EW79

Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox Xl te warm

Hoi. Na een uur tv kijken meldt mijn mediabox xl dat ie te warm wordt en sluit zichzelf af. De box staat vrij op het tv meubel. Ik heb met de stofzuiger zoveel mogelijk de openingen uitgezogen. Ook heb ik de box "op pootjes" gezet zodat er lucht onder kan komen. Niks helpt echter. Het is 20 graden in de kamer. Help?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@EW79, dan is het tijd voor spijkers met koppen. Ik stuur je een nieuwe, frisse (letterlijk en figuurlijk) mediabox toe. Dezelfde, dit is kosteloos.


Voor je oude exemplaar krijg je een retourdoos. Dan is alles weer rond. Ik verwacht dat de nieuwe binnen 5 dagen op je adres zal worden afgegeven. Laat je weten wat het resultaat is? 

Bekijk in context

Nr1boogie

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Probleem is opgelost, box word aan de bovenzijde niet zo heel warm meer.

bedankt allemaal voor het snel oppakken van mijn probleem.

Top geregeld.

 

Bekijk in context

EW79
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Jacob, ik heb de nieuwe box afgelopen vrijdag ontvangen en meteen geïnstalleerd. Sindsdien werkt alles weer vlekkeloos. Bedankt!

Bekijk in context

21 Reacties 21
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Media Box XL kan te warm worden bij intensief gebruik en dat is niet zo fijn, wat ik gedaan heb in het verleden is houten blokjes onder de pootjes van de Box gezet zo dat de lucht er onder kan weg gaan. Misschien kan je dit ook eens proberen. Ik kan geen voorbeeld foto meer geven omdat mijn huidige cloud even buitenwerking is, maar gewoon een een vierkant blokje van 5 CM dik onder de poten kan vaak al helpen.

 

Mocht dit niet helpen en de Media Box XL te warm worden geeft deze altijd een Fan Alarm aan, dus ze zijn tegen hitte redelijk beschermd.

 

Heb wel voorbeeld van de Next: die had zelfde als de Media Box XL

 

IMG_3792.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dan lijkt het tijd te worden voor een nieuwe.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox is 24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken.
Op onderstaande pagina naar beneden scrollen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik had zelf even voor mijn optie gekozen, misschien werkt het en zo niet had ik als nog de optie voor Moderator ingeschakeld. Dacht zeg even netjes hoe ik hem wilde behandelen. 😉. Niet dat ik vergeten ben, maar jou bijdrage is altijd welkom dat weet je gelukkig.😊 

EW79
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Dave, bedankt voor je reactie. Echter zoals je in mijn originele post kunt lezen, heb ik de box al "op pootjes" gezet zodat er lucht onder kan stromen. Dit helpt echter niet. Ik vind het ook een "duct tape" oplossing. Ik betaal voor degelijke en functionerende apparatuur. Het ding op houten blokjes zetten geniet esthetisch gezien niet mijn voorkeur en is natuurlijk ook niet echt een oplossing IMHO. Meer een tijdelijk lapmiddel. Ik hoop dan ook op een betere oplossing van Ziggo.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Gelukkig had ik mede hulp van Bert 😊

hoop dat snel wordt opgelost, weet er alles van, heb er 2 door lang on demand kijken bijna in de fik gehad. Je kon een ei bakken zo heet. Dan zou hij een fan alarm moeten geven. Ik begrijp je helemaal.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Goed dat je even aan de bel trekt, @EW79. Speelt dit nog?

Dan hoor ik het graag. Omruilen lijkt me de meest logische oplossing, dan kan je brandblusser ook weer veilig de kamer uit 😉

 

EW79
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Jacob. Ja speelt nog steeds. Eerst alleen bij terugkijken maar nu ook bij live tv. Na 40 minuten is het gedaan en sluit de mediabox zichzelf af.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@EW79, dan is het tijd voor spijkers met koppen. Ik stuur je een nieuwe, frisse (letterlijk en figuurlijk) mediabox toe. Dezelfde, dit is kosteloos.


Voor je oude exemplaar krijg je een retourdoos. Dan is alles weer rond. Ik verwacht dat de nieuwe binnen 5 dagen op je adres zal worden afgegeven. Laat je weten wat het resultaat is? 

EW79
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Ja doen we. Thanx voor het snelle handelen.

Nr1boogie

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb last van hetzelfde probleem, over verhit en uitschakelen van Mediabox XL.

heb sinds 2 maanden een nieuwe iets kleinere versie gekregen van de box XL, gelijk bij begin problemen. Box al overhit nadat die nog geen uur aan heb gestaan.  Box heeft genoeg vrije ruimte en heb hem zelfs al op pootjes gezet. ( wel een rare oplossing, betere ventilatie geven op standaard een hogere uitvoering maken) we betalen er genoeg voor tenslotte. Oke nog steeds last van de warmte en de kast is niet normaal zo heet.

Nr1boogie

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bij mij duurt het iets langer zeg 70 min. Hier baal ik stevig van en is zeer teleurstellend.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super vervelend dat jij ook last hebt van een box die te warm wordt, @Nr1boogie. Begrijp ik je goed dat jij nu een Mediabox Next hebt en niet meer een Mediabox XL? In @Dave! zijn meegestuurde foto staat een Mediabox Next. Dat is dezelfde als die jij ook hebt? 

Zo ja, in welke energiestand heb je de box nu staan en heb je ook al geprobeerd om de box even "op pootjes" te zetten voor de test? Helpt dat of blijft het probleem dan aanhouden?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Marije  klant heeft de media box xl maar de foto was te laten zien in mijn Media Box XL tijd dat ik er klosjes onder doe, zoals bij de Next. Ik kan door omstandigheden niet in de cloud, de foto van mijn Media Box XL kon ik niet laten zien. Daarom even deze oplossing.

Nr1boogie

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Marije, ik had 2 maanden geleden nog een grote versie van de mediabox XL. Heb toen mijn internet abonnement verhoogt en kreeg toen helaas een nieuwe mediabox XL alleen is deze iets kleiner. Betreft energiestand hij staat zou dat ik op afstand kan opnemen. (Hoog dus) dit probleem had ik gelijk al op de eerste dag dat we deze box kregen, dit ook aangegeven via telefoon. Er zou een monteur komen echter kon deze pas 2weken later. Aangezien we niet zo veel tv kijken via de box, was het probleem in de 2 weken niet meer terug gekomen, vermoedelijk omdat die bijna niet gebruikt was. En omdat verteld was dat je moet betalen als de monteur voor niets komt       (wat raar is omdat het een nieuwe geleverd product betreft) heb ik het afgemeld. Omdat bassie zijn centen ook niet van blik zijn 😀. Gisteren wilde we voetbal kijken en hadden de eerste helft opgenomen ( pauze stand) we zetten hem aan en na 10 min melding te warm en uitgeschakeld. Betreft de pootjes, ik heb dit dus vanaf dag 1 al gedaan, ruimte eronder is nu ongeveer 5 cm. Het apparaat was aan de bovenzijde zo heet dat je het eigenlijk niet veilig kan aanraken. Hoor graag wat te doen.

Nr1boogie

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Probleem blijft zich bij test weer voordoen, nu tv aan en na ongeveer 70 min de melding te warm.  Het is eigenlijk te gek voor worden dat ik er al zoveel moeite voor moet doen of tv te kunnen kijken. Zeker voor het bedrag wat ik betaal incl deze minder goede box. 

Hopelijk komt er snel een oplossing.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat is zeker te gek voor woorden @Nr1boogie 
De box hoort het gewoon te doen.Ik heb dan ook een nieuwe box voor je besteld.
Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Per mail krijg je nog even een bevestiging. 

Laat maar even weten hoe het met de nieuwe box gaat 🙂

Nr1boogie

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor het snelle regelen, hopelijk dat de nieuwe box dit probleem niet heeft.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19169Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Nr1boogie Heel graag gedaan. laat maar weten wat jouw bevindingen zijn met de nieuwe Mediabox die mijn collega @Jiri voor je opgestuurd  heeft. Alvast een prettig weekend!

Nr1boogie

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Probleem is opgelost, box word aan de bovenzijde niet zo heel warm meer.

bedankt allemaal voor het snel oppakken van mijn probleem.

Top geregeld.

 

Uitgelicht topic