1
Vraag
2
Reacties
Spruit_r

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox in meterkast en toch tv kunnen kijken?

Wij hebben niet de mogelijkheid om een coax kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer te krijgen.

Hoe kan ik toch tv kijken in de woonkamer? We hebben een smart tv waar een card slot in zit.

Is het een optie om de media box in de meterkast te laten staan en dan een CI+ kaart in de tv in de woonkamer te doen?

Het streamen van de Ziggo go app naar tv werkt niet als je Mediabox niet direct zit aangesloten op je tv kwamen we achter, dus die Ziggo go app heb je eigenlijk ook niets aan.

Dus concreet. Wie heeft er tips om op de tv in de woonkamer gewoon tv en opnames terug te kijken terwijl je Mediabox in de meterkast staat?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5155Posts
  • 194Oplossingen
  • 3089Likes

Er is een coax nodig voor live tv kijken. Als je zo'n 2 minuten vertraagd kijkt schakelt de Next om naar een internet stream.

Zonder coax mis je maar een klein deel van de functie.

Ga je naar internet only dan zul je de Next moeten inleveren en ga je in beeld kwaliteit terug.

Net nog even gecheckt en via een Android tv en Ziggo go komt er een 720p beeld binnen. Goed te doen op 32" tv. 42" is op de rand. Veel groter zou ik niet aanraden voor ZiggoGo app. Dat ga je zien.

De Next geeft 1080i beeld.

 

Over een tijdje kun je volgens mij ook Videoland gebruiken voor live tv.

 

Wil je niet te veel kwijt voor tv kijken en accepteert een lagere beeldkwaliteit dan zijn er veel opties.

Bekijk in context

Spruit_r
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Super dit is de oplossing! Ik kijk gewoon via tv& replay naar de programma's die ik wil kijken. Dit werkt perfect zonder coax! 

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

Ook met een CI+ kaart moet je een coax verbinding maken, die decodeert namelijk een coax signaal.

Een fysieke verbinding met de next door middel van  een HDMI kabel moet altijd.

Dinnis66

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen weet ik niet maar de Ziggo.go app werkt hier gewoon op onze Android tv en Apple TV zonder dat de media box xl stroom heeft of bekabeld is

Spruit_r
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Oh dan is dit geen optie helaas

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5155Posts
  • 194Oplossingen
  • 3089Likes

Als er geen coax is dan kun je live tv kijken voorlopig vergeten.

De Next kun je bedraad of via Wifi gebruiken. Je kunt dan bijna live tv kijken. De rest zoals opnemen en afspelen werkt gewoon.

Als je een android tv hebt dan kan de Next ook uit blijven. Dan kun je wel live kijken (15 sec later of in die buurt) en opnemen/afspelen. Alleen niet in dezelfde kwaliteit als via de Next.

Plak de Next achter de TV en kijk via Wifi zou ik zeggen.

Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes

Wanneer het onmogelijk is om coax naar de woonkamer te brengen is het ook te overwegen om een Internet only abonnement te nemen (kan tegenwoordig ook bij Ziggo).

 

Internet only in combinatie met een mediaspeler (Apple TV, Firestick, Xiaomi enz.) waarop bijv. NLZiet is geïnstalleerd kan een vergelijkbare TV-ervaring opleveren, je hebt uiteraard wel voldoende WiFi signaal of een LAN-aansluiting nodig. Mogelijk dat de beeldkwaliteit soms iets minder is en/of dat specifieke (buitenlandse)zenders niet beschikbaar zijn, da’s een kwestie van uitzoeken en uiteraard afhankelijk van je eigen voorkeuren. Zoals @bloemen64 al aangeeft heb je wel enige seconden vertraging via streamen, live TV is dus net iets minder live dan via coax. Via Internet only kijken kan wel een stuk voordeliger zijn dan via een Ziggo pakket, een dienst als NLZiet kun je een maand gratis proberen om te ontdekken of het bevalt.

 

Opnemen kun je via zo’n mediaspeler niet, via NLZiet kun je echter vele programma’s gedurende langere tijd terugkijken. Allerlei streamingdiensten zoals Netflix, Prime Video kun je ook via zo’n mediaspeler bekijken, of via de TV zelf wanneer het nog een recent model betreft waarop app’s zijn te installeren.

 

Eerlijk is eerlijk, TV kijken via de Next vind ik wel iets comfortabeler dan via een TV hier in huis waar een Apple TV op aangesloten is (ook daar geen coax), maar is goed te doen!

 

Heb je meerdere TV’s in huis, zonder extra kosten (afgezien van een eventueel extra mediaspeler aanschaffen) kun je daar op dezelfde manier mee kijken 😊.

Spruit_r
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Maar er moet een coax in de Next toch? En dan is juist niet mogelijk. Of heb je alleen een HDMI nodig van de next naar je tv?

Spruit_r
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je heldere uitleg. Ik ga me dan maar eens verdiepen in een internet only abonnement. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5155Posts
  • 194Oplossingen
  • 3089Likes

Er is een coax nodig voor live tv kijken. Als je zo'n 2 minuten vertraagd kijkt schakelt de Next om naar een internet stream.

Zonder coax mis je maar een klein deel van de functie.

Ga je naar internet only dan zul je de Next moeten inleveren en ga je in beeld kwaliteit terug.

Net nog even gecheckt en via een Android tv en Ziggo go komt er een 720p beeld binnen. Goed te doen op 32" tv. 42" is op de rand. Veel groter zou ik niet aanraden voor ZiggoGo app. Dat ga je zien.

De Next geeft 1080i beeld.

 

Over een tijdje kun je volgens mij ook Videoland gebruiken voor live tv.

 

Wil je niet te veel kwijt voor tv kijken en accepteert een lagere beeldkwaliteit dan zijn er veel opties.

Dinnis66

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou hier kijk ik ziggo.go op een 55 Inch en zit er geen 2 mtr vandaan en soms op de 65 Inch als ik te lui ben om de XL op te starten maar het beeld is gewoon heel goed (want een beetje tv doet ook nog aan upscaling)

Dus dat probleem zie ik echt niet

Spruit_r
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Super dit is de oplossing! Ik kijk gewoon via tv& replay naar de programma's die ik wil kijken. Dit werkt perfect zonder coax! 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5155Posts
  • 194Oplossingen
  • 3089Likes

@Dinnis66 ik denk dat er veel mensen zijn die het niet eens zijn met je opmerking. Anders zou er geen reden zijn om 4k beeld uit te zenden. Dat heb je echt nodig zodra je naar bepaalde grootes gaat in beeld formaat. Daar zijn mooi formules voor die bijna niemand thuis kan hanteren. Er is dus een theorie en praktijk. Het kan zijn dat het scherm de pixels niet meer kan weergeven maar ook dat je ogen zelf zaken er bij bedenken of weglaten. Daarom is beeld kwaliteit erg persoonlijk en afhankelijk van je omgeving waarin je kijkt.

Dinnis66

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt dat is jou mening

Maar ik kan zeggen dat je het echt ziet als niemand het tegen je zegt 

En wat wordt er in 4K uitgezonden en ze hebben de XL die geen 4K weergeeft dus dat zie echt niet

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

De stap naar 4k is als je niet dicht op het scherm zit inderdaad  vaak verwaarloosbaar, de 50p ipv 50i vind ik vooral bij snelle beelden wel zeer prettig.

Bij de stap van sd naar hd is zeker bij de grotere 55'' en meer hd aanzienlijk beter.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic