Jean Surplus

Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox XL werkt niet. Backup mogelijk?

Als de harde schijf het begeeft dan kun je ook niet meer kijken. Het signaal wordt dan ook niet meer doorgegeven.  De mediabox wordt dan wel vervangen maar al die tijd zit je zonder. Hoe is dat op te lossen?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16655Posts
  • 1312Oplossingen
  • 2941Likes

Als u een TV met DVB-C tuner heeft kunt u de coaxkabel rechtstreeks in de TV steken. Dan kunt u in ieder geval de niet gecodeerde zenders bekijken. Andere tijdelijke oplossingen zijn er niet.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16655Posts
  • 1312Oplossingen
  • 2941Likes

Als u een TV met DVB-C tuner heeft kunt u de coaxkabel rechtstreeks in de TV steken. Dan kunt u in ieder geval de niet gecodeerde zenders bekijken. Andere tijdelijke oplossingen zijn er niet.

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 50886Posts
  • 3174Oplossingen
  • 11547Likes

Welke TV heb je in gebruik?

Bij veel TV's kun je de coax kabel in je TV stoppen en dan de volgende stappen doorlopen om TV te kunnen kijken: Van analoog naar digitaal | Klantenservice | Ziggo

Jean Surplus
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Natuurlijk kan ik de DVB-C tuner activeren. Aardig wat instellingen die ik later weer moet herstellen als de mediabox binnen is lijkt me. Handig is een noodkastje achter de hand.

Groetjes

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16655Posts
  • 1312Oplossingen
  • 2941Likes
Jean Surplus wrote:

Natuurlijk kan ik de DVB-C tuner activeren. Aardig wat instellingen die ik later weer moet herstellen als de mediabox binnen is lijkt me. Handig is een noodkastje achter de hand.

Groetjes

Het versturen van een noodkastje, als die al zou bestaan, kost net zoveel tijd als het versturen van een vervangende mediabox. Waar ziet u de winst?

RoWi.
Expert
Expert
  • 9958Posts
  • 432Oplossingen
  • 2584Likes
Jean Surplus wrote:

Groetjes

Valt mee gewoon op de TV de tuner als bron kiezen éénmalig de zenders zoeken klaar. Daarna met een andere mediabox aangesloten de juiste HDMI bron kiezen klaar.

1 ding verbaast me, waarom zou je met een defecte schijf geen gewone tv kunnen zien?

Jean Surplus
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Rowi.

Dat verbaast mij ook.  Hij verwijst steeds naar een kapotte schijf en of je wil initialiseren. Of terug naar de box maar dan kom je in een lus. Kan schijf niet vinden , wil je initialiseren. Dus dat is jammer dat de mediabox de schijf niet overslaat.

Jean Surplus
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Jan F.

Met een noodkastje bedoel ik bijv. een 5200 . Die kun je achter de hand houden als reserve omdat indien de schijf defect is van een mediabox XL je geen tv kunt kijken. Behoudens dan de DVB-C tuner maar dan moet je een kaart hebben. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 9958Posts
  • 432Oplossingen
  • 2584Likes

Dat is jammer, in ieder geval de tijdelijke oplossing is niet heel veel werk. En daar hoeft zodra de nieuwe box binnen is niks aan te veranderen.

Via de DvB-C optie is alleen samrt card en CI module nodig voor de gecodeerde kanalen

Met netwerk ID 4444 krijg je de ongecodeerde kanalen(50+), de enige voorwaarde is DVB ondersteuning.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 50886Posts
  • 3174Oplossingen
  • 11547Likes
Jean Surplus wrote:

Beste Jan F.

Met een noodkastje bedoel ik bijv. een 5200 . Die kun je achter de hand houden als reserve omdat indien de schijf defect is van een mediabox XL je geen tv kunt kijken. Behoudens dan de DVB-C tuner maar dan moet je een kaart hebben. 

@Jean Surplus Een reserve 5200 voor 1 miljoen gebruikers van de Mediabox XL?
Ik ben bang dat daar niet in geïnvesteerd gaat worden zonder verhoging van het abonnement.

RoWi.
Expert
Expert
  • 9958Posts
  • 432Oplossingen
  • 2584Likes

De 5200 of een ander DVB-C geschikt kastje kan je uiteraard wel zelf voor nood aanschaffen, dan nog heb je de beperking van de ongecodeerde kanalen zonder de smart card.

Jean Surplus
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Rowi

Daar is mee te leven

Groet

Uitgelicht topic