1
Vraag
2
Reageer en help mee
Denys

Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Mediabox erg warm in standby

Ik heb sinds kort een mediabox xl na veel hulp eidelijk beeld.

Wat opvalt is dat deze in standby erg warm wordt is dit normaal of moet ik deze uitzetten na gebruik.Ik bedoel dus de schakelaar aan de achterzijde op 0.

39 Reacties 39
Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Sorry wat vergeten,

Ik heb alle instellingen teruggezet in gmail. Herstart.

Had al account outlook in appmail windows gezet. Doch krijg hier niet alle email binnen. Uw bericht via community b.v. ook niet. Wel in Gamil in de app mail

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb alle instellingen teruggezet in gmail en herstart. In outlook.com IMAP weer ingesteld.

Nu uittesten outlook gebruikenvia de app mail windows. Geeft niet de nieuwste emails aan in de inbox alleen vanaf afgelopen vrijdag. Ik heb al een keer account verwijdert en weer aangemeld helpt niet. Synchroniseren helpt ook niet.  Moet ik toch POP instellen en waar in Gmail of in Outlook. Gaarne uw advies maar weer.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het is geen moeten, pop of imap is een vrije keus. Doe wat het beste in jouw geval is.

 

Lees dit bijvoorbeeld eens, maakt het verschil duidelijk.

Wat is het verschil tussen POP en IMAP? (xs4all.nl)

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Heel goede voorlichting ik hou het dus als privemailer op IMAP. Net een testmail gestuurd naar een ander emailadres (smartphone vrouw) deze werd ontvangen,Deze weer teruggekoppeld kwam aan in outlook en in gmail. Vreemd. Dit testje gedaan via de appmail windows en dan outlook account.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Weer wat vergeten  .In uw bijlage toelichting POP en IMAP staat bij IMAP dat alle mails worden bewaart.

Zou er dan nog een optie zijn dat mijn gemarkeerde emails en de mails in de labels nog ergens staan en hoe kom ik dan daarbij.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is niet duidelijk hoe één en ander is ingesteld: "Ik heb alle instellingen teruggezet in gmail en herstart."

Welke instellingen?

Bedoel je via een browser of in een emailprogramma?

 

"Had al account outlook in appmail windows gezet."

Heb je het over een emailaccount van outlook.com?

Of over een eigen emailaccount b.v. Ziggo of GMail account in de Outlook app of in Windows Mial.

Outlook app en Windows Mail app zijn 2 totaal verschillende programma's.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ik had importen in gmail geprobeerd kreeg een foutmelding. Ik had POP alle email ontvangen ingesteld en een outlook account toegevoegd om email te lezen in ander account.

Ik heb een email account van outlook.

Ik gebruik nu appmail in deze staat mijn gmail account ziggomail account en outlook account.

Outlook account ontvang niet alle berichten deze zijn ontvangen t/m afgelopen vrijdag.

Kijk ik in outlook.com daar staan nog minder berichten in de inbox.

Ik snap er niets meer van.

De outlook is een oudere versie en denk ik niet volledig daar ik wel office op mijn pc heb maar niet geactiveed en daar voor niet betaal. Dit daar ik praktisch geen office gebruik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Denys "De outlook is een oudere versie" Welke versie van Outlook?

Vanaf Outlook 2013 werken alle versies nog allemaal.

 

Met POP haal je de mail op in de mailserver en zonder de opdracht in te stellen van een kopie achterlaten op de mailserver, is de mail weg op de mailserver.

Met IMAP kijk je in de mailserver en zie je hetzelfde op de mailserver als in je mailprogramma.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Outlook is de light versie van office 18.21??  Ik heb geen licentie . Blijf het vreemd vinden dat ik in de inbox van outlook berichten zie t/m afgelopen vrijdag. Nieuwere mails niet in de inbox outlook.

Het exporteren vancontacten een heel gedoe. Moet eerst mijn google contacten 1 voor 1 ? in een CVS bestand zetten. 

De grote hamvraag heb ik nog geen reactie op gekregen.

Sinds vier/vijf weken gaat het fout in mijn gmail. Laatste keer ruim een week alle gemarkeerde email berichten in de inbox kwijt. De aangemaakte labels zijn ook leeg alle opgeslagen mails in deze lebels dus pleite.

Wat kan de oorzaak zijn .Contact met google schijnt duss een utopie te zijn.

Door de gmail problemen te omzeilen dus outlook aan het uitproberen maar het loopt dus niet zoals het behoort.Outlook.com geeft dus niet alle inberichten en geen contacten. Outlook gebruiken in de appmail wel contacten maar ook niet de actuele email in de inbox.

Conclusie het liefst gmail gebruiken doch na ruim 5-6 weken troubels ben ik huiverig om weer labels aan te maken en deze info weer te verliezen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is dit de Outlook light versie die je via een browser gebruikt?

Dus niet Outlook als programma op je PC?

Meer info over Outlook Web App Light - klik hier - (microsoft.com)

 

Waarom het fout gaat in je Gmail is vanaf afstand niet te zien en in tekst wordt dit een oneindige zoektocht als er allerlei mailbox verbindingen door elkaar heenlopen die mogelijk elkaars mail ophalen door één of andere ooit gemaakte koppeling of verbinding bij 1 of allebei.

 

Kun je iemand in je omgeving vinden die hier meer van weet en die eens op je PC kan kijken?

Ik kom via tekst er niet uit wat precies, waar precies en waarom en hoe dit op te lossen.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Nou mijn light versie ziet er niet zo uit als uw vb. Kan aan de brouwser liggen? Ik gebruik met  google chrome.

Kijken of ik deze kan updaten.

Ik poets alles eraf.Dan hertart of herstel. Dan eventueel brouwser edgg.

Blijft natuurlijk dat ik officieel geen office op mijn pc heb.

Blijft natuurlijk de vrraag waar zijn mijn gemarkeerde mails en inhoud labels gebleven. Deze waren spontaan weg voor mijn experimenten met oa outlook.

Ik heb al hulp doch die komt er ook niet uit.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Zie bijlage mijn huidige outlook na upgraden google chrome

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Goedemiddag  Heer Bert,

Naast mijn probleem gmail heeft u een aantal weken mij goed geholpen met aansluiten nieuwe mediabox xl en het gedoe rondom het fenomeen splitter. Dit heeft twee weken geduurd doch nu opgelost.

Nu een vervolg verhaal verder dus niets veranderd dan een splitter met retour op de ingang van Ziggo gemonteerd ivm dus de mediabox xl.

Vandaag radio aan (niet vaak ivm andere geluidsbronnen) radio geeft alleen maar ruis. Heeft dit te maken met mijn nieuwe splitter?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Vandaag radio aan (niet vaak ivm andere geluidsbronnen) radio geeft alleen maar ruis. Heeft dit te maken met mijn nieuwe splitter?"

 

Ik vermoed van niet.

Waarmee luister je radio?

Een tuner aangesloten op de coax kabel?

Of via de Mediabox XL?

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Een tuner/versterker via de coax en dit al vele jaren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Denys Ziggo is zijn analoge radio aan het uitzetten en binnenkort is dit overal uitgevoerd.

Op deze pagina lees je er alles over: Luister digitale radio voor het beste signaal | Ziggo

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb geen bericht gehad dat analoge radio is afgesloten in mijn regio (Hoornaar Zuid Holland)

Wat te doen als dit wel is gebeurd .Ik woon in een polderomgeving zou een losse antenne de oplossing kunnen zijn?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een losse antenne kan een oplossing zijn, maar dat is afhankelijk van de ontvangst mogelijkheid.

 

Vanuit de Mediabox XL kun je ook radio luisteren, vanuit of tulp of mini Jack, afhankelijk welke Mediabox XL je hebt, naar je versterker, als die nog een tulp ingang over heeft.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Mediabox staat op tv 2 in andere ruimte. Mijn tuner/versterket staat in een kast onder mijn smarttv met een C+ kaart.

Deze smart is ook gekoppeld aan deze tuner/versterker m.b.t. mogelijkheid geluid over de geluidboxen te sturen. Radio via Tv vind ik niet zo ,ook al dat deze dan langdurig aan moet staan.(kan wel beeld uitzetten) maar toch. Een losse tv antenne voor weinig radio gebruik kan dan een optie zijn? Is het schadelijk voor mijn smarttv om deze een aantal uren per dag aan te zetten met b,v, spotify?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als de TV daar tegen kan, niet alle TV's kunnen tegen b.v. eenzelfde logo langdurig op dezelfde plaats.

Ik zou eerst een antenne proberen.

Ziggo kan je die gratis toesturen: FM antenne | Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic