1
Vraag
2
Reageer en help mee
jpvanbeemen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL verbinden met mijn netwerk

Beste,
Wanneer ik mijn Ziggo Mediabox XL wil verbinden met mijn Connect box (bekabeld) lukt dit niet. Wanneer ik op instellen mijn thuisnetwerk druk komt er een balk in beeld met de voortgang direct en deze blijft op 0% en dat beeld komt telkens terug. het ip-adres blijft ook 192.168.192 ipv 192.168.0 of 192.168.178. Ziggo heb ik al meerdere keren aan de lijn gehad maar kunnen het probleem blijkbaar niet oplossen. Hoop dat iemand mij hier kan helpen. Alvast bedankt! Mvg
16 Reacties 16
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Werkt voorlopig ook niet. Het wordt ook afgeraden om het te proberen. Komt in een soort loop lijkt wel.
jpvanbeemen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het dan gewoon wachten op een firmware update?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ja.
davee92

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hier heb ik ook last van. Is dit iets van de laatste dagen ineens? Eerder werkte dit wel
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Dat klopt, het kan eerder gewerkt hebben, maar klapt er op een gegeven moment toch uit en is dan vaak niet opnieuw in te stellen.
Dit kan wel storingen op je box genereren, je box uit het thuisnetwerk halen en op Gateway zetten is een oplossing voor deze storingen en tevens de UTP kabel uit de box halen lost storingen bij TV, replay kijken enz. op.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Die horizonbox gedraagt zich nogal bizar in mijn netwerk. In fZiggo gebied hinkt het apparaat op 2 gedachten. Er zit een modem in maar dat wordt niet voor je internet gebruikt. Toch wil je het ding in je thuisnetwerk. Dus ethernetkabel erin. Je kan hem configureren als "ik heb een thuisnetwerk" en dan op het modem. Dan pakt hij 20 (!) IP adressen van je router.:fearful: of je zegt ik heb geen bestaand thuisnetwerk en configureert de boel met de hand. Ik gebruikte altijd de laatste optie, omdat ik hem dan een statisch IP kon geven. Echter de laatste tijd weigert on demand dan te werken. Dus terug naar de optie met 20 nutteloze IP-adressen. Dan werkt on demand opeens weer wel??. Mijn router zo geconfigureerd dat de horizon een statisch IP zou moeten krijgen, maar de box blijft zijn oorspronkelijke IP houden. Het werkt, maar is best buggy imho.
davee92

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hee, bij jou werkt de thuisnetwerk functie instellen wel?
Welke box heb je? De 7400 of de 7401 (zonder scart). Want hier blijft hij in een loop komen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Ik heb de 7400, met scart. Die heb ik gekregen omdat ondemand op mijn 7401 niet meer aan de praat te krijgen was. Maar dat wilde op de 7400 ook niet werken. Ik had de beide ingesteld op "ik heb geen thuisnetwerk", en vervolgens via de webinterface naar mijn wensen geconfigureerd. Dat had eerder gewoon gewerkt, tot een paar maand terug toen on demand opeens niet meer werkte. De monteur heeft daarop mijn 7401 omgewisseld voor een nieuwe 7400. Maar dat hielp niet.
Toen ben ik zelf gaan klooien, en merkte ik dat on demand wel werkte als ethernet niet met het modem was verbonden......
Uiteindelijk maar ingesteld als "ik heb een thuisnetwerk"en "op het modem". Dan werkt on demand gewoon wel, en ik kom niet in een loop of zo. Wat ik wel gedaan heb, eerst de box laten booten, zonder ethernet, en daarna ethernet ingeplugd en thuisnetwerk geconfigureerd. Misschien maakt dat nog uit?
Ik gebruik de horizonbox ook als access point voor 5 Ghz. Dat werkt ook. Alleen vind ik die constructie met die 20 gereserveerde ip-adressen, die vervolgens weer opnieuw worden uitgedeeld aan apparaten die met de Horizon verbinden niet zo fijn. Er staat dat de DHCP uitstaat, maar in de praktijk leent hij 20 ip's op je router, zodat hij die mooi via zelf kan uitdelen. Dat vind ik een uiterst brakke constructie. Had liever gehad dat hij dat gewoon rechtstreeks door mijn router liet afhandelen.
In de log staat dit: Eerst DHCP daemon stop en direct daarna DHCP daemon is started. Ik bedoel maar.

Jun 27 10:43:23 Successful login from 192.168.2.31
Jun 27 10:41:53 DHCP daemon is started
Jun 27 10:41:53 DHCP daemon is stop
Jun 27 10:41:36 Internet is connected 82.73.55.220
--- -- --:--:-- Booting completed
--- -- --:--:-- Home Network is connected
--- -- --:--:-- DHCP daemon is started
--- -- --:--:-- DHCP daemon is stop
Jun 27 10:40:11 Home Networking restarts via Ethernet
Jos-D

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Kan het thuisnetwerk op de mediabox niet instellen. Daardoor dus ook diverse functies niet gebruiken. Op het volgende filmpje zie je wat er gebeurt als je "thuisnetwerk instellen" selecteerd.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Zie de box wel in je netwerk? Krijgt hij een ip adres van je router. Dan kun je het proberen via de webinterface van de box.
Jos-D

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee. Hij zit niet in mijn netwerk. Dat is immers hetgeen wat ik niet kan instellen. Hiervoor zal ik eerst de gegevens van mijn netwerk moeten instellen op de box. Zodra ik dat wil doen gebeurt wat je op het filmpje ziet. De enige manier om dat te laten stoppen is de box uitschakelen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Als je het al lukt om de Mediabox Xl in een thuisnetwerk te krijgen is de kans heel groot, dat je allerlei storingen krijgt met replay en apps zoals Videoland en Netflix.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
@Jos-D,
Ik snap je probleem wel, maar misschien kun je toch de webinterface bereiken, heb je er al om gezocht? Staat hij toevallig toch stiekum bij je DHCP leases op je router?
En anders even rechtstreeks een laptop via een LAN kabel op de box, en dan gwlogin.net geloof ik. Ik zou gewoon wat proberen te experimenteren vanaf die kant. Zodra je in de webinterface zit omzeil je misschien de buggy interface via de afstandsbediening.
Het is mij met wat prutsen destijds wel gelukt de box in het netwerk te krijgen op fZiggo terrein. Maar zoals @Be rt ook al zegt: ook ik heb een niet werkend ondemand gehad, toen ik het netwerk had geconfigureerd op mijn voorkeursmanier. Maar nu loopt het wel. Met netwerk "ik wil verbinding maken met een bestaand thuisnetwerk". Kies ik voor de andere optie dan vliegt on demand er geheid uit. Ik gebruik de box gewoon als switch bij de TV voor 2 mediaspelers, en voor de 5Ghz wifi.

Maar deze functionaliteit schreeuwt om een firmware update. Dus misschien werkt het bij jou gewoon niet.
Jos-D

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok
Hij staat niet bij de DHCP van mijn bestaande router. Dat zou ook een "wonder" zijn. Aangezien de wifi gegevens van mijn bestaande netwerk niet bekend zijn op de box. de webinterface heb ik trouwens wel kunnen bereiken. (Ik heb daarvoor inderdaad mijn laptop aan de box aangesloten met een netwerkkabel waardoor ik dus een ip adres kreeg van de box). In de webinterface kon ik de gevraagde instellingen niet vinden. Het tabblad "geavanceerde instellingen" was zelfs leeg. Eigenlijk zou ik wel wachten op een update van de firmware, ware het niet dat ik er weinig vertrouwen in heb dat die er binnen een acceptabele tijd zal zijn. Bedankt voor je reactie.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Ik dacht dat je de box met een kabel in je netwerk had, en niet via wifi. Ik heb het in elk geval via een ethernet-kabel. Geavanceerd is bij mij ook uitgeschakeld. De instellingen staan bij mij onder basis->thuisnetwerk.
Jos-D

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel efok. Het werkt nu!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic