Vraag
Reacties
Oplossing
moeskoetie
Level 2

Mediabox iedere dag resetten via knop achterkant omdat bron niet te vinden is?

het is alweer de derde keer sinds vorige week, dat als ik de tv aanzet, hij zegt dat hij de bron niet kan vinden.
de media box next staat gewoon standby op hoog, maar dat interesseert hem schijnbaar niet. wanneer komt hier nu eens een oplossing voor?
er zit al een nieuwe hdmi kabel tussen box en tv.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fnmjonkman
Level 1
Ik heb nu de derde monteur in drie weken voor dit probleem. Deze heeft nu de tv op beeldinstellingen op 1080 gezet ipv van 4 k. Is toch nog niet echt 4k uitzending dus we gaan het proberen. Als dit niet helpt is het enige nog een nieuwe next laten opsturen zei hij. En hopen dat dit inmiddels bekende probleem dat tv zegt geen signaal en de box opnieuw opstarten snel verholpen wordt met een update.

Bekijk in context

0 Kudos
10 Reacties 10
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Ook al eens een andere HDMI poort geprobeerd?
0 Kudos
Rene F
Level 10
Hallo Moeskoetie,

Als je de TV aanzet, en de Media box next staat in standby, dan lijkt mij dat wel het te verwachten resultaat, geen bron. Toch ?
Hoe zet je de TV aan, met de hand via een knopje, via de TV AB, de Next AB of een andere AB ?

Groet,
René
0 Kudos
moeskoetie
Level 2
Topicstarter
robbo wrote:
Ook al eens een andere HDMI poort geprobeerd?

nee, dat niet, kan het proberen en wachten dat hij weer met de melding komt, maar dit is niet de oplossing.
0 Kudos
Rene F
Level 10
Ok. Dus de Next staat aan.
Hoe zet je de TV aan ?
0 Kudos
moeskoetie
Level 2
Topicstarter
Ben lui aangelegd, dus met de ab van de next zoals altijd
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Wat gebeurd er als je eerst de box aan zet en pas daarna de TV?
Wanneer je de power knop indrukt, houdt dan even je hand voor de afstandsbediening, dan gaat als het goed is de tv niet aan.
0 Kudos
moeskoetie
Level 2
Topicstarter
Evert wrote:

beste Evert.
het uitgangspunt is dat de box next aanstaat, en de tv uit, dan duw ik op de tv knop links boven aan op de AB van de media box next, en dan komt vaak(niet iedere keer) de melding over bron. als ik dan naar de media box next kijk, knippert er een symbool op de box, dat die geen verbinding heeft, dus dan moet ik de next met de knop achterop resetten, en dan gaat weer alles goed.
dus andere dingen zoals eerst box aanzetten en dan tv, daar schiet ik niets mee op, en was ook niet het uitgangspunt. en het moet gewoon werken met, box aan en tv aanzetten, dan moet er gewoon beeld komen, en geen melding van bron niet gevonden.
0 Kudos
moeskoetie
Level 2
Topicstarter
Evert wrote:
Wanneer je de power knop indrukt, houdt dan even je hand voor de afstandsbediening, dan gaat als het goed is de tv niet aan.

als ik de powerknop indruk en de hand voor de afstandsbediening houdt, gaat de tv toch aan, maakt niet uit hoe goed ik hem achter de hand houdt
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Om een probleem te tackelen, moet je zaken uitsluiten.
Ik ben het zeker met je eens dat het zou moeten werken, maar bij jou is de situatie nu anders.
In de stoel blijven zitten of liggen verandert dat jammer genoeg niet :wink:

Welk symbool knippert er precies op de box?
0 Kudos
Fnmjonkman
Level 1
Ik heb nu de derde monteur in drie weken voor dit probleem. Deze heeft nu de tv op beeldinstellingen op 1080 gezet ipv van 4 k. Is toch nog niet echt 4k uitzending dus we gaan het proberen. Als dit niet helpt is het enige nog een nieuwe next laten opsturen zei hij. En hopen dat dit inmiddels bekende probleem dat tv zegt geen signaal en de box opnieuw opstarten snel verholpen wordt met een update.
0 Kudos