Gijs47

Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

Mediabox next: Aansluiten op TP-link Deco m4?

Goedenavond,

Ik heb nog een oude Humax 5052C in eigendom en heb wel interesse in een Mediabox Next. In tegenstelling tot mijn Humax heeft deze een vaste internetaansluiting nodig waar mijn Humax het met wifi af kan. Waarvoor wordt deze internetaansluiting gebruikt ?

Ik heb een TP-link Deco M4 boxje er vlak naast staan. Daar zit een internet aansluiting op. Kan ik die eventueel daarvoor gebruiken ?

Ik hoor het graag

Gijs

48 Reacties 48
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

De coax van de next wordt alleen gebruikt voor live TV, al het andere gaat over het internet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

uiteraard kan je de next ook via wifi verbinden met internet maar indien mogelijk is een utp kabel aanbevolen,

 

gezien je een eigen gekochte mediabox hebt is je abonnement waarschijnlijk van voor 2015 in dat geval zal je het pakket moeten upgrade naar tv compleet of tv max,

tv start ondersteunend geen opnamen wat je met je huidige box wel kunt,

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

Ik zie op een foto van de Next geen poort waar ik een WiFi Dongel in kan plaatsen. Vandaar mijn vraag of ik de uitgang van de DECO M4 box met één utp kabeltje kan koppelen met de Next.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

WiFi dongel is niet nodig bij de Nextbox, de Nextbox heeft een ingebouwde WiFi module 

 

En die Deco (die bij de Nextbox komt te staan) hoe is die aangesloten? Is dat de hoofd Deco of een slave Deco? En als het een slave Deco is, is hij draadloos of met utp verbonden met de hoofd Deco?

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

Hij is draadloos en staat op 60 cm van mijn huidige Humax.

 

Oja mijn abo momenteel is Alles-in-1 plus

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

60 cm vanaf de hoofd Deco zou een prima verbinding moeten geven aan de next mini,

maar in dat geval kun je de next mini beter bekabeld aansluiten op de hoofd Deco, of staat de next mini niet bij de slave Deco in de buurt ?

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

Het is een slave Deco . De hoofd Deco staat een stuk verder weg.  Maar de Humax werkt er prima mee.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

hoever staat de slave Deco van de hoofd Deco en zitten er muren of plafonds tussen ?

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Gijs47 Schreef: Maar de Humax werkt er prima mee.

 

Dan verwacht ik dat de Nextbox ook prima zal werken op deze plek 😉

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

Nu nog kijken hoe en tegen welke voorwaarden ik aan een Next  kan komen.
Allen bedankt voor het meedenken

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk abonnement heb je momenteel ?

 

voor een next is tv start compleet of max + internet start compleet max of giga vereist,

een moderator kan het abonnement voor je omzetten naar een next (mini) abonnement 

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

All-in-1 -Plus is mijn abo

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is een oud abonnement 

een moderator kan het abonnement omzetten naar alles in een start compleet max of giga 

of een pakket samen stellen met het gewenste tv pakket en internet pakket zoals eerder al vermeld tv start compleet of

max en internet start compleet max (waar nog geen giga beschikbaar is) of giga + bellen,

voor opnemen is tv compleet of max vereist,

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic,

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes


Helaas heb ik nog geen moderator langs zien komen op dit topic. Moet ik voor verkrijgbaarheid en voorwaarden een nieuw topic openen ?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

normaal komt een moderator binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic,

door drukte kan het wat langer duren maar bijna een week is wel erg lang

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Gijs47,

@anoniemforum heeft al goed uitgelegd hoe je aan een Next box komt komen. Er is echt een aanpassing in het contract nodig, dan krijg je de Next in bruikleen.

Er zijn verschillende mogelijkheden, maar als je alles verder gelijk wil houden dan is een Internet Complete, TV Max Next abonnement gelijk aan Alles-in-1 -Plus.

Een  Internet Complete, TV Max Next abonnement kost € 86,00 euro per maand. Volop bellen € 13,95 en 3 Smartwifiboosters € 2,50 staan daar los van maar kunnen natuurlijk wel behouden blijven.

Laat maar weten als je aanvullende vragen hebt, of een Next aangevraagd mag worden. 

 

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

@Erik PDie bedragen die je hanteert kloppen niet. Ik betaal nu voor een compleet abonnement € 85,45 dat is inclusief Volop Bellen en de huur van wifi boxjes.
Dat wordt dan met Next dus een stuk duurder

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

De bedragen mag je controleren op de website. Ze kloppen wel degelijk, al kan ik niet ontkennen dat het maandbedrag omhooggaat bij de voorgestelde wijziging. 

Gijs47
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

Laat maar zitten! Als ik als gevolg van het verkrijgen van een Next €16 meer moet betalen per maand voor een verder gelijkwaardig pakket ga ik nog maar door met mijn Humax.

Een ieder bedankt voor zijn inbreng in dit topic.

Uitgelicht topic