1
Vraag
2
Reacties
hanslatour

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox hangt op "Welkom"

De TV viel ineens uit. Na poging om de Mediabox te herstarten blijft deze op het eerste scherm (Welkom in alle talen) hangen. Kabels gecontroleerd, niets werkt. Internet werkt wel. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanslatour
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. De monteur is vanmorgen al geweest en geconstateerd dat de verbinding ok is. Met een nieuwe mediabox (had ie gelukkig bij zich) is het weer geregeld!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Ralph 63

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

zelfde probleem, had chat met ziggo maar die wist niks en chat viel uit helaas. zag wel dat er een storing was binnen mijn postcode gebied.

 

hanslatour
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb support gebeld en adviseerde de verbindingen te (laten) controleren. Morgen komt een monteur. 

Ralph 63

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

morgen maar even bellen, kon tot 6 uur dacht ik

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @hanslatour en @Ralph 63,

Een mediabox die op ''Welkom'' blijft hangen is natuurlijk niet prettig. Helemaal als je hierdoor niet tv kunt kijken. Vervelend dat jullie allebei deze melding zien!

Vaak komt het scherm met ''Welkom'' na een administratief probleem.  
@hanslatour: Als ik het goed lees, staat er een verkeerde oude mediabox actief in het systeem. Een monteur heeft een taak aangemaakt om dit zo snel mogelijk te herstellen.
@Ralph 63: Los van een storing  zie ik geen administratief probleem. Vaak helpt het dan om in Mijn Ziggo het serienummer van de mediabox te controleren en daarna het zenderaanbod opnieuw op te halen. 

Ralph 63

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het serienummer (CA ID) op de achterkant van mijn mediabox is anders dan wat in Mijn Ziggo staat vermeld.

Ik heb de zenders opnieuw opgehaald. Wordt dit serienummer automatisch aangepast of hoe gaat dat ?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn dat je de zenders al opnieuw hebt opgehaald, top! Hopelijk merk je snel dat je weer beeld hebt! Ten opzichte van Mijn Ziggo zie je waarschijnlijk 2 extra cijfers op de achterkant van de box staan, de laatste 2 cijfers zie je niet in Mijn Ziggo. Voor de rest horen de getallen wel overeen te komen, anders moet er e.e.a. in de administratie worden aangepast. 

Ralph 63

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nog steeds geen beeld ! Ik ben nu al 2 dagen bezig dit gaat niet goed.

Serienummer klopt. Geen beeld kan er met spoed iets geregeld worden ?

 

hanslatour
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. De monteur is vanmorgen al geweest en geconstateerd dat de verbinding ok is. Met een nieuwe mediabox (had ie gelukkig bij zich) is het weer geregeld!

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@Ralph 63 : Alright, vanuit hier heb ik een activatiesignaal gestuurd naar de box. Als je de box aanzet op NPO 1, komt dit signaal in de loop van vanavond aan.
@hanslatour: Helemaal super, weer veel kijkplezier!

Ralph 63

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox dood als een pier. Wat nu?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Ralph 63 Dit klinkt helemaal niet goed! Er brand geen enkel lampje meer op je mediabox? 

Ralph 63

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

lampje brandt, amber kleurig. normaal wit. Dus er is iets niet goed.

Ik wil met spoed een oplossing. Kan er een monteur snel langskomen ?

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Ralph 63 Dan gaan we een monteur inplannen! Je hebt nog installatie garantie. De monteur komt langs op 05-01-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo! 

Ralph 63

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic