1
Vraag
2
Reacties
jmvanwessem

Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox XL werkt niet, error SP 0.1.6.

Beste iedereen,

 

Ik probeer de MediaBox XL aan de praat te krijgen maar het lukt niet, ik krijg de alom bekende error SP 0.1.6. en de box blijft offline. Rondstruinen in andere topics hier geeft de suggestie dat er iets in mijn opstelling verouderd is, en het enige dat tussen de mediabox en het modem zit dat het probleem mijns inziens kan zijn is een versterker (en een splitter, maar die is van ziggo dus die zou toch goed moeten werken). Van de versterker, die destijds (5 jaar terug zoiets) ook door de Ziggo monteur is geplaatst heb ik een foto bijgevoegd. Is deze inderdaad verouderd, en zoja, hoe los ik dit op? Kan ik een nieuwe versterker opgestuurd krijgen (of gewoon de oplossing?)?

 

Dit lost eventueel ook de problemen van het andere topic en het internet op: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Installeren-Inca-1G-met-ziggo-internet/m-p/788929/emcs_t/S2h8....

 

Ik hoor het graag.

 

 

33 Reacties 33
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De btv 01 set is geen dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt, maar een wandcontactdoos voor verder in je huis.

Ik zie ook een witte kabel, terwijl het meestal een groene is die in de eerste doos komt, maar er zijn uitzonderingen.

Hier lijkt me een monteur aan zet.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

@jmvanwessem ik plan met alle liefde een monteur voor je in echter ik zie bij jouw klantgegevens, helemaal geen Mediabox XL actief staan. Deze zit niet bij jouw huidige abonnement.

Heeft deze Mediabox XL eerder wel gewerkt? Of heb je op het moment de verkeerde postcode + huisnummer in je profiel genoemd? Ook ben ik benieuwd sinds wanneer je deze Mediabox XL in huis hebt en hoe je deze hebt verkregen. We horen graag van je!

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb 2 abonnementen bij ziggo, de betreffende staat niet op deze account maar een andere. Deze met de media box staat op ** Adresgegevens verwijderd ivm privacy ** 

 

en raar dat er dan geen goede hoofd aansluiting is want de vorige bewoners hadden hier toch echt ook ziggo tv….

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Super @jmvanwessem, dat verklaard een hoop 🙂 Op het juiste adres staat nu een monteursafspraak, de monteur komt bij jou langs op donderdag 17 juni tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt deze dag of dit tijdslot niet helemaal lekker uit, dan kun je de afspraak wijzigen via je Mijn Ziggo account (Gegevens -> Mijn Monteursafspraken) 

We horen heel graag van jou hoe het is gegaan als de monteur bij je langs is geweest. 

Wat betreft de vorige bewoner, ik snap dat je hiervan staat te kijken! Het kan een hele poos goed blijven werken maar als er problemen aan het licht komen dan is dit toch vaak de boosdoener.

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Ha Mariska,


Bedankt! We gaan zien wat nou het probleem is. Ik ben wel enigszins verbaasd dat er kosten verbonden zijn aan deze afspraak, dat had ik niet verwacht op basis van andere berichten. Maar so be it.

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

De monteurskosten zijn alleen voor jouw rekening op het moment dat de storing wordt veroorzaakt door een defecte coax kabel, splitter, wandcontactdoos of andere eigen zaken binnenshuis. Ligt het probleem bij de hoofdaansluiting, het signaal buitenshuis of bijvoorbeeld de Mediabox zelf dan zijn deze kosten uiteraard voor de rekening van Ziggo. 

Gezien alles wat er al uitgesloten is, verwacht ik dat dit helemaal goed zit 🙂 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@jmvanwessem Is dit de inhoud van de mail?

 

Zo ja, zie de vette tekst.

 

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Oh super! Ik las die tekst als dat je sowieso 50,- betaalt en er dan eventueel nog wat bovenop komt afhankelijk van de werkzaamheden… beetje onduidelijk haha. Maar fijn!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @jmvanwessem 🙂 

Vertel! Hoe is het gegaan gisteren? Ben je intussen weer helemaal online? 

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hoi hoi.

 

Er waren 2 problemen: ik had de Mediabox XL al half april ontvangne, maar nooit geinstalleerd...dus dat gaat dan natuurlijk mis...Had de tekst op de doos niet gelezen (dat je binnen 14 dagen moet installeren), denkende dat dat alleen toepasbaar was op als je oude mediabox vervangen ging worden ....

 

Maar dan had het zelfs als ik het op tijd gedaan had niet gewerkt, want de versterker kon geen retoursignaal doorlaten....Dat verklaart dus ook de Inca1G problemen....Vervelend! Daar was ik dan misschien nog achtergekomen als ik de mediabox direct op het aansluitpunt had aangesloten, want dat werkte nu (na activeren) wel...

 

Dus even nieuwe versterker kopen, en hopelijk werkt alles dan. Ik hou jullie hier nog op de hoogte. Helaas was het dus voor 50% mijn eigen stomme fout.....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@jmvanwessem Een versterker is voor kostprijs te koop bij de Ziggo webshop: Coax signaalversterker | Ziggo

Alsmede ander aansluitmateriaal: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5737Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Ah wat zuur! Ik snap dat je baalt hiervan.. Samenloop van omstandigheden dus maar wel fijn dat het probleem is gevonden en opgelost. Nu de versterker nog. Bert is mij voor met het sturen van onze randapparatuur pagina! 😉 

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

De TV doet het met de nieuwe versterker, Woohoo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic