1
Vraag
2
Reacties
SauS

Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox next afstandsbediening koppelen aan Medion MD30115

Hallo, ik probeer al bijna één jaar lang de TV te koppelen met de afstandsbediening, maar tot nu toe is deze (toen gloednieuwe) TV nog niet toegevoegd aan jullie database... 

Het gaat zich om Medion MD30115.

 

Kan deze AUB toegevoegd worden, want ik word gek van 2 afstandsbedieningen te moeten gebuiken puur omdat een stomme code niet aan een db is toegevoegd....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
eepje37

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Afgelopen week dacht ik, laat ik het nog eens proberen . Na het invoeren van MD30 bij het typenummer en een paar keer de ok toets indrukken werkte het !!!!!!!!! Het heeft even geduurd naar het is dus voor elkaar TOP 🙂

Bekijk in context

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Reacties
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hierbij een update voor jullie. De verwachting is dat het eind februari/begin maart gereed is. Nog even geduld dus. Ik laat het topic open staan.

26 Reacties 26
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Als je de TV knop en de 0 (nul) 10 seconde ingedrukt houd dan heb je al een koppeling, maar je kan ook

De Home Knop indrukken, dan naar het tandwiel rechter bovenhoek. Ga dan naar tabblad Beeld en Geluid 

Daar zie je de optie Koppel je afstandsbediening aan apparaten klik deze aan, dan krijg je Koppel je TV hier kan je Medion invoeren als het na een paar keer niet lukt, kan je een Modelnummer (TV Model) invoeren en dan OK dan zou het moeten werken.

 

Let wel op, je kan de Volume bedienen, kanalen, Source knop maar je gehele eigen TV zal je de huidige AB nodig hebben voor sommige instellingen.

 

Misschien helpt deze stappenplan > Afstandsbediening koppelen aan je televisie 

 

 

SauS
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb je mijn bericht gelezen of snel erover gekeken en gedacht van "yes, nu kan ik me copy paste antwoord geven!"??

Want dat hele bovenstaande is compleet nutteloos aangezien ik dat al allemaal geprobeerd heb en specifiek vraag voor een TV aan de database toe te voegen...

Dat scannen en model nummer invoeren al tig keren geprobeerd (na elke sw update)...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@SauS  heb je bericht gewoon gelezen en er worden regelmatig update's toegevoegd om Afstandsbedieningen toe te voegen, niet alles staat in de database. Ik zal hem even voor je doorzetten aan een Ziggo Medewerker en  vragen of ze je bericht bij het team willen voorleggen, dan komen zij er op terug. Dat is dan enige wat ik als klant helpt klant kan doen.

SauS
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Daarom had ik liever dat een medewerker reageerde. Ik heb dit via de chat aangekaart een dik half jaar geleden maar tot nu toe nog altijd niks... Kan toch niet dat een nieuwe tv van net een jaartje oud niet ondersteund wordt.. Nog wazige is hoezo deze andere codes heeft dan alle modellen die al erin staan. Normaal houden fabrikanten dit toch redelijk hetzelfde.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Medewerkers zijn er van 08:00-17:30 uur soms in de avond, ik heb je vraag aan een Ziggo Medewerker doorgegeven en die pakt hem morgen op, dat kan ik alleen omdat ik Super Expert ben, (ik spreek voor mezelf)  dat is dan voor de klant beter geregeld, en je krijgt meteen goede feedback terug. Dit is het enige wat ik kan doen. en ik houd te topic in de gaten.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hallo @SauS! Al een jaar lang aan het prutsen met de afstandsbediening en de tv, dat is al een hele lange tijd. 

Dit is een klant-helpt-klant forum. Wij zijn er ook om je te helpen als het onderling niet lukt of als we nodig zijn voor iets anders. Hou er wel rekening mee dat klanten juist onderling reageren om elkaar te helpen ;-)! 

Wat betreft het issue met de koppeling tussen tv en afstandsbediening, je kan de mediabox zelf laten zoeken. Je kan dan de volgende optie gebruiken 'test wat toetsen'. Dit doe je als volgt: Menu > Tandwiel > Beeld en Geluid > Koppel je afstandsbediening > Test wat toetsen

Deze optie moet je soms wat vaker gebruiken om te laten zoeken. Wil je dat eens proberen? 

SauS
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo @Carlien,

 

ook dat had ik al gemeld te hebben gedaan (het scannen). Ik heb dan ook in totaal al uren geprobeerd over het laatste jaar. Na elke update opnieuw..

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Al aardig wat tijd hieraan gespendeerd begrijp ik! Dus al meerdere keren dan op 'nee' gedrukt en elke keer niet gekoppeld? 

SauS
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Precies, ook al keren geprobeerd met een verschillende combinatie van het modelnummer "MD30115" en "P16510". Want deze TV heeft 2 modelnamen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Wat als je gewoon een ander modelnummer probeert?Vaak hebben merken voor een hele lijn dezelfde afstandsbediening.

Hier zie je een aantal recente modelnummers: https://tweakers.net/televisies/medion/

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Heb je iets gehad aan de tips van @Verwijderd account ? Is het inmiddels gelukt met koppelen?

SauS
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nee want, nogmaals, jullie moeten gewoon deze tv toevoegen aan de database...

Nogmaals, ik heb ALLE andere opties al doorlopen zonder succes.. Niet een, niet twee, maar meerdere keren al....

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 671Likes

He @SauS ik heb je melding doorgezet zodat dit in de achterliggende database toegevoegd wordt. Hoe snel dat gaat is niet duidelijk, blijf het eens per maand proberen. 

eepje37

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hier ook meer dan een jaar geleden doorgegeven, helaas nog steeds mee gebeurd idd 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt  voor jouw update, @eepje37
 Dit verzoek hebben wij nogmaals ingediend bij de verantwoordelijke partij. Helaas is het nu wederom afwachten 😞

eepje37

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wacht helaas al bijna 2 jaar ☺️

SauS
Topicstarter
Level 3
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag nog eens geprobeerd en het is nog altijd niet toegevoegd...

 

Hoe kan een bedrijf dat miljarden aan omzet heeft niet een simpele database kan bijhouden.. Is toch zwaar schaamtevol... Vooral als dat bedrijf een IT bedrijf is...

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@eepje37 @SauS Super irritant dat jullie al geruime tijd wachten totdat het mogelijk is! Ik me goed voorstellen dat het tot frustratie leidt.

Ik heb navraag gedaan en navraag leert dat ons verzoek vanuit de database bij de leverancier is gelogd. Helaas staat het nog altijd bij hen open waardoor ik helaas nog niet kan zeggen wanneer het functioneert. Sorry dat jullie opnieuw moeten afwachten. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hierbij een update voor jullie. De verwachting is dat het eind februari/begin maart gereed is. Nog even geduld dus. Ik laat het topic open staan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic