1
Vraag
2
Reacties
pom

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL werkt niet: Foutcode CS1004

Wat te doen? Krijgen een nieuwe mediabox XL, dat wil zeggen, twee dezelfde apparaten die precies hetzelfde zijn als onze oude! We installeren toch braaf 1 van die 2 apparaten en nu hebben we melding CS1004. Bij de installatie van de oude box is ook al een monteur geweest die er een uur mee bezig was en ook een nieuwe stekker POA 3iec-nl  in de muur zette. We vinden het dus geen optie om zo maar naar een winkel te gaan om iets anders te kopen, zijn erg digibeet en balen enorm dat we nu dus al een heel weekend zonder gebruikelijke tv mogelijkheden zitten. We betalen per maand bijna 100,00 aan Ziggo en hebben geen zin in en ook geen tijd voor dit soort geneuzel. Wat nu? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pom
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

de persoon van Ziggo gaf ons het nummer van de juiste box en die is nu geïnstalleerd. Thanks!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je 2 Mediaboxen XL ontvangen?

Zo ja, dat is op zich al vreemd.

 

Heb je de andere Mediabox XL al geprobeerd?

Want er kan maar 1 Mediabox XL geactiveerd zijn en werken.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

probeer eens die andere inderdaad. er is 1 serienummer gekoppeld aan klantnummer en niet 2. als je cs1004 krijgt wacht dan totdat op t schermpje error sp 1.0.6 komt, zet de box uit en aan en wacht dan. soms moet dit meeredere keren herhaalt worden totdat ie doorloopt. een xl installatie kan in sommige gevallen heel lang duren door deze foutcodes/scannen van het signaal

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @pom ,

De poa-03-iec is verouderd in verband met het uitzetten van analoge radio, ik raad aan om 0900-1884 te bellen en te vragen of ze een poa-01-B kunnen opsturen.

pom
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank, goede tip. Heeft die ook twee uitgangen? Gelukkig kregen we via enorme omweg iemand aan de lijn die ons vertelde welk van de boxen de juiste was. Zij heeft ons verder door de installatie heen geholpen en nu, na 4 dagen werkt alles weer!

pom
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Die stappen hadden we gezet. Nu met andere box en die werkt gelukkig wel. Zie reactie hiervoor. Dank.

pom
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

de persoon van Ziggo gaf ons het nummer van de juiste box en die is nu geïnstalleerd. Thanks!

Verwijderd account
Niet van toepassing

Jazeker, die heeft ook 2 aansluitingen:

Visser__0-1654460473969.png

Misschien werkt het nu wel goed, maar uit voorzorg zou ik hem alsnog vervangen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic