1
Vraag
2
Reacties
Jacques1981

Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox blijft offline

Ik gebruik mijn mediabox echt minimaal, maar hij komt nu helemaal niet meer online.

heb de update van X.34 ontvangen maar moet volgens mij op de X.37 komen in NB oud-upc gebied.

 

signaal kwaliteit geeft goed aan maar internetverbinding blijft draaien. Ook komt dus de foutmelding cs9097.

ook kan ik de box dus niet resetten naar fabrieksinstellingen. 

wat heb ik allemaal al gedaan: box op verschillende coax aansluitingen geprobeerd met nieuwe kabels.

box rechtstreeks op aop aangesloten. Nieuwe versterker aangesloten en van daar uit rechtstreeks in de mediabox allemaal zonder resultaat.  Iemand nog ideen? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Super @Jacques1981! We hebben een live beschikbaarheid welke continu kan veranderen, ik heb dus een afspraak ingepland voor de eerst komende even week. De afspraak staat nu gepland voor maandag 21 maart aanstaande tussen 8.00 en 13.00 uur. Je ontvangt een bevestiging per e-mail van de afspraak, daarin kan je een link vinden om de afspraak te verplaatsen. Je kunt dan zelf de beschikbaarheid inzien en kijken welk tijdvak je het beste uitkomt. 

Houd je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

Jacques1981
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Monica monteur is vandaag langs gekomen, en heeft alles heel netjes opgelost.

Was inderdaad een stoorsignaal op de aop, maar tevens was ook het interactieve gedeelte van de tuner defect. Dus ook de box is vervangen. En voor de volgers ik heb gewoon een zelfde soort aop weer gekregen alleen is deze nu wit ipv groen. Dankjewel ook voor de info @Monica hier had de monteur ook iets aan.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

maar wat krijg je te zien als je de box aanzet dan, want dat is me niet helemaal duidelijk

Jacques1981
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Komt op met de foutmelding cs9097 daarna moet ik pincode invoeren en kan ik alleen live tv kijken al het interactieve gebeuren werkt niet.

 

alles is trouwens aangesloten met de geleverde tratec fra-752/n 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Foutmelding-CS9097-mediabox-niet-terug-te-zetten-naar/td-p/81...

 

probeer de mediabox is rechtstreeks op het aop aan te sluiten zonder versterker ertussen (of probeer is een andere poort van de versterker)

Jacques1981
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Rechtstreeks had ook geen effect en heb alle verschillende uitgangen al geprobeerd, alles nog zonder effect.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Jacques1981
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

hierbij de foto’s alles is wel provisoris aangesloten hé. Foto’s zijn van beide splitters welke ik heb geprobeerd. Heeft altijd goed gewerkt voor 6 jaar6642A8D9-3758-4462-9914-7CF74E517A08.jpegEEEEF53D-5BF2-4676-B71B-03136228624E.jpeg39E8704F-A23A-46DD-965F-5FEABA5E9DCB.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Grofweg alle versterkers gaan na een jaar of 6 defect raken is mijn ervaring, maar het kan ook de groene doos zijn van Ziggo, die is zeker niet meer hedendaags en kan ook defect raken.

 

Een Ziggo moderator kan meekijken wat er als eerste moet gebeuren en de nodige stappen zetten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

alleen al vanwege dat groene doosje waar de groene kabel inzit vind ik het knap dat het heeft gewerkt. dit is wel een oude aop namelijk. hier zal een monteur het aop moeten vervangen wat gratis is voor de klant. een moderator zal een afspraak voor je moeten inplannen

Jacques1981
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Het groene doosje is alleen maar een afschermkapje aop zit daar netjes afgewerkt met een f connector 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Alleen zal een monteur nu nooit zo een kapje plaatsen, kan dus bijna niet anders dan dat er een verouders aop onder zit

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Jacques1981. Onwijs irritant dat de box steeds offline blijft, goed dat je hier om hulp vraagt. Ik zie dat je al een aantal tips gekregen hebt, wij kijken ook graag mee. Hiervoor heb ik de ingevulde gegevens op je profiel erbij gepakt maar deze lijken van een oud adres te zijn. Wil je de gegevens op je profiel updaten en ons hier een seintje geven? 

Jacques1981
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik had verkeerde huisnummer ingevuld zag ik, dit is inderdaad fout maar is van mijn andere abonnement op ander adres. @Monica  Is nu aangepast. Hoe gaat de next box om met online komen, heb ik het goed dat deze bekabeld via Utp aangesloten moet worden?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dankjewel voor het aanpassen @Jacques1981. Ik ben in je dossier gedoken en zie sowieso dat het binnenkomende signaal op zowel modem als mediabox niet in orde is. Vanuit jouw bericht begrijp ik dat vervangende aansluitmaterialen zoals kabels en een nieuwe versterker allemaal geen effect hadden en dat de box rechtstreeks aangesloten op het AOP ook niet online komt. Dat klopt? In dat geval zou mijn advies zijn om inderdaad een monteur langs te laten komen, deze kan dan de signalen nalopen en de hoofdaansluiting vervangen. De standaard voorwaarden hiervoor kan je hier vinden, ik hoor het graag als ik een afspraak voor je mag inplannen. Zoals eerder al werd aangegeven zijn problemen met ons signaal, onze apparatuur of onze hoofdaansluiting onze verantwoordelijkheid en dus voor onze rekening. Een monteur zal enkel kosten berekenen in het geval van problemen met de eigen binnenhuisinstallatie. 

 

Wat betreft de Mediabox Next, deze maakt gebruik van coax-signaal en daarnaast van een internetverbinding. Deze internetverbinding kan via zowel UTP als wifi gemaakt worden, al raden we wel aan om voor het meest stabiele resultaat een UTP-kabel te gebruiken. Een Mediabox XL maakt gebruik van retoursignaal dus hiervoor hoef je geen internetkabel te gebruiken, dit zorgt vaak alleen maar voor problemen. 

Jacques1981
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi @Monica ja klopt ik heb heel de binnenhuis installatie uitgesloten. En de box rechtstreeks op de aop aangesloten.

kan ik voorkeur aangeven voor de afspraak of kan ik die zelf plannen of verzetten?

anders graag in de even weken een mogelijkheid in de ochtend?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Super @Jacques1981! We hebben een live beschikbaarheid welke continu kan veranderen, ik heb dus een afspraak ingepland voor de eerst komende even week. De afspraak staat nu gepland voor maandag 21 maart aanstaande tussen 8.00 en 13.00 uur. Je ontvangt een bevestiging per e-mail van de afspraak, daarin kan je een link vinden om de afspraak te verplaatsen. Je kunt dan zelf de beschikbaarheid inzien en kijken welk tijdvak je het beste uitkomt. 

Houd je ons op de hoogte? 

Jacques1981
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Monica monteur is vandaag langs gekomen, en heeft alles heel netjes opgelost.

Was inderdaad een stoorsignaal op de aop, maar tevens was ook het interactieve gedeelte van de tuner defect. Dus ook de box is vervangen. En voor de volgers ik heb gewoon een zelfde soort aop weer gekregen alleen is deze nu wit ipv groen. Dankjewel ook voor de info @Monica hier had de monteur ook iets aan.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Fijn dat het nu allemaal is opgelost @Jacques1981! 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic