1
Vraag
2
Reacties
van Berrege

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox foutcode cs9993

Ik wil een Panasonic soundsystem koppelen aan de remote van de Mediabox Next.

M.box Next via WiFi verbonden met internet. Diagnostiek zegt snelle verbinding te hebben.

Wanneer ik echter apparaten wil gaan zoeken, geeft box aan geen verbinding met ziggo servers te hebben. 

Med.box al opnieuw opgestart, van stroom gehad, modem gereset, alles zonder resultaat. 
Tips en ideeën zijn welkom. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zit er nog een andere router / switch / access points tussen de next en het modem?

Kun je de Next tijdelijk aansluiten met een netwerkkabel met het modem?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zit er nog een andere router / switch / access points tussen de next en het modem?

Kun je de Next tijdelijk aansluiten met een netwerkkabel met het modem?

van Berrege
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Bert, dank voor reactie. 

Er draait inderdaad ook een Netgear AP mee in de meterkast. Maar ook bij ‘bedraad’ via een TPlink komt er geen verbetering. Maar ik ga je laatste tip (netwerkkabel rechtstreeks vanaf Ziggo modem op Mediabox)  wel vandaag eventjes uitproberen.

Ik zal resultaat posten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er lijken wat communicatie problemen te zijn tussen de Next en de Ziggo servers met bepaalde switches/routers/access points ertussen.

Als alles eenmaal draait blijft het wel werken, maar bij updates of nieuwe instellingen lijkt het wel eens verkeerd te gaan.

Het is in onderzoek om dit fenomeen op te lossen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Deze foutcode is inderdaad een verbindingsprobleem, fijn dat je op weg bent geholpen door @Bert. Hoe werkt het via een rechtstreekse verbinding? 

van Berrege
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Pfew, was kleine bevalling om bedraad vanaf de meterkast de woonkamer in te komen, maar het is uiteindelijk gelukt.  Juiste model audiosysteem (oudje)  opzoeken en koppelen werkte supersnel. 
Thanks voor jullie input. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic