Hallo,
Mijn mediabox valt na een uur of twee helemaal uit. Het begon met terugvallen op ziggo welkom scherm. Nu valt de box helemaal uit.
Wanneer de box aanstaat doet alles prima.
Diagnostiek geeft signaal en internetverbinding goed, internet snelheid hoog HD.
De box maakt ook meer geluid als voorheen.
De box staat vrij voor de tv. Ik heb al de stofzuiger aan de ventilatie rooster gehad geen verschil. Na een uitval moet ik de knop soms meerdere keren aan en uit bedienen. Dan start de box en maakt de gebruikelijke routine.
Hierna ben ik voor enkele uren goed. Uiteraard heb ik alle verbindingen nagelopen.
Is het mogelijk om deze box te vervangen en dan voor een Nex?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb de Next geïnstalleerd en wat een verschil.
Nu is het mij duidelijk dat alle maleur dat ik de laatste twee jaar heb gehad aan mediabox xl lag. Lange lijst fout codes, RTL 7 en 12 die dan wel en dan weer niet werken.
Mijn aop,splitter en coax zijn niet veranderd enkel de meegeleverde hdmi kabel en de mediabox next werkt perfect.
En op wifi notabene, de utp bedrading moet ik nog aanleggen.
Mijn conclusie is dat het Ziggo signaal over de kabel met alle upgrades te complex is geworden, voor de horizon mediabox xl. te verwerken.
Ik vind dat Ziggo haar klanten hierover eerlijk moet adviseren.
Mij had het veel ellende gespaard.
M.vr.gr.
Leo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Leo5511 ,
Een next zal mogelijk zijn.Graag een next of next mini?
@Verwijderd account ,
Alvast bedankt voor je snelle reactie.
Het uitvallen gebeurt onregelmatig en het lijkt dat de frequentie ervan toeneemt. Ben bang dat de box op een gegeven moment niet meer opstart.
Gezien mijn huidige opstelling past een Mediabox Next beter.
Nogmaals bedankt,
M.vr.gr.
Leo
Goedemiddag @Leo5511 en een warm welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat de Mediabox XL om de 1 a 2 uur uitvalt! Ik kan mij voorstellen dat dit niet prettig tv kijken is. Gezien de probleemomschrijving lijkt het erop dat de Mediabox z'n beste tijd gehad heeft en aan vervanging toe is. Ik zorg ervoor dat je een Mediabox Next opgestuurd krijgt. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je deze in huis met de pakketdienst van Post NL. De defecte Mediabox XL mag je inleveren bij de milieustraat of retoursturen naar onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
@Paul ,
Hartelijk bedankt voor je snelle reactie.
Ik maakte me zorgen om helemaal zonder komen te zitten.
Ik kijk de bezorging halsrijkend tegemoet.
Groet,
Leo
@Leo5511 Heel graag gedaan en fijn om te lezen! We zijn heel benieuwd naar jouw bevindingen met de nieuwe Mediabox. 😉 Alvast veel plezier ermee.
Hallo,
Even een vraagje.
Ik heb onlangs een Mediabox Next ontvangen.
Achteraf denk ik dat ik beter de Mini had moeten nemen. Ik wil eigenlijk van coax gedoe in huis af. Ik heb de box nog niet geïnstalleerd zit nog compleet in doos.
Is het mogelijk om deze als nog te ruilen voor een Mini . Bij een ziggo winkel bijvoorbeeld.
Bij voorbaat dank ,
M.vr.gr.
Leo.
Kan idd gewisselt worden maar dat kost je dan wel 19,95 admin kosten.
Nog even een vraagje voordat ik definitief beslis.
Bij een internet storing had ik met de XL nog altijd beperkt tv. Is dit met Next ook het geval?
Met de Mini is natuurlijk alles weg.
Groet,
Leo
Bij de next kan je nog live tv kijken zonder internet.
Idd zoals @Verwijderd account het zegt bij next kan je nog live tv kijken. Is het overwegen waard. Coax wat er al ligt laten liggen en bij internet storing gewoon tv. Of coax weg en geen tv als internet er uitligt. Tevens coax moet je dab wisselen voor utp. Mini draait besten op kabel dan wifi.
Ik heb de Next geïnstalleerd en wat een verschil.
Nu is het mij duidelijk dat alle maleur dat ik de laatste twee jaar heb gehad aan mediabox xl lag. Lange lijst fout codes, RTL 7 en 12 die dan wel en dan weer niet werken.
Mijn aop,splitter en coax zijn niet veranderd enkel de meegeleverde hdmi kabel en de mediabox next werkt perfect.
En op wifi notabene, de utp bedrading moet ik nog aanleggen.
Mijn conclusie is dat het Ziggo signaal over de kabel met alle upgrades te complex is geworden, voor de horizon mediabox xl. te verwerken.
Ik vind dat Ziggo haar klanten hierover eerlijk moet adviseren.
Mij had het veel ellende gespaard.
M.vr.gr.
Leo.
@Leo5511 "Mijn conclusie is dat het Ziggo signaal over de kabel met alle upgrades te complex is geworden, voor de horizon mediabox xl. te verwerken."
Als dit zo zou zijn, dan zouden er nu meer dan een half miljoen mensen zijn, die problemen ervaren en zou het hier zwart zien van de berichten hierover en dat is gelukkig niet het geval.
De Mediabox XL heeft wel een extra goede coax verbinding nodig voor zijn eigen modem, wat voor alles gebruikt wordt, behalve live TV.
Heb je deze wandcontactdoos nog steeds?
Want dat is vrijwel zeker de boosdoener, ik vermoed dat de storing die deze opvangt van buiten, 4G 5G Digitenne en dergelijke zenders, ook op je modem te zien is.
Deze had vervangen moeten worden door een Ziggo monteur, want die is al meer dan 15 jaar oud.
@Leo5511 Vervolg op mijn bericht hierboven, met nog een mogelijke oorzaak voor je problemen met de Mediabox XL, door een ontwerpfout van het witte kapje op de splitter POA 1-UPC:
@Bert ,
De aop en splitter zijn al een tijd door Ziggo vervangen. De coax is 5m zwart toegestuurd door moderator. Verder geen splitter of versterker tussen. Alles conform Ziggo standaard.
Wij waren @Home klant en na de fusie ziggo trouw gebleven.
Met de Humax en vervolgens de Mediabox Xl hadden wij jarenlang nul klachten gekend.
Pas na de eerste update en later het simultaan uitrollen van de Next waren de klachten ook indiversiteit fors toegenomen.
Tenzij er een elektrotechnische mankement in de Xl bestond, lag het aan het signaal die onmiskenbaar in complexiteit is toegenomen.
En misschien niet optimaal in mijn buurt maar het feit blijft dat Next perfect functioneert onder dezelfde omstandigheden.
Met vriendelijke groet,
Leo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.