Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes

Mediabox XL: veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen over de Mediabox XL op een rij. Voor iedere vraag een ander topic.

1. Hoe moet ik de Extra Mediabox XL opnieuw installeren?
Het heeft soms wat voeten in de aarde. Daarom een speciaal topic over dit specifieke onderwerp.
< Installatie Extra Mediabox XL >

2. De afstandsbediening doet niets, wat nu?
Zonder afstandsbediening zijn we nergens maar het zou wel goed zijn voor de stappenteller.
< De Afstandsbediening >

3. Kan ik opnames overzetten?
Sommige opnames wil je voor het leven. Maar kan dat eigenlijk wel?
< Opnames overzetten >

4. Brandt het rode telefoonlampje altijd op de display?
Een veelvoorkomende vraag. Daarom hebben we alle situaties op een rijtje gezet.
< Rode telefoon op display >

5. Hoe luister ik radio via de mediabox?
Van Radio 1 tot QMusic en alles er tussenin. Luister er flink op los.
< Radio luisteren > 

6. Ik heb verkleurd beeld, wat is er aan de hand?
Als het tv-beeld verandert in een werk van Piet Mondriaan, is er werk aan de winkel.
< Beeldinstellingen >

7. Kan ik bepaalde inhoud blokkeren met een pincode?
Speciaal voor de kleintjes: kinderslot op de mediabox.
< Kinderslot >

8. Mijn vraag staat er niet tussen. Wat nu?
De Community denkt graag met je mee. Begin je eigen topic en stel je vraag. 
< Stel je vraag >

64 Reacties 64
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Mol Dat kan een Ziggo moderator goed zien in de achtergrond, hoop ik.
Zij beheren ook de test.
Ik zal dat bij één van hen neerleggen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Mol wrote:
Hallo,
Ik heb heel lang meegedaan met een IPV6 test en nu moet ik volgende week weer mijn eigen mediabox XL gebruiken. geen probleem want die heeft tijden op de slaapkamer zijn dienst bewezen.
Nu heb ik Ziggo Go ook op de testaccount gedraaid.
Nu heb ik al eerder een keer MijnZiggo account gekoppeld aan Vodafone. en nu kan ik mijn Mediabox XL niet meer vinden in mijn eigen inlog op de ZiggoGo omgeving.
Ik heb net gebeld met de helpdesk en die hebben mijn account en de mediabox gecontroleerd. Alles is geregistreerd en zichtbaar voor de medewerker.
Echter krijg in hem niet te zien in mijn ZIggoGo omgeving.
Voorheen had ik een andere inlog voor ZiggoGo, echter sinds de samenvoeging met Vodafone heb ik nu een andere inlognaam en nu heb ik dus dit probleem.

HELP!!!


Wil je een mail sturen naar community@vodafoneziggo.com ? Dan pakken de testcollega's het op 🙂
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Na de testperiode iPV6 de "oude" box weer aangesloten.
Echter, hoewel ik de laatste update heb en CPU op 2 staat, de batterijen heb vervangen valt het gebruik mij zwaar tegen.
De instellingen zijn sinds de vorige testperiode niet gewijzigd.
*Het laden van de programmagids gaat erg traag en als ik binnen de gids gaat zoeken naar de info dan krijg ik vaak de voorgaande programmaomschrijvingen voorgeschoteld.
*Als ik op de programmagids voor of achteruit wil kijken of naar andere zenders, dan zapt het zelf nog enkele plaatsen of zenders door voordat het stopt en niet waar ik wil dat het stopt.
*Hetzelfde doet zich voor als ik "gewoon" van kanaal wil wisselen. Ik ben dan een paar kanalen verder voordat het stopt en dan kan ik weer terug zappen en hopen dat ik op de zender kom waar ik wil.
*Een maal een zender gekozen, heb ik vaak een zwart beeld. Ik moet dan even door of terug zappen om beeld te krijgen.
*Het zelfde doet zich ook voor bij ondemand, Videoland en keuzemomenten binnen apps als YouTube ed. Ook bij programma's terugkijken vindt het probleem plaats.
*Het geluid valt soms tegen, het klinkt dan of je door een rioolbuis luistert.
Maar goed, een maal beeld en op de juiste zender, kan ik mijn oververhitte vingers weer rust gunnen, toch? Maar het blijft behelpen.
Mol

Level 5
  • 102Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik heb inmiddels een mediabox Next aangevraagd.
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Mol wrote:
Ik heb inmiddels een mediabox Next aangevraagd.

Inmiddels al een paar maanden de Next. Heeft ook zijn nukken maar over het algemeen een hele verbetering.

Uitgelicht topic