Waarom zit de Mediabox XL in een apart subnet? Ik heb een TV beneden met een CI+ module en boven een TV met een Mediabox XL. Al mijn wifi-apparaten beneden zitten in hetzelfde subnet (192.168.178.0/24), maar die Mediabox zit in het 192.168.192.0/24 subnet en ik kan er dus niet mee communiceren - is dit eenvoudig op te lossen? Wel bijzonder overigens dat de Ziggo modem dit tweede subnet (192.168.192.0/24) niet eens toont…...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo gaat dit niet oplossen en het thuisnetwerk heeft nooit goed gewerkt vanaf de start van de Mediabox XL, omdat de Mediabox XL in oud-UPC gebied werkt als modem en daar de DHCP nodig heeft om een netwerk te maken.
In oud-Ziggo gebied gebruikt de Mediabox XL het modem/router voor zijn eigen on-demand, apps, de gids en updates via zijn eigen coax kabel.
Daarom is de werkwijze om hem in het thuisnetwerk op te nemen, als gebruiksaanwijzing van de websites verwijderd en wordt deze werkwijze zelfs afgeraden en is er een pagina gekomen om hem juist uit het thuisnetwerk te halen, de Mediabox XL is wel te gebruiken als Acces Point, maar daar zijn een flinke berg stappen voor nodig die, als er één stap fout gaat, ervoor kan zorgen dat de Mediabox XL in het geheel niets meer doet en de vervangingskosten dan voor jezelf zijn.
De Mediabox XL in het TV deel op de fabrieksinstellingen zetten heeft geen nut voor het modem wat erin zit, dat is een losstaand onderdeel in de Mediabox XL en kan in de fabrieksinstellingen gezet worden als je inlogt op de Mediabox XL met een netwerkkabel of via zijn eigen wifi.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen#
Je kunt daar de wifi ook uitschakelen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen#/met-een-netwerkkabel/verder/wifi-in--of-ui...
Conclusie: de Mediabox XL is in de basis niet te gebruiken voor internet of wifi als je een los modem hebt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je moet de box ook niet met een utp kabel verbinden met je modem. Verwijder deze, dit geeft problemen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/
Jawel, dit is eenvoudig op te lossen, verbreek de wifi verbinding of de netwerkkabel verbinding met de Mediabox XL en haal hem uit het thuisnetwerk.
Het thuisnetwerk via de Mediabox XL heeft nooit goed gewerkt door een bug in de Mediabox XL en geeft ook nog eens problemen met replay, on-demand, de gids en apps zoals Netflix.
De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via zijn eigen modem en de coax kabel voor alle functies.
Lees dit topic hoe te handelen: https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-...
Ziggo adviseert ook om dit niet te doen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#
Ik had de mediabox in eerste instantie inderdaad verbonden met een utp-kabel, maar die kabel had blijkbaar geen enkel nut - ik had geen idee dat de Mediabox op wifi zat. Echter, die utp-kabel is eruit en de Mediabox heb ik net weer opnieuw ingesteld via fabrieksinstellingen en de modem is ook gereset, de box staat nu op “gateway”. Alles werkt, maar die Mediabox XL zit nog steeds in dezelfde afwijkende IP-range, nog steeds een 192.168.192.x-adres…..
Be rt wrote:
Jawel, dit is eenvoudig op te lossen, verbreek de wifi verbinding of de netwerkkabel verbinding met de Mediabox XL en haal hem uit het thuisnetwerk.
Het thuisnetwerk via de Mediabox XL heeft nooit goed gewerkt door een bug in de Mediabox XL en geeft ook nog eens problemen met replay, on-demand, de gids en apps zoals Netflix.
De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via zijn eigen modem en de coax kabel voor alle functies.
Lees dit topic hoe te handelen: https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-...
Ziggo adviseert ook om dit niet te doen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#
Die ‘hoe te handelen’-link is van 2 jaar geleden, heeft Ziggo dit nog steeds niet opgelost?
Ziggo gaat dit niet oplossen en het thuisnetwerk heeft nooit goed gewerkt vanaf de start van de Mediabox XL, omdat de Mediabox XL in oud-UPC gebied werkt als modem en daar de DHCP nodig heeft om een netwerk te maken.
In oud-Ziggo gebied gebruikt de Mediabox XL het modem/router voor zijn eigen on-demand, apps, de gids en updates via zijn eigen coax kabel.
Daarom is de werkwijze om hem in het thuisnetwerk op te nemen, als gebruiksaanwijzing van de websites verwijderd en wordt deze werkwijze zelfs afgeraden en is er een pagina gekomen om hem juist uit het thuisnetwerk te halen, de Mediabox XL is wel te gebruiken als Acces Point, maar daar zijn een flinke berg stappen voor nodig die, als er één stap fout gaat, ervoor kan zorgen dat de Mediabox XL in het geheel niets meer doet en de vervangingskosten dan voor jezelf zijn.
De Mediabox XL in het TV deel op de fabrieksinstellingen zetten heeft geen nut voor het modem wat erin zit, dat is een losstaand onderdeel in de Mediabox XL en kan in de fabrieksinstellingen gezet worden als je inlogt op de Mediabox XL met een netwerkkabel of via zijn eigen wifi.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen#
Je kunt daar de wifi ook uitschakelen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen#/met-een-netwerkkabel/verder/wifi-in--of-ui...
Conclusie: de Mediabox XL is in de basis niet te gebruiken voor internet of wifi als je een los modem hebt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.