1
Vraag
2
Reacties
Jan12

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox melding oververhitting

Goedenavond, onze frameTV geeft terugkerend een bericht dat de mediabox oververhit is en schakelt vervolgens zichzelf uit. Het apparaat is schoon en stofvrij maar wel heel erg heet idd. Ik heb m op een rooster gezet nu maar dat helpt niet echt. Graag uw advies. Alles is pas 1 jaar oud!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4476Posts
  • 410Oplossingen
  • 1185Likes

Hoi @Jan12,

Het is duidelijk tijd voor een andere mediabox. Ik heb er eentje voor je aangevraagd zojuist. Zodra de Track&Trace code bekend is ontvang je die per e-mail. Na de installatie dien je de huidige box te retourneren. Hiervoor ontvang je een retourdoos met instructies. Laat je ons weten hoe het gaat na de installatie van de nieuwe box?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66947Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18558Likes

Een Ziggo moderator kan je een nieuwe sturen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4476Posts
  • 410Oplossingen
  • 1185Likes

Hoi @Jan12,

Het is duidelijk tijd voor een andere mediabox. Ik heb er eentje voor je aangevraagd zojuist. Zodra de Track&Trace code bekend is ontvang je die per e-mail. Na de installatie dien je de huidige box te retourneren. Hiervoor ontvang je een retourdoos met instructies. Laat je ons weten hoe het gaat na de installatie van de nieuwe box?

Jan12
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is die eenvoudig zelf te installeren? Vaak is dat nog een probleem erbij en een professional voor nodig. Hoe werkt dat?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4476Posts
  • 410Oplossingen
  • 1185Likes

Ja, dat is zeker te doen hoor. Qua aansluiting is deze box hetzelfde, je dient na het aansluiten de box te installeren. Op deze pagina vind je alvast een stappenplan. Heb je wel vragen, laat het dan gerust hier weten!

Jan12
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gisteravond heeft ie t de hele avond gedaan dus ik zie vooralsnog af van installatie van een nieuwe. Kun je het postpakket met de box nog annuleren voor ons?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4476Posts
  • 410Oplossingen
  • 1185Likes

Dat is helaas niet meer mogelijk, @Jan12. Maar je mag gerust de nieuwe in gebruik nemen 🙂

Jan12
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel raar dat jullie plompverloren een nieuwe sturen en er dan oas bij vermelden dat ie binnen twee weken geiinstalleerd moet zijn omdat de oude t dan niet meer doet. Dat had ik graag in t hele verhaal wat eerder gehoord. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4476Posts
  • 410Oplossingen
  • 1185Likes

Ik snap het, @Jan12. Ik ben uitgegaan van je melding over oververhitting. Daar wil ik geen risico's mee nemen, en het zal ook niet voor niets zijn dat je dit zelf hebt aangegeven hier. Veiligheid boven alles, dus vandaar mijn keuze voor een nieuwe box. Sorry dat ik je hiermee een beetje heb verrast, dat was niet mijn bedoeling natuurlijk!

Jan12
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vraag me af; hoe vaak komt die oververhitting voor? Wij hebben de mediabox pas anderhalf jaar en nu dus al kapot. Kun je daar iets over zeggen?

En kun je svp adviseren wat uiteindelijk de beste plek is voor dat ding, hij staat nu in een tv kast met gaten in de achterkant vd kast. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

Dit gebeurt niet regelmatig, maar het kan wel voorkomen. Het beste is de mediabox op de kast neerzetten, zodat hij voldoende ruimte heeft om te koelen. In een kast kan hij alsnog heet worden of kan zijn hitte niet kwijt. 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66947Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18558Likes

"Ik vraag me af; hoe vaak komt die oververhitting voor? Wij hebben de mediabox pas anderhalf jaar en nu dus al kapot. Kun je daar iets over zeggen?"

Alles kan defect raken, bij dit soort elektronica is dat grofweg minder dan 1%.

Alle elektronica kan wel perfect werken, maar dan zijn de kosten (productie kwaliteit en het testen daarvan) 2 keer zo hoog, dan zit je in de professionele/zakelijke electronica.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic