1
Vraag
2
Reacties
fschepers

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL wifi 2.4 GHz

Ik zou graag in mijn Mediabox XL de 2.4 GHz wifi aan kunnen zetten.
In het topic “Mediabox XL: waar is de 2.4GHz naartoe?” begreep ik dat dit weer ingesteld kan worden door Ziggo.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen

Niet van toepassing

Dan klopt het. De wifi van de mxl heb je dan niet nodig want daar zit geen internet op.

 

Daarom staat het uit!  🙂

Bekijk in context

18 Reacties 18

Niet van toepassing

Laptop pakken en utp in de mxl.

Inloggen met 192.168.192.1

Inlog is admin en wachtwoord is admin.

Dan even inschakelen en klaar.

fschepers
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je antwoord @PeterH2020 .

Je moet hem dan wel zien… Ik zie links op het scherm alleen maar de 5 GHz band.

 


Niet van toepassing

Dat is inderdaad vreemd. Moderators kunnen in het systeem kijken. 

Mijn advies is wel voor beter internet om de boel deconsolideren. Dan krijg je een apart modem en zit dat niet meer op de mediabox.

 

Is met 1 belletje geregeld of even chatten via de site.


Niet van toepassing

Eventueel nog fabrieks reset uitvoeren via het tv menu.…

Misschien dat hij er dan wel is?

 

fschepers
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je. Het is een nieuw apparaat zo uit de doos. In de eerder genoemde topic komt het probleem ook aan de orde.
Ik wil graag de 2.4 GHz wel gebruiken, zodat ik een los modem uit kan zetten.


Niet van toepassing

Heb je nu wel of geen los modem?

fschepers
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja, ik heb nu wel een los modem. 

 


Niet van toepassing

Dan klopt het. De wifi van de mxl heb je dan niet nodig want daar zit geen internet op.

 

Daarom staat het uit!  🙂

Elbonne

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat klopt dus niet als je de mxl als extra access point gebruikt, zie eerdere topics.

Ik heb hetzelfde probleem en wil ook graag de 2.4GHz optie gebruiken.


Niet van toepassing
Elbonne wrote:

Dat klopt dus niet als je de mxl als extra access point gebruikt, zie eerdere topics.

Ik heb hetzelfde probleem en wil ook graag de 2.4GHz optie gebruiken.

Als je een los modem hebt geeft de mxl geen internet meer. Alleen bij een  geconsolideerde box wel.

En daarbij kan je de mxl zeker niet als AP gebruiken 

Elbonne

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Peter, zie onderstaande topics:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-2...

 

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/mediabox-xl-waar-is-de-2-4ghz-naartoe-39034
 

Ik heb de mediabox prima werkend als access point, alles draait soepel en stabiel. Het enige probleem is dat de box alleen een 5Ghz WiFi signaal biedt. En laat ik nou net een babyfoon hebben die alleen 2.4Ghz ondersteund.
 

De discussie in de 2e link suggereert dat ziggo vanaf afstand de 2.4Ghz frequentie kan in en uitschakelen. Daar ben ik naar op zoek.


Niet van toepassing

Mxl is niet bedoeld als acces point. 

Je kan zelf inloggen op de box maar moet je eerst het ip adres achterhalen in je modem.

 

Of gebruik Gwlogin.net

 

Elbonne

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan inloggen op de box wat ik wil, er is geen 2.4 GHz optie te vinden. Alleen 5Ghz. Dat is het hele punt.


Niet van toepassing

Omdat het interne modem van de mxl daar niet voor bedoeld is.

Daarmee kun je terug kijken en ondemand doen.

En daarom is de ook 2,4 ghz uitgeschakeld.

In de box mag alleen een coax, hdmi en stroom kabel.

Bij een geconsolideerde mxl is het weer anders.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ter info:

Het interne modem hoef je ook niet te gebruiken bij de Mediabox XL als Acces Point, je past de  interne router aan om de Mediabox XL als Access Point te gebruiken.

Het topic wat ik daar ooit over geschreven heb, was voor de oude software van de Mediabox XL die wel te gebruiken was als Access Point met heel specifieke instellingen, veel waarschuwingn en heel veel voorzichtigheid: 

De Mediabox XL gebruiken als Access Point. | Ziggo Community

De Mediabox XL met de nieuwe software is anders ingedeeld en als er een modem bijgeleverd wordt is het advies om niet te gaan rommelen in de router, als de mediabox XL door deze handelingen niet meer werkt zijn de kosten voor de klant.

Elbonne

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de reactie.

Ik heb de box in de slaapkamer staan op 1e verdieping en gebruik deze nauwelijks. Hij draait nog op de oude software. Het instellen als access point leek mij handig om een extra booster te vermijden (heb al een booster op 2e verdieping staan).

Helaas te veel nadelen (geen 2.4 GHz en blijft waarschijnlijk niet werken na software update). Daarom besloten om toch maar een extra booster aan te schaffen...


Niet van toepassing
Be rt wrote:

Ter info:

Het interne modem hoef je ook niet te gebruiken bij de Mediabox XL als Acces Point, je past de  interne router aan om de Mediabox XL als Access Point te gebruiken.

Het topic wat ik daar ooit over geschreven heb, was voor de oude software van de Mediabox XL die wel te gebruiken was als Access Point met heel specifieke instellingen, veel waarschuwingn en heel veel voorzichtigheid: 

De Mediabox XL gebruiken als Access Point. | Ziggo Community

De Mediabox XL met de nieuwe software is anders ingedeeld en als er een modem bijgeleverd wordt is het advies om niet te gaan rommelen in de router, als de mediabox XL door deze handelingen niet meer werkt zijn de kosten voor de klant.

 

Dit wordt  niet ondersteund door ziggo @Be rt 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@PeterH2020 schreef: “Dit wordt  niet ondersteund door ziggo @Be rt “

Daarom staat dat ook 3 keer heel erg duidelijk in dat topic   @PeterH2020 

Dat topic is gebaseerd op de gebruiksaanwijzing van één van je netwerk collega's, ere wie ere toekomt.

Dat topic is geplaatst op 23 september 2017, omdat Ziggo op zijn website had staan hoe het thuisnetwerk in te stellen was tussen modem en Mediabox XL, wat uiteraard niet goed werkte en de bekende problemen veroorzaakte, vandaar mijn waarschuwingstopic van 27 augustus 2017:
Thuisnetwerk storing, werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL | Ziggo Community
en er toch mensen waren, die zelf gingen klussen, zonder de juiste gebruiksaanwijzing en de Mediabox XL het daardoor in het geheel niet meer deed en met deze gebruiksaanwijzing het thuisnetwerk wel werkte.

De 3 waarschuwingen op 3 verschillende plaatsen in dat topic.

“Ziggo zal dit niet technisch ondersteunen en geen helpdesk ondersteuning bieden en dit niet als betaalde dienst op zich bestempelen. Wil je toch een poging willen wagen op eigen risico”

“Ziggo ondersteund dit niet en dit valt niet onder de installatie garantie en als een monteur dit weer ter plekke moet wijzigen als je nog meer instellingen hebt veranderd waardoor er ook geen IP verbinding meer is via de coax, is dit volledig voor eigen kosten van de klant.”

“Deze gebruiksaanwijzing wordt op eigen risico uitgevoerd en er is geen enkele technische ondersteuning mogelijk via tekst, het wordt te complex in tekst als er niet voldoende begrip is van alle netwerk technische woorden en consequenties van netwerk instellingen.”

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic