1
Vraag
2
Reacties
den71

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mediabox XL veel storing: Apps werken niet

op mijn sony tv kan ik apps en netflix kijken maar via de mediabox xl gaat dit niet .

dianostiek zegt af en toe gemiddeld en af en toe goed aan voor t signaal maar voor internet vaak geen signaal , dit zou toch ook wifi moeten gaan ?

dit alles sinds ik een ieuwe mediabox xl heb gekregen 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat AOP is zwaar verouderd en een garantie voor storingen.

Een moderator kan een installatiemonteur voor je inplannen, die het AOP kosteloos komt vervangen voor een hedendaags exemplaar.

Zorg dat postcode en huisnummer in je community-profiel  staan, zodat men de juiste gegevens erbij kan pakken. 

Bekijk in context

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10048Posts
  • 1073Oplossingen
  • 9003Likes

Goedemorgen @den71, allereerst fijn om te lezen dat het signaal nu goed is. Maar ik begrijp dat de rekening van 50 euro een nare verrassing is als je hier niet op gerekend had. Ik heb de werkbon van de monteur erbij gepakt. Hij geeft inderdaad aan dat het eerste aansluitpunt vervangen is omdat die verouderd was. Dat eerste aansluitpunt valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo. Maar hij geeft ook aan dat er 3 onnodige splitters zaten tussen het eerste aansluitpunt en de mediabox waardoor het signaal erg slecht was. Dat hoort bij je binnenhuis installatie en valt onder je eigen verantwoordelijkheid. Dit is de reden waarom de monteur ook kosten in rekening heeft gebracht. Als ik de berichten hier lees dan begrijp ik dat je niet op kosten had gerekend en de storing was ook deels te wijten aan een verouderd eerste aansluitpunt. Ik zal de kosten van 50 euro dus vergoeden. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19798Likes

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem om internetverbinding mee te maken voor de on-demand functies.

 

(Heb je een netwerkkabel tussen het modem en de mediabox XL?

Haal deze er dan ertussenuit, want dat geeft allerlei verbindingsproblemen en start het modem en de Mediabox XL opnieuw op door die 30 seconden van de stroom te halen.)

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 3833Posts
  • 521Oplossingen
  • 1248Likes

Hallo @den71, welkom hier op de Community! 

 

Lekker Netflix kijken en gebruik maken van de apps via de Mediabox XL zit er bij jou niet in, lees ik. Dat is behoorlijk teleurstellend kan ik mij voorstellen. Goed om te zien dat je de Community hebt gevonden. @Bert schiet je al snel te hulp. 

 

Zoals hij al aangeeft, werkt de Mediabox XL niet via de wifi van je Ziggo modem. Dit regelt de Mediabox XL allemaal zelf intern (via de coax kabel). Heb je de tips al uitgeprobeerd die @Bert je heeft gegeven? Als die je niet gelijk helpen, dan zien wij hier je antwoorden wel verschijnen. Wij (de Community en ik) helpen je dan graag verder! 

den71
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb de hoofdaansluiting tevoorschijn getoverd. ik heb 2 kastjes 1 zit de modem aan die andere is gelinkt en daar zit de tv aan. maar goed ik heb de coax erafgehaald bij het eropduwen deed hij het eerst niet daana heb ik de kabel teruggetrokken in t hulsje toe kwam dat kleine dunne draadje dichterbij .hem er weer opgeschoven .

diagnostiek gedaan en blijkt nu goed en goed . ik hoop dat het zo blijft 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70210Posts
  • 4883Oplossingen
  • 19798Likes

@den71 je weergave kan ik niet volgen, dat omschrijven is ook niet te doen in tekst.

Ziggo heeft tig verschillende kastjes en als dit niet meer hedendaagse zijn, kunnen er allerlei storingen optreden.

Kun je foto's plaatsen van wat je allemaal omschrijft?

den71
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hier is de foto

voorlopig is alles ok haha

nu gaat de ab gek doen

ga hem maar omwissellen inde winkel denk ik 

als ik n o schrijf heb ik er 300 haha en als ik van kanaal wissel ga ik er een helebooel verder hahaha 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat AOP is zwaar verouderd en een garantie voor storingen.

Een moderator kan een installatiemonteur voor je inplannen, die het AOP kosteloos komt vervangen voor een hedendaags exemplaar.

Zorg dat postcode en huisnummer in je community-profiel  staan, zodat men de juiste gegevens erbij kan pakken. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 4933Posts
  • 585Oplossingen
  • 1913Likes

Lijkt mij handig en monteur in te plannen @den71

Maar op jouw adres vind ik 2 abonnementen, waarvan 1 Zakelijk en 1 particulier. Kun je mij laten weten op welk account de afspraak ingepland moet worden?

den71
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb geen idee @Jamyla 

voor zover ik weet heb ik alleen een zakelijk abonenment

ik heb ook maar 1 ziggobox

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 974Likes

Geen probleem @den71! Wil je het klantnummer tussenhaakjes achter je postcode zetten? Dan plan ik de monteur in. De voorwaarden voor een monteursbezoek vind je hier

den71
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte  

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 404Oplossingen
  • 974Likes

@den71 Ik heb je gegevens uit de post verwijderd, anders staan deze online! Ik heb een afspraak ingepland op vrijdag 08-10-2021 tussen 17:00-22:00 uur. Je krijgt nog een bevestiging per e-mail. 

 

Hou je ons op de hoogte? 

den71
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Monteur is geweest, heeft de aop ververvangen het singnaal gecheckt en nu is alles zoals t wezen moet

alleen krijg ik nu een rekening van 50euro das minder leuk 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De soep wordt vaak niet zo heet gegeten, als ie wordt opgediend.

Een moderator kan controleren of de rekening terecht is of niet, en zo nodig, corrigeren.

Ik heb het onder hun aandacht gebracht.

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10048Posts
  • 1073Oplossingen
  • 9003Likes

Goedemorgen @den71, allereerst fijn om te lezen dat het signaal nu goed is. Maar ik begrijp dat de rekening van 50 euro een nare verrassing is als je hier niet op gerekend had. Ik heb de werkbon van de monteur erbij gepakt. Hij geeft inderdaad aan dat het eerste aansluitpunt vervangen is omdat die verouderd was. Dat eerste aansluitpunt valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo. Maar hij geeft ook aan dat er 3 onnodige splitters zaten tussen het eerste aansluitpunt en de mediabox waardoor het signaal erg slecht was. Dat hoort bij je binnenhuis installatie en valt onder je eigen verantwoordelijkheid. Dit is de reden waarom de monteur ook kosten in rekening heeft gebracht. Als ik de berichten hier lees dan begrijp ik dat je niet op kosten had gerekend en de storing was ook deels te wijten aan een verouderd eerste aansluitpunt. Ik zal de kosten van 50 euro dus vergoeden. 

den71
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Anne B Ahhh vandaar , maar het is goed nieuws ik dank je van harte namens de hele familie 

gelukkig zijn we er met elkaar op de forum toch nog helemaal uitgekomen 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic