Mijn mediabox XL is vervangen door een mediabox Next.
De XL hoeft van Ziggo niet geretourneerd te worden.
Dat is voor mij een reden om de XL vanuit mijn netwerk te bekijken.
Er is echter een probleem.
Als ik de XL aansluit op mijn netwerk (utp cat5 kabel) en start de XL box op, dan gebeuren er 2 dingen:
- De XL blijft hangen op het display met "Welkom!" en reageert niet (of nauwelijks) op de afstandsbediening
- De XL krijgt geen ip adres binnen het netwerk (Dat was eerder wel het geval)
Is er een mogelijkheid om de XL duidelijk te maken dat hij contact moet maken met het lokale netwerk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is mogelijk, maar is heel ingewikkeld, omdat hij zijn eigen modem en router heeft en als hij verbinding heeft met het modem kan hij een IP adres krijgen via het modem en dan werkt de Mediabox XL niet.
Als je het modem op de Mediabox XL aansluit, heb je 2 verschillende routers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges, waar het modem wel een internet verbinding heeft en de Mediabox XL alleen een verbinding heeft met de Ziggo servers.
Wil je in de Mediabox XL inloggen, volg dan de volgende stappen:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is mogelijk, maar is heel ingewikkeld, omdat hij zijn eigen modem en router heeft en als hij verbinding heeft met het modem kan hij een IP adres krijgen via het modem en dan werkt de Mediabox XL niet.
Als je het modem op de Mediabox XL aansluit, heb je 2 verschillende routers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges, waar het modem wel een internet verbinding heeft en de Mediabox XL alleen een verbinding heeft met de Ziggo servers.
Wil je in de Mediabox XL inloggen, volg dan de volgende stappen:
@Leopold bij het omruilen van de box is de Mediabox XL gedeactiveerd. Deze is niet meer als zodanig te gebruiken. Met niet retourneren wordt in deze context bedoeld dat men de box ook zelf bij de milieustraat mag inleveren.
Bert,
Dat was een snelle (werkende) reactie waarvoor mijn dank.
De router/switch zal bruikbaar blijven of dat een efficiënt gebruik is van dit is vraag 2.
Als de DHCP van de XL uit staat en er geen coax aansluiting is heb je een niet erg energie zuinige router/switch.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.