Vraag
Reacties
Oplossing
rontheo
Level 1

Mediabox XL vervangen door Mediabox Next

Heb net gebeld met Ziggo om de Mediabox XL te vervangen door een nieuwe mediabox die 4k ondersteunt. We hadden ook een extra mediabox xl voor boven. Nu moeten we beide inleveren en in augustus bellen voor een extra box voor boven. Daar staat een gewone tv. Heeft iemand er ervaring mee of beide boxen wel of niet met elkaar overweg kunnen?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo
Level 20
T.E.A.M.
rontheo Ze kunnen overweg...Niet zoals je wellicht gewend bent de combi mbxl>mbxl extra.

De Next heeft GEEN harde schijf meer en alles wordt nu opgenomen in de cloud. In die hoedanigheid kan je bv via de extra Next weer verder kijken. Ook via de ziggo go app is dat nu mogelijk. Je kijkt bv iets op de app , en kan je verder kijken op 1 van de Next boxen en etc. Dit even in het kort...

*Moderator edit: Heb je de Mediabox Next nog niet in huis? Bestel dan hier je Mediabox Next!

Bekijk in context

14 Reacties 14
robbo
Level 20
T.E.A.M.
rontheo Ze kunnen overweg...Niet zoals je wellicht gewend bent de combi mbxl>mbxl extra.

De Next heeft GEEN harde schijf meer en alles wordt nu opgenomen in de cloud. In die hoedanigheid kan je bv via de extra Next weer verder kijken. Ook via de ziggo go app is dat nu mogelijk. Je kijkt bv iets op de app , en kan je verder kijken op 1 van de Next boxen en etc. Dit even in het kort...

*Moderator edit: Heb je de Mediabox Next nog niet in huis? Bestel dan hier je Mediabox Next!
rontheo
Level 1
Topicstarter
robbo dank voor je reactie... beide zijn we niet zo heel technisch....dus we hopen dat het allemaal gaat lukken als de nieuwe box en de tv gaan komen. Hoop dat makkelijk is met opnemen en afspelen. En ook om alles met elkaar te verbinden.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
rontheo Geen dank. Even ter info, Je hoeft de boxen niet te verbinden met elkaar, zoals je nu gewend bent... Beide boxen Heeft ieder apart een tv/internet aansluiting nodig. Dus idem aansluiten als de woonkamer.. O.a de cloud doet de rest:relaxed:

Als het zo ver is, en je hebt nog vragen? stel ze gerust... Box is verder zeer eenvoudig aan te sluiten...
Chivlikiroli
Level 6
Ik heb voorlopig een gewone standaard mediabox als extra er bij genomen, op het moment dat je de tweede kan bestellen ruil ik hem om
rontheo
Level 1
Topicstarter
Chivlikiroli bedankt voor de reactie... wel vreemd dit, want toen ik vroeg of we die extra mediabox (voor boven) konden behouden was de reactie nee. Ze konden niet met elkaar overweg. Maar als dat bij jou is gelukt, moet dat bij ons ook wel lukken 🙂
0 Kudos
Chivlikiroli
Level 6
rontheo wrote:
Chivlikiroli bedankt voor de reactie... wel vreemd dit, want toen ik vroeg of we die extra mediabox (voor boven) konden behouden was de reactie nee. Ze konden niet met elkaar overweg. Maar als dat bij jou is gelukt, moet dat bij ons ook wel lukken 🙂

De extra mediabox xl was gekoppeld aan de mediabox xl beneden, heb ze allebei ingeleverd en daarna de gewone standaard humax 5300 genomen, oké je kan niet terug kijken op opnemen, maar je kan wel gewoon tv kijken. Die andere extra mediabox xl Werkt niet zonder de mediabox xl
rontheo
Level 1
Topicstarter
robbo , vandaag kregen we de netbox en tot onze verbazing zat er ook een nieuw modem bij... dat was met aanvraag van de netbox niet ter sprake gekomen... de oude kunnen we weg doen... en helaas moeten we ook de extra mbxl die boven staat opsturen... dus we hebben alleen beneden dan de nieuwe netbox. Het gaat zo wel lekker langs elkaar heen met Ziggo. En als ik hierboven de reactie lees van Chivlikiroli dan had de nieuwe netbox en de mbxl prima samen gewerkt ...
0 Kudos
Chivlikiroli
Level 6
rontheo wrote:
robbo , vandaag kregen we de netbox en tot onze verbazing zat er ook een nieuw modem bij... dat was met aanvraag van de netbox niet ter sprake gekomen... de oude kunnen we weg doen... en helaas moeten we ook de extra mbxl die boven staat opsturen... dus we hebben alleen beneden dan de nieuwe netbox. Het gaat zo wel lekker langs elkaar heen met Ziggo. En als ik hierboven de reactie lees van Chivlikiroli dan had de nieuwe netbox en de mbxl prima samen gewerkt ...

Nee die werken niet samen, ik heb de standaard mediabox erbij genomen de humax 5300c beide mediaspelers xl heb ik teruggestuurd
Nick999
Level 17
Nee. Chivlikiroli heef teen andere box dan de XL
De extra XL kan alleen maar overweg met de normale XL dus als de normale weg gaat moet ook de extra weg. Die gebruikt nl de tuners van de normale XL om te kijken.
robbo
Level 20
T.E.A.M.
rontheo wrote:

Sorrie voor de late reactie. Even druk hier. Je hebt al goede tips gekregen . Over een tijdje kan wellicht een extra next besteld worden als de grote uitrol is afgerond is mijn vermoeden..
schelie-nelie
Level 7
ik had gechat met Ziggo en ik moest tot mijn verbazing een aanvraag doen via de site met waarschijnlijk de nieuwe abbon (waarschijnlijk weer een jaar ) en 20 euro aansluitkosten terwijl ik ik gewoon alles wil behouden zoals ik het nu heb incl de gratis acties die ik al jaren heb .. en waarschijnlijk kwijt raak ermee beetje jammer dus dan moet ik gewoon wachten tot de ondersteuning stopt op de horizonbox xl dus als je de horizonbox getest hebt op dag 1 ben je nu eigenlijk genoodzaakt hem uit te zitten tot eind … jammer ik betaal al bijna 100 euro per maand en dan nu ook nog na 9 jaar weer opeens een jaarcontract aangaan daar voel ik niet veel voor
rontheo
Level 1
Topicstarter
schelie-nelie , Nick999 , Chivlikiroli , robbo allemaal bedankt voor de reacties. We hebben ook een jaarcontract gekregen en we gaan nu 2 euro in de maand minder betalen (dat zal wel van korte duur zijn als de extra box komt voor boven). Wat ik wel belachelijk vind is dat je als bestaande klant (wij al vanaf het begin) 20 euro activatiekosten moet betalen. Laten ze blij zijn met de vaste klanten. Is er ook ergens een manier om die 20 euro niet te hoeven betalen?
De nieuwe tv is er nog niet, dus we hebben nog niets vervangen of aangesloten...
Martent
Level 2

De url werkt niet. Hoe anders de XL te laten vervangen door de next?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
0 Kudos