1
Vraag
2
Reacties
CvBi

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL vervangen door Next Mini

Beste Ziggo,

Ik zou ook graag mijn Mediabox XL willen vervangen door een Next Mini. Hij heeft nu lang genoeg als kleine straalkachel gefunctioneerd 🙂

 

Alvast bedankt.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Bij deze geregeld hoor @CvBi! Post NL staat spoedig bij je op de stoep met jouw Mediabox Next Mini. Je ontvangt uiteraard nog even een bevestiging per e-mail van de aanpassing! 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Media Box XL kan worden omgeruild voor de Media Box Next Mini (Het kan zijn bij omruilen dat er éénmalig € 19,95 activatiekosten in rekening worden gebracht en eventuele kortingen komen te vervallen, dit is afhankelijk van de situatie)

binnen paar dagen komt er een Ziggo Medewerker het topic in en helpt je verder. Hiervoor hoef je niks te doen, dan alleen afwachten.

 

Wegens drukte kan het iets langer duren.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @CvBi

Het is zeker mogelijk om afscheid te nemen van jouw straalkacheltje! Wel betaal je eenmalig € 19,95 bij het omzetten van je abonnement, aangezien er nieuwe apparatuur wordt geleverd. Laat je weten of dit akkoord is? Dan maak ik het voor je in orde en heb je de Next Mini snel in huis.
 

CvBi
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is akkoord. Ik zie het graag tegemoet.

CvBi
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia,

 

Prima, akkoord voor mij.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Bij deze geregeld hoor @CvBi! Post NL staat spoedig bij je op de stoep met jouw Mediabox Next Mini. Je ontvangt uiteraard nog even een bevestiging per e-mail van de aanpassing! 🙂

CvBi
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank 🙂

r1bow

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Ziggo,

ik heb zojuist geklikt op de knop "Ik heb deze vraag ook". Alleen verder zie ik niet zo veel gebeuren. Daarom, voor de zekerheid het volgende. Ook ik wil graag in aanmerking komen voor een ruil van XL naar Mini. Kan dat met mijn abonnement? Zijn daar voorwaarden aan verbonden? Wat zijn de kosten? Met vriendelijke groeten.... 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@r1bow

Dat kan zeker! Er zijn in principe weinig voorwaarden 😄 het kan binnen je huidige abonnement, je gaat niks extra betalen. Ook de eenmalige kosten a €19,95 laat ik vervallen. 

Wel zie ik dat de mediabox XL niet een heel goed signaal ontvangt, hoe wil je de Mini aansluiten? Via WiFI of een bekabelde internet verbinding? En is er op de mediabox XL geluidsapparatuur aangesloten? 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@r1bow 

Als aanvulling op hert bericht van @Madelon 

Voordat u definitief kiest voor de Mediabox Next Mini kan het goed zijn om na te gaan welke de verschillen zijn tussen beide boxen.

Hieronder de verschillen:

  Mediabox Next Mediabox Next Mini
Verbinding via coax¹ werkt alleen via internet 
Verbinding via bedraad netwerk²  Ethernetaansluiting via de voedingsadapter
Verbinding via wifi
Verbinding via HDMI  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
Audio optical out S/PDIF³ geen optische uitgang
UHD 4K
Vooraf geïnstalleerde apps
Energieverbruik Tussen 0,23 en 9,68 watt Tussen 0,5 en 5 watt
USB-aansluiting  Buiten gebruik Wordt alleen gebruikt voor voeding en netwerkaansluiting.
Afmetingen B x H x D 23 x 3,5 x 16 cm 8 x1,9 x 8 cm 

 

¹Een coax-verbinding (Mediabox Next) geeft live TV; een TV-verbinding via internet (Mediabox Next Mini) geeft mogelijk 5 tot 15 sec. vertraging en is dus feitelijk gezien geen live-TV maar streamen.

²Een verbinding via een netwerkkabel geeft bij TV-kijken vaak een meer stabiele verbinding dan via een draadloos netwerk.

³Mocht u bij uw huidige mediabox gebruikmaken van een optische verbinding, dan moet u als u kiest voor een Next Mini uitzoeken of er een andere mogelijkheid is om uw Next Mini aan te sluiten op uw geluidsinstallatie.

r1bow

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Prima reactie. Daar doe ik een schep boven op. Ik heb al uitgebreid gekeken naar de aansluitvereisten. Ik wil de mini aansluiten met ethernetkabel vanaf mijn router, via een unmanaged switch. 

De XL is nu via HDMI verbonden met een audio/video receiver, waar de TV ook op agesloten zit (Yamaha). Die zorgt voor het geluid. Alles via HDMI (only). Volgens mij moet dit geen probeelm zijn.  

r1bow

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor zover ik het kan beoordelen is dit allemaal geen probleem. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Top, je hebt goed research gedaan lees ik wel! De Next Mini komt jouw kant op, je krijgt een bevestiging per e-mail en een track en trace als het pakket onderweg is 😄 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic