1
Vraag
2
Reacties
stiensj

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox XL

Ik lees dat er mogelijk een blackout komt in de volgende update van de mediabox XL. Wat is de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@stiensj Je kan gewoon een mxl hebben zonder internet van ziggo. Een mxl heeft intermodem. Als je mxl nu online is en ze gaan update is er helemaal niks aan de hand. Je mxl haalt gewoon de update binnen. Zo long hij maar op retour geschikte dingen zit aangesloten dus online is. Maak je dus geen zorgen dat hij op zwart gaat en je geen internet van ziggo hebt.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @stiensj ,

Een moderator gaf aan dat een XL gewoon blijft werken bij een goede internetverbinding en als deze gewoon aan staat.In het menu kan je via diagnostiek zien of je internetverbinding goed is op je XL.

Het is in ieder geval van belang retourgeschikte aansluitmaterialen te hebben en geen internetkabel vanaf het modem in de XL te doen.

Maar nog beter is om je XL kosteloos om te ruilen voor een Next of Next mini.Ik zou de next nemen.Een moderator kan het voor je bekijken of dit kan, maar ik verwacht van wel.Die komt binnen enkele dagen langs🙂

Hier kan je nog de verschillen tussen de next en next mini lezen😉:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-of-Mediabox-Next-Mini/td-p/1087025

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

uiteraard zijn er genoeg redenen om wel over te stappen naar de next (mini) zoals het hoge energieverbruik van de xl,

 

afhankelijk van je abonnement kan een moderator de box omruilen voor een next (mini) 

tv start compleet of max + internet van Ziggo (basis start compleetax of giga) is vereist voor een next (mini)

stiensj
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Voor de duidelijkheid: ik heb geen Ziggo modem!

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@stiensj,

Heb je dan ook geen Ziggo internet?

Indien je wel Ziggo internet hebt, krijg je een los modem bij een next/next mini.

stiensj
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nee, geen internet van Ziggo. Alleen tv van Ziggo.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Als je internetverbinding goed is op de XL zal het voorlopig blijven werken.

Wil je liever niet een apparaat met zo'n hoog stroomverbruik, dan kan je een CI+ module nemen, in Fziggo eventueel de smartcard daarvan in een Humax stoppen of TV afnemen bij je internetprovider.Een next/next mini gaat zonder ziggo internet niet werken helaas.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@stiensj is er vanuit Ziggo nog geen email verstuurd met een aanbod tot wisseling?

 

De Mediabox XL heeft een ingebakken modem kunt u via uw box terugkijken? 

 

Gebaseerd op een ander topic wordt de XL naast het stroomverbruik ook vanwege de januari update actief gewisseld.

 

Dus wat al genoemd is lijkt niet op te gaan. Ik heb zelf de bevestiging die Visser noemt anders gelezen, en daar naar gevraagd echter nog geen helder antwoord ontvangen.

Het is jammer dat er nog geen bericht in de kennisgids staat. Wel een faq betreffende de Next.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zonder Ziggo internet is denk de enige optie een ci+ module en indien mogelijk een Pace

natuurlijk de mediabox xl zolang die nog werkt,

of er een ander alternatief komt weet misschien een moderator 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een XL zonder internet wijst bijna zeker op een klant in fUPC gebied.

Dan blijft eigenlijk enkel een CI module en smartcard met Nagra over voor het ontsleutelen.

De Pace wordt niet meer geleverd althans niet naar nieuwe klanten.

 

Er zijn dus maar zeer weinig opties het belangrijjste is of @stiensj vanuit Ziggo bericht heeft gekregen elke klant die dit aangaat zou hierover worden geïnformeerd.

 

Een Next of de Next Mini houd in verplicht internet van Ziggo erbij. Of downgraden naar de ongecodeerde kanalen met de commerciële kanalen is SD resolutie dan blijft een Ci- module en smartcard over andere alternatieven zijn er niet naast TV bij de internet provider afnemen. Als er vast internet wordt afgenomen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Volgens mij heeft Ziggo nog wel een beperkte voorraad aan Pace boxen, maar had dat ooit als optie ergens neergezet, en een moderator had dat doorgestreept.Maar misschien dat ze dat in deze gevallen wel doen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal best zo zal er ook nog wel een paar Humaxen stof aan het verzamelen zijn. Punt is het standaard beleid is de Mini of de Next of de module meer niet.

stiensj
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik om zeker niet uit een fUPC terrein. Ik ben al sinds 1985 verbonden aan Ziggo voor alleen TV service.

Hoie kop ik in contact met Ziggo  0f een moderator telefonisch f via Email?  Nergens een nummer of email-adres te vinden. Ze blijven slecht op de klant gericht. Ook al heb je bijna 38 jaar betaald!

Waarschijnlijk kan ik beter naar een andere provider over stappen.

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo is op de volgende manieren te bereiken, niet via e-mail want dan zijn de werkelijke berichten niet terug te vinden tussen de spam.

 

Contact met Ziggo | Klantenservice | Ziggo

Steefb_0-1672242534992.png

 

Of via het contact formulier.

Contactformulier | Klantenservice | Ziggo

 

 

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@stiensj  schreef:

Ik om zeker niet uit een fUPC terrein. Ik ben al sinds 1985 verbonden aan Ziggo voor alleen TV service.

Hoie kop ik in contact met Ziggo  0f een moderator telefonisch f via Email?  Nergens een nummer of email-adres te vinden. Ze blijven slecht op de klant gericht. Ook al heb je bijna 38 jaar betaald!

Waarschijnlijk kan ik beter naar een andere provider over stappen.


Je kan bellen met 0900-1884 of via de chat ,   (  https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact  ) mailen doen ze al jaren niet meer aan en dat is ook niet te behappen met een paar miljoen klanten 😉 

Of je wacht dat er een moderator langs komt alhier die je er vast wel mee kan helpen.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@stiensj u schrijft dat u alleen TV afneemt dat is dan of het ongecodeerde Kabeltv abonnement of wat nu TV Start heet. Dan kan ik de Mediabox XL niet plaatsen. Die is pas beschikbaar voor Ziggo klanten sinds de fusie met UPC en dan niet eens voor klanten die alleen TV afnemen. Dat was slechts een korte periode voor klanten die minimaal internet Start en TV Start afnamen.

 

Begrijp me niet verkeerd prima dat u deze heeft, alleen is dat met de bekende info bijna niet mogelijk voor iemand die sinds 1985 enkel TV afneemt.

 

Met de huidige bekende info zal het mogelijk niet zo'n vaart lopen met dat Zwarte beeld.

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @stiensj 

U schreef: “Waarschijnlijk kan ik beter naar een andere provider over stappen.

Afhankelijk van uw woonplaats is dat wellicht een optie. Maar voor zover mij bekend leveren alle andere providers TV via internet.
Er is sinds 1985 nogal wat veranderd. 😳

stiensj
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Wim C.,

Uiteraard heb ik internet, maar niet van Ziggo. Mijn mediabox is verbonden d.m.v. een coax kabel. Ook mijn tweede tv heeft een kastje verbonden met coax. Dus geen verbinding tussen de  mediabox XL en internet.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

@stiensj ik zou bij ziggo ook het goedkoopste internet abbo afnemen, tenminste als jij tv wilt blijven kijken bij ziggo.

Wil je geen internet afnemen dan zou ik overstappen naar een andere tv aanbieder daar waar je ook internet van hebt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een mediabox XL krijgt een internet verbinding via de coax kabel. Dit is een modem/router/switch en telefoon aansluiting in een. Er is dus bijna altijd een verbinding met het Ziggo netwerk.

 

Afhankelijk van wie de internet provider is zal het bijna zeker voordeliger zijn daar het internet af te nemen.  Uiteraard kan alles bij Ziggo onderbrengen ook.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic