1
Vraag
2
Reacties
Saalk1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox next; Vertraging geluid via Sony Soundbar HT-CT381

Beste,

Ik heb een Samsung tv (UE50JU6400K) en een Sony soundbar (HT-CT381).

Sinds ik de Mediabox Next ontvangen heb, duurt het 20 sec voordat het geluid over de soundbar opstart.

Ik heb de Next aangesloten op de Samsung TV HDMI 3 (STB/DVI) en de Soundbar aangesloten op de Samsung TV HDMI3 (ARC).

Heeft iemand een tip om de vertraging op te lossen?

Groet Saalk1

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@Saalk1 op de Sony soundbar HT-CT381 zitten ook HDMI ingangen. Als het probleem zit in het geluid en beeld dat dit niet synchroon loopt en je wilt graag Dolby Surround houden, kan je eens proberen de Mediabox Next aan te sluiten rechtstreeks op de soundbar op HDMI 1.

Je TV zet je dan op HDMI 3 en de Soundbar op HDMI 1.

 

Als je geen waarde hecht aan Dolby Surround dan zou ik op de Mediabox Next Dolby surround uitzetten.

Daarvoor ga je bij de Mediabox Next naar het Hoofdmenu(huisje) - instellingen(tandwieltje) - Beeld en geluid - Dolby Audio en zet deze op 'Uitgeschakeld'

Is hierbij het probleem opgelost?

 

htct381.jpg

Bekijk in context

6 Reacties 6
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Ik ervaar ongeveer hetzelfde , Sonos > HDMI 3 arc en Next HDMI 1   ( Philips OLED ) voor mij is dit een normaal ding/iets waar ik me niet aan stoor maar dat is natuurlijk  persoonlijk.

 

Als ik de Next dmv de ab aanzet gaat de soundbar en de TV gelijktijdig aan en als ik beeld heb dan zie ik na seconden of 15 dat er geschakeld wordt naar de soundbar en dan hoor ik geluid.

Saalk1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

#Ronihd, ik ben er niet kapot van om me niet aan de vertraging van 20 sec te storen. 

Voorheen met de oude mediabox liep alles synchroon en ik ging ervan uit dat met de next ik er op dit gebied er niet op achteruit zo gaan. Hoop dat iemand een tip heeft hoe ik de vertraging kan oplossen.

Ik heb nu de Next aangesloten op de Samsung TV HDMI 3 (STB/DVI) en de Soundbar aangesloten op de Samsung TV HDMI3 (ARC).

Groet Saalk1

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik denk dat het niet direct aan de Next ligt maar meer aan de nieuw gebruikte technieken of dit oplosbaar is ? geen idee.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@Saalk1 op de Sony soundbar HT-CT381 zitten ook HDMI ingangen. Als het probleem zit in het geluid en beeld dat dit niet synchroon loopt en je wilt graag Dolby Surround houden, kan je eens proberen de Mediabox Next aan te sluiten rechtstreeks op de soundbar op HDMI 1.

Je TV zet je dan op HDMI 3 en de Soundbar op HDMI 1.

 

Als je geen waarde hecht aan Dolby Surround dan zou ik op de Mediabox Next Dolby surround uitzetten.

Daarvoor ga je bij de Mediabox Next naar het Hoofdmenu(huisje) - instellingen(tandwieltje) - Beeld en geluid - Dolby Audio en zet deze op 'Uitgeschakeld'

Is hierbij het probleem opgelost?

 

htct381.jpg

Saalk1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@sebas14 dank voor je tip. De vertraging (20 sec geen geluid) is eruit.

Wel zit er een vertraging in het beeld. Zal er mee te maken hebben dat de Next niet rechtstreeks op de TV is aangesloten. Maar dit is zeker acceptabel. Waarschijnlijk heeft dit geen consequenties voor de kwaliteit van het beeld. 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Beste @Saalk1 fijn om te horen dat de 20 sec. vertraging eruit is.

Over de vertraging van het beeld, heb je ook de optie geprobeerd om op de Mediabox Next Dolby audio uit te schakelen wat ik beschreven heb in me vorige bericht?

Zoja.. dan kan je in het MENU van de soundbar ook nog vertragingen instellen met het geluid.

Zie hieronder:

 

htct381_2.jpg

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic