Ik wil een Panasonic soundsystem koppelen aan de remote van de Mediabox Next.
M.box Next via WiFi verbonden met internet. Diagnostiek zegt snelle verbinding te hebben.
Wanneer ik echter apparaten wil gaan zoeken, geeft box aan geen verbinding met ziggo servers te hebben.
Med.box al opnieuw opgestart, van stroom gehad, modem gereset, alles zonder resultaat.
Tips en ideeën zijn welkom.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zit er nog een andere router / switch / access points tussen de next en het modem?
Kun je de Next tijdelijk aansluiten met een netwerkkabel met het modem?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zit er nog een andere router / switch / access points tussen de next en het modem?
Kun je de Next tijdelijk aansluiten met een netwerkkabel met het modem?
Hoi Bert, dank voor reactie.
Er draait inderdaad ook een Netgear AP mee in de meterkast. Maar ook bij ‘bedraad’ via een TPlink komt er geen verbetering. Maar ik ga je laatste tip (netwerkkabel rechtstreeks vanaf Ziggo modem op Mediabox) wel vandaag eventjes uitproberen.
Ik zal resultaat posten.
Er lijken wat communicatie problemen te zijn tussen de Next en de Ziggo servers met bepaalde switches/routers/access points ertussen.
Als alles eenmaal draait blijft het wel werken, maar bij updates of nieuwe instellingen lijkt het wel eens verkeerd te gaan.
Het is in onderzoek om dit fenomeen op te lossen.
Deze foutcode is inderdaad een verbindingsprobleem, fijn dat je op weg bent geholpen door @Bert. Hoe werkt het via een rechtstreekse verbinding?
Pfew, was kleine bevalling om bedraad vanaf de meterkast de woonkamer in te komen, maar het is uiteindelijk gelukt. Juiste model audiosysteem (oudje) opzoeken en koppelen werkte supersnel.
Thanks voor jullie input.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.