1
Vraag
2
Reacties
jmvanwessem

Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox XL werkt niet, error SP 0.1.6.

Beste iedereen,

 

Ik probeer de MediaBox XL aan de praat te krijgen maar het lukt niet, ik krijg de alom bekende error SP 0.1.6. en de box blijft offline. Rondstruinen in andere topics hier geeft de suggestie dat er iets in mijn opstelling verouderd is, en het enige dat tussen de mediabox en het modem zit dat het probleem mijns inziens kan zijn is een versterker (en een splitter, maar die is van ziggo dus die zou toch goed moeten werken). Van de versterker, die destijds (5 jaar terug zoiets) ook door de Ziggo monteur is geplaatst heb ik een foto bijgevoegd. Is deze inderdaad verouderd, en zoja, hoe los ik dit op? Kan ik een nieuwe versterker opgestuurd krijgen (of gewoon de oplossing?)?

 

Dit lost eventueel ook de problemen van het andere topic en het internet op: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Installeren-Inca-1G-met-ziggo-internet/m-p/788929/emcs_t/S2h8....

 

Ik hoor het graag.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hoi hoi.

 

Er waren 2 problemen: ik had de Mediabox XL al half april ontvangne, maar nooit geinstalleerd...dus dat gaat dan natuurlijk mis...Had de tekst op de doos niet gelezen (dat je binnen 14 dagen moet installeren), denkende dat dat alleen toepasbaar was op als je oude mediabox vervangen ging worden ....

 

Maar dan had het zelfs als ik het op tijd gedaan had niet gewerkt, want de versterker kon geen retoursignaal doorlaten....Dat verklaart dus ook de Inca1G problemen....Vervelend! Daar was ik dan misschien nog achtergekomen als ik de mediabox direct op het aansluitpunt had aangesloten, want dat werkte nu (na activeren) wel...

 

Dus even nieuwe versterker kopen, en hopelijk werkt alles dan. Ik hou jullie hier nog op de hoogte. Helaas was het dus voor 50% mijn eigen stomme fout.....

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jmvanwessem Een versterker is voor kostprijs te koop bij de Ziggo webshop: Coax signaalversterker | Ziggo

Alsmede ander aansluitmateriaal: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Bekijk in context

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

De TV doet het met de nieuwe versterker, Woohoo

Bekijk in context

33 Reacties 33
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een versterker van 5 jaar oud lijkt me niet het probleem.

Er zitten massa's Mediaboxen XL achter een dergelijke versterker.

 

Zit er een netwerkkabel tussen je modem en je Mediabox XL?

Zo nee, ook niet doen, dat geeft allerlei problemen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en de versterker op de foto?

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Naja, als ik google zie ik vooral problemen met verouderde systemen. Vandaar. En het lijkt alsof het internet via de kabel ook niet werkt dankzij het verouderde systeem (zie topic dat ik boven linkte). Dus ook daarom dat ik dit als het probleem identificeer. 

 

Ik had in het andere topic al een foto van de meterkast en aansluiting gemaakt. Hier nog een keer bijgevoegd. De kabel met het rode en groene label gaat van de modem naar de splitter. (ook zonder die Inca ertussen geprobeerd). Boven de versterker zit nog een extra splitter die het in 12 coax kabels opsplitst.

 

Ik hoor graag of je het probleem ziet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jmvanwessem Wat is dit voor apparaat?

 

1111.png

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Dat is de Inca 1G waar het andere topic wat ik link in mijn openingspost over gaat, waarmee ik probeerde het internet signaal over de coax kabel te krijgen (wat dus ook niet lukt). Ik had deze foto nog liggen (want ben niet thuis), maar ik heb ook de normale setup geprobeerd waarbij de inca er niet meer tussen zit (en die geeft dezelfde error). Dus de blauwe kabel direct van de splitter in de versterker, en de andere kabel van splitter naar modem.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @jmvanwessem

Zuur dat ook jij deze code naar je hoofd geslingerd krijgt. Dit moet anders.

Om door de upgrade te komen, dient de box zo rechtstreeks mogelijk op het eerste aansluitpunt aangesloten te worden.

Kun je eens een foto maken van hoe de mediabox aangesloten zit en hoe de coaxkabel vervolgens naar de meterkast loopt zodat we een compleet beeld hebben van hoe de box is aangesloten en wat er allemaal tussen zit?

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Is wat je zegt dat ik de mediabox direct op de modem moet aansluiten bij eerste installatie? Dat heb ik niet gedaan; ik heb hem direct op het coax punt in de woonkamer aangesloten.

 

Ik zal als ik thuis ben een foto maken, maar het is gewoon heel simpel want de box zit gewoon met een coax kabel aangesloten op het aansluitpunt in de woonkamer. Vanuit de versterker (foto) gaat de kabel door de muur naar de woonkamer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Door deze manier van aansluiten kan het goed gaan en het kan fout gaan, dat hangt van de wandcontactdoos af.

Een foto kan heel veel duidelijk maken.

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Okee...Ik kan me niet voorstellen wat een foto zal toevoegen maar ik geloof jullie meteen. Ik zal straks een foto maken 🙂 Is een contactdoos met ingang/uitgang en de kabel zit er direct in. ...

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Bij deze de connecties in de woonkamer.

14ABFAF0-544C-4C3F-8658-6FC8DDC84F46.jpeg

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

En al enig idee? Ik ben nu thuis dus zou nog additionele foto's kunnen maken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@jmvanwessem dankje voor de update.

Daar lijkt niet zoveel mis nee. En je aansluitpunt? Kan je daar eens een foto van maken? Dat is dus de plaats waar je de kabel, die aan de andere kant de mediabox ingaat, hebt gekoppeld. 

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Uuh, dat is de 2e foto in mijn post. Maar die is niet meteen zichtbaar en moet je even op de link klikken. De rest is zichtbaar op de foto die ik in het begin van deze thread al heb gestuurd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

1111.jpg

 

2222.jpeg

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

? Waarom post je de foto's opnieuw? Zodat ze wel goed zichtbaar zijn?

 

En ik hoop nog steeds dat iemand mij kan helpen! Fingers crossed.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

YEP, dan hoeft niemand te gaan zoeken en is er mogelijk snellere hulp.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dankjewel voor het delen @Bert

@jmvanwessem Het aansluitpunt in de woonkamer ziet er keurig uit. Het lijkt dan mis te gaan ergens tussen de hoofdaansluiting en de wandcontactdoos in de woonkamer. Zie je kans om de Mediabox XL eens rechtstreeks aan te sluiten op de hoofdaansluiting om te kijken of hij dan wel door de installatie komt, dus zonder de splitter? Lukt dit niet, verwijder dan alsnog de splitter en zorg dat de kabel die naar de wandcontactdoos gaat rechtstreeks aangesloten zit op de hoofdaansluiting. Sluit vervolgende de Mediabox XL aan op de wandcontactdoos. Laat je hier de uitkomst weten? Dan puzzelen we verder.

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hoi hoi,

 

Ik heb nu de mediabox direct op de modem en ook direct op de hoofdaansluiting aangesloten (dus gewoon met 1 coax kabel), maar dat biedt geen soelaas. Hij blijft offline en in een loop met "bijwerken". Ik heb niet gewacht of ie nu een andere error gaf, maar wellicht duurt dit even?

 

Maar ik heb het gevoel dat er iets in de box niet geactiveerd staat of zoiets. Ik hoor graag weer verder .

Ik weet niet of hier foto's voor nodig zijn, maar ze waren een beetje moeilijk te maken dus ik hoop dat deze uitleg volstaat.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Begrijp ik het goed dat je de Mediabox XL naar de meterkast hebt verplaatst en op de hoofdaansluiting hebt aangesloten, zonder tussenkomst van POA1 splitter? Met deze handeling verbind je alleen de Mediabox XL met coax kabel op je hoofdaansluiting. Je modem krijgt dan tijdelijk geen coax signaal. Heb je daarnaast een andere coax kabel in huis waarmee je het kunt testen? 

De Mediabox XL moet overigens onder geen enkel beding aangesloten worden op je modem. Dat zorgt voor problemen. 

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Ja ik heb het direct op de hoofdaansluiting aangesloten, zelfde foutmelding. Niks lijkt te werken. Heb nog een foto bijgevoegd van de hoofd aansluiting, wellicht is die gedateerd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic