headhunnter46

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox Xl geeft geen epg weer

24 December is er bij  mijn vader het AOP vervangen omdat de mediabox-xl in een loop bleef hangen. Monteur is wel even bezig geweest want er bleek een "lege mediabox" geleverd zijn ik denk dus zonder bijgewerkte software. Toen de monteur weg was werkte alles weer naar behoren. Mijn vader heeft op de 26e even de stroom er af gehad om de mediabox op een ander stekkerblok te zetten. Tot nu toe nog steeds geen EPG, box hangt niet aan modem via netwerkkabel. Is doorgelust via quantis radio ontvanger zoals de monteur het ook heeft achtergelaten. Iemand een oplossing/idee

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De MBXL is dus gekomen ter vervanging van een andere box, het probleem met de XL is de ingebouwde modem router deze kan voor problemen zorgen. Dezelfde ingebouwde modem/router hoort de EPG op te halen er lijkt dus een verbindings probleem te zijn.

Als er een geschikte spitter aanwezig is de poa1b dan deze gebruiken. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Jammer dat de monteur de mediabox XL heeft aangesloten op de QE317.

Aansluiten via een POA-1B elk aparaat een eigen kabel is beter zeker met de Mediabox XL.

 

Voor meer achtergrond verwijs ik naar dit topic

 

headhunnter46
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Zo had ik het aangesloten op een de ontvanger die er eerst stond en werkte goed tot ziggo in december de mpeg2/mpeg4 veranderingen in voerde en er 1,2,3 en de regionale zenders weg waren. En deze oplossing was ik ook al tegengekomen @RoWi. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De MBXL is dus gekomen ter vervanging van een andere box, het probleem met de XL is de ingebouwde modem router deze kan voor problemen zorgen. Dezelfde ingebouwde modem/router hoort de EPG op te halen er lijkt dus een verbindings probleem te zijn.

Als er een geschikte spitter aanwezig is de poa1b dan deze gebruiken. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @headhunnter46, dat is zeker een probleem! Heb je zoals @RoWi. aangeeft het ook al eens geprobeerd met een andere splitter? Zo ja, dan moeten we opnieuw een garantie monteur inplannen. 

headhunnter46
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Sorry voor de wat latere reactie, de poa-1B is geplaatst door de monteur maar zoals je in mijn verhaal kon lezen werkte alles ook met het doorlussen via de quantis tot de stroom eraf ging. Ik ben teruggebeld door 1 van de ziggo-medewerkers omdat ik negatieve beoordeling had achtergelaten. Weer mijn verhaal gedaan , en hij zei ik stuur u een EHBO-kit op. Kwam vandaag binnen er daar zat een poa-1b en 2 kabels in, dezelfde die al geplaatst waren. Ik denk dat de beste oplossing is die RoWi al gaf , het kosteloos toesturen van een retourband stopfilter (sperfilter) die nu standaard meegeleverd word bij de Quantis QE317 maar er bij aanschaf destijds niet bij zat. Hier de link : https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Belangrijke-info-voor-mensen-met-een-Quantis-QE317-digitale/t...

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

@headhunnter46 Helaas hebben we niet de mogelijkheid om deze niet toesturen, hier is een monteur voor nodig. Sta je ervoor open dat ik de afspraak voor je inplan? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@headhunnter46 die filter is meer voor het mogelijk storen op de QE317, dat staat zover ik weet los van de EPG.

Kunt u wel van Replay en de On demand films en series gebruik maken?

headhunnter46
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik vind het prima dat er monteursafspraak gemaakt word niet op donderdags en graag in de morgen 

headhunnter46
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Daar maakt mijn vader (82) geen gebruik van

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@headhunnter46  schreef:

Daar maakt mijn vader (82) geen gebruik van


Ach ja het is niet de eigen box, het is ook meer om vast te stellen of ook dat signaal wel binnenkomt.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@headhunnter46 Dan gaan we dat snel in orde maken! Wil je de gegevens van je vader tussenhaakjes, achter je eigen gegevens zetten? Dan plan ik de afspraak in! 

headhunnter46
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb ze bij Persoonlijke opmerkingen geplaatst kun jij daar moderator bij ?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @headhunnter46 , helaas niet. Je kunt ze beter in je profiel zetten achter je eigen gegevens. Dat kunnen wij namelijk wel zien 🙂 

Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info . 
Zet daar, tussen haakjes) de postcode + huisnummer van je vader in. Dan ga ik aan de slag voor je! 

headhunnter46
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@Meindert info staat erin !

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Top, dankjewel voor de informatie @headhunnter46

Ik heb een afspraak ingepland voor 19-01-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Gaat dit lukken? 🙂
Per mail volgt nog even een bevestiging.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe is het gegaan, @headhunnter46 ? 🙂 

Uitgelicht topic