1
Vraag
2
Reacties
Sophialaan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox maakt veel lawaai

Dag, ook ik heb dermate veel last van de Mediabox dat ik, sinds het ontvangen, al een stuk op 10 avonden ben gestopt met TV kijken. Daarnaast is de mediabox nu al 3 keer uitgevallen wegens oververhitting (hij schakelt zichzelf uit). Hij staat in een standaard tv meubel met voor en achter open.

 

Alles wat ik hier lees, geeft aan de kwaliteit van de mediabox erg wisselt. Velen hebben dezelfde problemen. Ik heb mijn klacht gemeld via de chat en nu ook via deze weg. Graag reactie Ziggo want dit is echt onder de maat.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat vervelend dat jij hetzelfde probleem ervaart, @Flygirl754
Er zijn een aantal redenen waarom een box ineens herrie gaat maken. Zo heeft Erik al een aantal redenen gegeven, maar is hij de belangrijkste vergeten en dat is het signaal.

Stel dat het signaal niet goed op de box aankomt, moet de box harder werken om hem online te houden en produceert hij daardoor automatisch meer warmte. Het is dan ook goed om dit te controleren. Nu heb ik het vanuit hier nagekeken, maar laat de box zich niet lekker uitlezen. Wanneer je iets van On Demand of de Netflix app start, werkt dat dan goed? 

Daarnaast hoor ik je eigenlijk zeggen (tenminste, zo lees ik het) dat je toe bent aan een andere mediabox. Tegenwoordig hebben wij de Mediabox Next. Voor € 0,50 per maand meer, kan ik je deze mediabox toesturen. 
 
Ik hoor graag van je.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Deze problemen zie ik bij de next zelden of nooit, heb je geen XL?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

je hebt waarschijnlijk een mediabox xl (groot ding met een doorzichtig plastic kap erover heen). daar zit rechts een fan die wel is wil gaan trillen. klantenservice kan je vast wel een nieuwe sturen, komt soms voor dat de fan trilt en dit is inderdaad erg storend

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @Sophialaan,

Welkom op de Community! Erg naar dat je Mediabox XL zoveel lawaai maakt. Een box is natuurlijk nooit geluidloos, maar het is uiteraard ook niet de bedoeling dat je vanwege het geluid stopt met tv kijken. Spijtig dat dit toch een aantal avonden is voorgevallen.

Het lawaai uit je mediabox kan verschillende oorzaken hebben. In elk geval goed om te lezen dat de box vrij staat, dat is belangrijk. Heb je de box ook in de midden of Eco stand?  Door de mediabox op Midden of Eco te zetten bespaar je energie en maakt je kastje minder geluid.

Het kan ook zijn dat er wat stof in je mediabox is gekomen. Daarom kan het geen kwaad om de roosters te stofzuigen. Op deze manier maak je de ventilator stofvrij. Zet je stofzuiger wel op de laagste stand.

Ik ben benieuwd of je hierna verschil merkt. Laat het ons weten 🙂 

Flygirl754

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij mij thuis hetzelfde bijna iedere 5 minuten hoor je joelend de ventilator draaien. Media box XL (horizon box). Wordt ook ontzettend warm. Staat vrij naast de tv en wordt geregeld netjes stof vrij gemaakt. Verder staat hij op eco stand. Ik vertrouw de hele box niet meer....!?  Ik heb trouwens deze box al vanaf begin dat Ziggo deze levert dus meer dan 5 jaar in gebruik en nooit deze ventilator zo horen joelen als nu!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat vervelend dat jij hetzelfde probleem ervaart, @Flygirl754
Er zijn een aantal redenen waarom een box ineens herrie gaat maken. Zo heeft Erik al een aantal redenen gegeven, maar is hij de belangrijkste vergeten en dat is het signaal.

Stel dat het signaal niet goed op de box aankomt, moet de box harder werken om hem online te houden en produceert hij daardoor automatisch meer warmte. Het is dan ook goed om dit te controleren. Nu heb ik het vanuit hier nagekeken, maar laat de box zich niet lekker uitlezen. Wanneer je iets van On Demand of de Netflix app start, werkt dat dan goed? 

Daarnaast hoor ik je eigenlijk zeggen (tenminste, zo lees ik het) dat je toe bent aan een andere mediabox. Tegenwoordig hebben wij de Mediabox Next. Voor € 0,50 per maand meer, kan ik je deze mediabox toesturen. 
 
Ik hoor graag van je.

Flygirl754

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Netflix app werkt wel maar geeft inderdaad wel geregeld storing. Maar voor die 0,50 cent meer per maand zou ik wel graag de Mediabox next willen krijgen. Ook vanwege viaplay app die alleen daar op werkt. Hoe kan ik dit regelen? Ik hoor het graag. Groet Danny

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal duidelijk, Danny. Bij deze heb ik de Next voor je besteld 🙂
Je krijgt even een bevestiging per mail. De box komt binnen maximaal 5 werkdagen bij je binnen.

Deze moet, in tegenstelling tot de Mediabox XL, wel op internet aangesloten worden. Mocht je nog geen UTP van jouw modem naar de tv/box hebben lopen, dan zou ik dit wel aanraden. 

Flygirl754

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jori, dankjewel voor de snelle en goede service. Ik zie alles tegemoet komen en kabel aansluiten gaat helemaal lukken. Alvast een fijn weekend en mochten er nog vragen zijn meld ik me weer. Groet Danny

GerritkO

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dezelfde ervaring. Sinds een aantal dagen gaat de fan aan de rechterkant van mijn Mediabox XL super hard draaien en dito geluid. Dit maakt TV kijken gewoon irritant. De mediabox staat al 3 jaar op dezelfde plaats dus daar kan het niet aan liggen. Kan Ziggo mijn helpen?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @GerritkO, welkom op de Ziggo Community! 

Wat ontzettend balen dat je mediabox zoveel lawaai maakt. Zo is het plezier van tv kijken ook een beetje weg. Heb je alle bovenstaande stappen al doorgelopen? Dat heeft niet gewerkt? We kunnen ook je abonnement omzetten naar de Next. Mocht je daar interesse in hebben dan hoor ik het graag 🙂 

GerritkO

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja Maud, ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar het wordt er niet anders van. Je mag mij daarom wel omzetten naar de Next. Is dat 0,50 euro per maand extra? Dan is dat prima hoor!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @GerritkO
 

Het lijkt mij dan wijsheid om je inderdaad een nieuwe mediabox te sturen. Je hebt aangegeven dat je voorkeur uit gaat naar een Mediabox Next. Bij deze heb ik dit voor je in orde gemaakt. 

De prijs van je abonnement en voorwaarden blijven ongewijzigd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail. Ook ontvang je van ons een e-mail met daarin retourinstructies.

Heel veel plezier met je Mediabox Next! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic