1
Vraag
2
Reageer en help mee
Denys

Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Mediabox erg warm in standby

Ik heb sinds kort een mediabox xl na veel hulp eidelijk beeld.

Wat opvalt is dat deze in standby erg warm wordt is dit normaal of moet ik deze uitzetten na gebruik.Ik bedoel dus de schakelaar aan de achterzijde op 0.

39 Reacties 39
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

De XL kan inderdaad wel warm worden. Maar dat mag niet zo erg worden dat deze na een tijd gaat uitschakelen. Het is niet de bedoeling deze steeds spanningsloos te zetten en dat zou ook niet nodig mogen zijn. Zorg wel dat de box zijn warmte kwijt kan en hou deze zoveel mogelijk stofvrij bij ventilator en koelopeningen. 

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Hartelijk dank voor uw reactie de box wordt behoorlijk warm ga het weer uitproberen.

Groet,

Denys

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Denys  schreef:

...Wat opvalt is dat deze in standby erg warm wordt...



De Mediabox XL kan in de hoogste standby stand behoorlijk wat energie verbruiken. Misschien deze in een lager mode zetten, maar dan duurt het opstarten wel iets langer.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Hoe moet ik deze in een lagere mode zetten?

 

Heel andere vraag ik heb heel veel gmail problemen kan ik deze ook in deze setting kwijt?

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Sorry voor mode heb ik al gevonden.

Nu nog mijn andere vraag?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Denys  schreef:

...kan ik deze ook in deze setting kwijt?


Hoe bedoelt u?

Als u bedoelt om een hier een extra te stellen: ja hoor, vragen staat vrij !!! Dit is uw 'draadje' !

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb sinds een week of vier vijf vreemde problemen met mijn Gmail.Spontaan veel gemarkeerde email zoek.Afgelopen week ineens al mijn aangemaakte labels leeg.Hulp via microsoft of het aan mijn laptop zou liggen.Alles hersteld doch nog steeds alles kwijt. Nu even mailen met de appmail van windows /en outlook om te testen of dit goed gaat. In outlook verzend ik een mail en deze komt ook binnen in mijn gmail allemaal vreemde zaken. Kan ikgmail helemaal uitzetten op mijn windows 10 of blijft deze mijn outlook beinvloeden. Ik hoor gaarne opbeurende tips.(Mijn labels leeg is erg jammer daar zit van jaren administratie in )

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Denys Wat belangrijk is voor alle apparatuur ook voor de Mediabox, geef voldoende ventilatie ruimte. Via https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/energieverbruik-en-stand-by#:~:text=Als%20je%20k....

Deze link kun je de Mediabox op de eco stand zetten. Trouwens stroomkabels niet te strak oprollen, dat geeft veel weerstand (warmte) brandgevaar.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Bedankt Ferdy ik heb alles ingesteld op voorstel community.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Pasi we lezen nogal eens dat de XL te warm wordt, maar dan schakelt deze zichzelf uit. Maar dat maakt het gebruik er natuurlijk niet handiger op. Doet deze dat herhaaldelijk, ondanks de ruimte en het stofvrij zijn, laat hem dan uit en meld het hier of bij Ziggo. 

Ik heb hem in een kast zoals je weet, met achterin een 2-tal fans, maar die heb ik doorgaans niet eens aan en tot nu gaat het toch steeds goed. Maar zie ik ook wel situaties waarbij de XL amper ruimte om zich heen heeft en snap dan eigenlijk niet dat het goed kan gaan. Toch werkt het dan ook vaak prima. Maar net een PC is het wel een 'stofzuiger'. Dus schoonhouden is wel raadzaam. En de stand waarin deze staat kan zeker uitmaken. Maar de fan zal altijd draaien, i.t.t. die in de Humax, die dat zelden doet.

Bepaalde componenten in apparaten kunnen snoeiheet worden, maar dat is afhankelijk van het component ook normaal. Je zou zeggen dat het dan snel defect raakt, maar dat is doorgaans geenszins het geval. 

Snoeren bij elkaar binden of teveel kabel oprollen is niet altijd aan te bevelen. De weerstand van de kabels verandert er niet door, maar ze kunnen gebundeld natuurlijk niet zo goed hun warmte kwijt. Maar zulke grootverbruikers zijn dit natuurlijk ook weer niet. Heb je veel teveel coaxkabel over, haal het er dan af als dat kan. Dat leid anders tot inductie en eventueel bijbehorende storingen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Willem-A1  schreef:

@Pasi we lezen nogal eens dat de XL te warm wordt.... 


Prima verhaal en allemaal bekend, maar waarom tag je mij ?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Waarom tag ik jou? Weet ik ook niet eigenlijk... Is ergens mis gegaan. Maar indien dit alles bekend is, mag je het als niet verzonden beschouwen.. 😊

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Ik heb sinds een week of vier vijf vreemde problemen met mijn Gmail.Spontaan veel gemarkeerde email zoek.Afgelopen week ineens al mijn aangemaakte labels leeg.Hulp via microsoft of het aan mijn laptop zou liggen.Alles hersteld doch nog steeds alles kwijt. Nu even mailen met de appmail van windows /en outlook om te testen of dit goed gaat. In outlook verzend ik een mail en deze komt ook binnen in mijn gmail allemaal vreemde zaken. Kan ikgmail helemaal uitzetten op mijn windows 10 of blijft deze mijn outlook beinvloeden. Ik hoor gaarne opbeurende tips.(Mijn labels leeg is erg jammer daar zit van jaren administratie in )

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Beste @Denys ook gekeken in de prullenbak van gmail?

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Wel een beetje te simpele oplossing.Ben al weken bezig ook met redelijke goed geinformeerde heb microsoft hulp gehad deze hebben heel mijn pc doorgelicht. 

Het moet een probleem zijn bij Gmail denk ik ? Toch bedankt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Denys  schreef:

Ik heb sinds een week of vier vijf vreemde problemen met mijn Gmail.Spontaan veel gemarkeerde email zoek.Afgelopen week ineens al mijn aangemaakte labels leeg.Hulp via microsoft of het aan mijn laptop zou liggen.Alles hersteld doch nog steeds alles kwijt. Nu even mailen met de appmail van windows /en outlook om te testen of dit goed gaat. In outlook verzend ik een mail en deze komt ook binnen in mijn gmail allemaal vreemde zaken. Kan ikgmail helemaal uitzetten op mijn windows 10 of blijft deze mijn outlook beinvloeden. Ik hoor gaarne opbeurende tips.(Mijn labels leeg is erg jammer daar zit van jaren administratie in )


Als je Outlook iets verzend en die mail in GMail binnenkomt, moet er ergens een opdracht staan dat er een kopie naar GMail moet.

 

GMail en Outlook zijn 2 totaal verschillende systemen die elkaar niet in de weg zitten of met elkaar verweven zijn.

GMail is niet iets wat aanstaat in Windows, dat stel je zelf in in Outlook of in Windows Mail of een ander emailprogramma.

Hoe heb je GMail eerder gebruikt?

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Outlook copie naar mail opgelost. Ik gebruikte email direct via gmail.com dus niet via een app. Toen outlook dus geactiveerd via office waar ik geen abbonnment voor heb . Werkt niet goed. Instellingen gewijzigd in gmail qua importeren etc. Ik heb zitten knoeien . Wat is de beste manier om outlook te gebruiken? is dit via de appmail van windows? Ik denk dat ik eerst alles maar terugzet naar de bestaande instellingen. Zou ik echt alle inhoud labels kwijt zijn dat is dan heel erg vervelend. Contact met gamail schijnt een utopie te zijn. Als ik outlook ga gebruiken wordt deze dan niet beinvloed door gmail ivm mijn google account?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Outlook is een op zichzelf bestaand mailprogramma, wat gebruikt wordt om mail mee te zien in de mailservers en mails te verzenden via de mailserver, dat is het IMAP protocol.

Met het POP protocol kun je de mails binnen halen in Outlook en vanuit Outlook mails verzenden.

 

Ik haal met Outlook mails binnen van de Ziggo emailadressen en kijk in de mailservers van een emailadres met outlook.com en Gmail.

 

Outlook is een uitgebreid programma wat wel eerst wat studie vereist: Basistaken in Outlook (microsoft.com)

 

Wil je een eenvoudiger mailprogramma gebruiken, dan is Windows Mail een prima programma om je Gmail email op je PC mee te gebruiken.

 

Maar je kunt ook Gmail gebruiken via een browser: www.gmail.com 

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Oke en voorlopig? bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic