijn fijn fijn! Natuurlijk is het aan jouw kant wat minder prettig. Er zijn op dit moment problemen met activeren van boxen, dat heb ik meteen gecheckt. Jouw box is helemaal geactiveerd.

In de signaal status tool zie ik iets geks wat ik niet eerder heb gezien. De 8 tuners in je mediabox staan allemaal op 'disabled'!! Dat klopt niet en ik vermoed dat de tuners daardoor geen beeld decoderen, en waardoor bij jou alles werkt behalve de tv kanalen. Een reset naar fabrieksinstellingen ligt voor de hand, deze heb je dan ook al gedaan. Haal de box ook eens een langere tijd van de stroom, dat kan invloed op tuners hebben.

Ik heb intern vragen gesteld wat er aan de hand kan zijn en of dit ook bij meer klanten kan gebeuren. En belangrijker: hoe we het gaan oplossen.
Sietsel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Sietsel welkom op de Community. Petje af voor je analyse en beschrijving daarvan. Fijn fijn fijn! Natuurlijk is het aan jouw kant wat minder prettig. Er zijn op dit moment problemen met activeren van boxen, dat heb ik meteen gecheckt. Jouw box is helemaal geactiveerd.

In de signaal status tool zie ik iets geks wat ik niet eerder heb gezien. De 8 tuners in je mediabox zijn allemaal op 'disabled'!! Dat klopt niet en ik vermoed dat zij daardoor geen beeld decoderen, en waardoor bij jou alles werkt behalve de tv kanalen. Een reset naar fabrieksinstellingen ligt voor de hand, deze heb je dan ook al gedaan. Haal de box ook eens een langere tijd van de stroom, dat kan invloed op tuners hebben.

Ik heb interne vragen gesteld wat er aan de hand kan zijn en of dit ook bij meer klanten kan gebeuren. En belangrijker: hoe we het gaan oplossen.


Dankjewel Anne H Ziggo! hopelijk gaan we er met jouw analyse uitkomen. Ik ga in ieder geval de box een tijdje van de stroom afhalen en vanavond weer kijken.
Sietsel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
fastbiker wrote:

  • In het menu instellingen > info > diagnostiek staat onder signaalkracht: niet geactiveerd. volgens de helpdeskmedewerkers zou hier een percentage o.i.d. moeten staan (ook hier staat de melding Sorry, deze zender doet het nu niet CS2004)
Sietsel Werken replay tv en on demand diensten wel?

fastbiker, de replay TV en on-demand diensten (en ook Netflix, etc) werken naar behoren (maar die gaan via ethernet danwel wifi geloof ik?)
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Sietsel De status 'disabled' geeft aan dat de tuner geen reactie meer geeft. We hebben waarschijnlijk met een hardware fout te maken (overleden tuner). Morgen krijg ik bevestiging en weet ik of dat een monteur voor je wordt of dat ik iets snellers kan regelen. Je kan mij nu ook hier bereiken.
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Sietsel wrote:
fastbiker, de replay TV en on-demand diensten (en ook Netflix, etc) werken naar behoren (maar die gaan via ethernet danwel wifi geloof ik?)


Sietsel Mooi dat mods ook zondags even in je systeem kijken. Je kunt in ieder geval zolang je next gebruiken voor on demand diensten via internet en de coax kabel in je tv pluggen voor live tv:wink:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Update: We hebben via privéberichten contact gehad en nog een paar zaken uitgesloten. De conclusie is dat het tuner element in de box niet meer goed is; een hardware defect. Een nieuwe is inmiddels onderweg 🙂
Sietsel
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Anne H Ziggo wrote:
Update: We hebben via privéberichten contact gehad en nog een paar zaken uitgesloten. De conclusie is dat het tuner element in de box niet meer goed is; een hardware defect. Een nieuwe is inmiddels onderweg 🙂


Vandaag heb ik de nieuwe Mediabox Next ontvangen en inmiddels (5 minuten geleden) aangesloten. Alles werkt weer naar behoren.
Anne H Ziggo, nogmaals bedankt voor de service en het versturen van de nieuwe box. Verder ook iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Gaaf! Daar worden we wel wel blij van 🙂 Jij bedankt voor het opvolgen van alle tips. Veel kijk en zap plezier gewenst!
Jozootje

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem als Sietse. sinds afgelopen vrijdag geen enkele zender meer beschikbaar. Terwijl alle aansluitingen goed zijn en ik diverse keren de boel heb gereset.

Vandaag krijg ik het bericht van Ziggo dat mijn zakelijk internetGiga Xtra en TV Ziggo-go is geactiveerd.

 
 
Ik had mijn extra zenderpakket gewijzigd. Maar kennelijk is er nog niets geactiveerd.
Ik krijg ook de melding "Sorry, deze zender doet het nu niet CS2004" (Controleer of je stekkers en kabels goed vastzitten. Herstart je mediabox en probeer het nog eens. Als je daarna nog geen beeld hebt, helpen we je graag verder). Deze melding staat bij alle zenders en verschijnt direct na het opstarten van de Mediabox Next. Graag een oplossing voor mijn probleem.
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

@Jozootje CS2004 duidt op een signaalprobleem. Indien de Mediabox Next via een versterker is aangesloten, zie je de power LED daarop nog oplichten?

Uitgelicht topic