1
Vraag
2
Reacties
Marcodek1

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL - valt uit

Mijn mediabox valt sinds maandag steeds uit. Heb al teruggezet naar fabrieks instellingen. Staat al 1.5 jaar op dezelfde plek zonder problemen. Box is ook kokend heet. Dit is heel irritant, kan amper tv kijken. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Marcodek1
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Oei! Een kokend hete Mediabox XL die uitvalt is zeker geen goed teken. Het is fijn om te zien dat je met @Bert al een aantal zaken hebt gecontroleerd. Ik vermoed dat de ventilator in de Mediabox XL defect is. Dat verklaart namelijk waarom de Mediabox XL kokend heet wordt en ten gevolge daarvan uitvalt. Laten we direct de koe bij de horens vatten! Ik heb een vervangende Mediabox XL op de post gedaan. Deze wordt binnen maximaal 3 werkdagen bezorgd door Post NL. De huidige Mediabox XL mag je naar ons retourneren in de doos van de nieuwe mediabox 🙂

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Marcodek1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is in 1,5 jaar niets veranderd aan de plaats en aan de stekkers etc etc  het is sinds maandag, het geval, valt nu weer uit. Dit is gewoon niet om naar te kijken, 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Jammer, zonder meer informatie is er geen advies te geven of is er ook niet te zien of dit niet meer hedendaags aansluitmateriaal is wat Ziggo gratis kan vervangen of opsturen.

Veel succes verder gewenst.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Marcodek1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20211119_223313.jpg

 hierbij een foto, 

Marcodek1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is een vrij recent huis, dit was er al toen ik er kwam wonen. Box zit op een normale wand contact doos aangesloten, kan nu even geen foto daarvan maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als eerste, probeer onderstaand filmpje eens, dat heeft al veel mensen op weg geholpen.

Blijf je hetzelfde ervaren, kijk eens aan de linker zijkant en de onderkant of er stof zit in de ventilatie in en uitgangen, zo ja, stofzuig dit eens voorzichtig weg.

 

Geen resultaat, dan kan een Ziggo moderator eens meekijken en de juiste stappen nemen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Marcodek1  schreef:

Het is een vrij recent huis, dit was er al toen ik er kwam wonen. Box zit op een normale wand contact doos aangesloten, kan nu even geen foto daarvan maken.


Dan wachten we nog even op de foto.

Marcodek1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20211120_080212.jpg

 goedemorgen hierbij nog twee foto's van de coax aansluiting naar de mediabox, 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Marcodek1 Helaas kan ik niets zien op de foto.

Marcodek1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20211120_130613.jpg

 hierbij een nieuwe foto was erg vroeg en donker nog. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie daar verder niets vreemds.

 

Als de problemen blijven bestaan en er zit geen stof in de ventilatie roosters, laat het hier weten.

Marcodek1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb alles nog een nagekeken, maar er zit ook geen stof in de ventilatie roosters,, heel irritant is het wel, kan niet normaal tv kijken 

Marcodek1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kan max 1,5 uur tv kijken en dan valt alles uit wil graag een oplossing, betaal iedere maand grof geld aan ziggo, 12 jaar klant geweest bij kpn en nooit problemen gehad, nu 1,5 jaar klant bij ziggo en nu deze **bleep**.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan zal hij mogelijk omgeruild moeten worden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Marcodek1
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bert dank je wel,, postcode en huisnummer staan erin, ik ontvang graag reactie van ziggo medewerkers, dit is echt geen doen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Marcodek1
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Oei! Een kokend hete Mediabox XL die uitvalt is zeker geen goed teken. Het is fijn om te zien dat je met @Bert al een aantal zaken hebt gecontroleerd. Ik vermoed dat de ventilator in de Mediabox XL defect is. Dat verklaart namelijk waarom de Mediabox XL kokend heet wordt en ten gevolge daarvan uitvalt. Laten we direct de koe bij de horens vatten! Ik heb een vervangende Mediabox XL op de post gedaan. Deze wordt binnen maximaal 3 werkdagen bezorgd door Post NL. De huidige Mediabox XL mag je naar ons retourneren in de doos van de nieuwe mediabox 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic