1
Vraag
2
Reacties
Leo5511

Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

Mediabox XL valt uit na uur of twee

Hallo,

Mijn mediabox valt na een uur of twee helemaal uit. Het begon met terugvallen op ziggo welkom scherm. Nu valt de box helemaal uit.

Wanneer de box aanstaat doet alles prima.

Diagnostiek geeft signaal en internetverbinding goed, internet snelheid hoog HD.

De box maakt ook meer geluid als voorheen.

De box staat vrij voor de tv. Ik heb al de stofzuiger aan de ventilatie rooster gehad geen verschil. Na een uitval moet ik de knop soms meerdere keren aan en uit bedienen. Dan start de box en maakt de gebruikelijke routine. 

Hierna ben ik voor enkele uren goed. Uiteraard heb ik alle verbindingen nagelopen.

Is het mogelijk om deze box te vervangen en dan voor een Nex?

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@tjhslangen ,

Ik heb de Next geïnstalleerd en wat een verschil.

Nu is het mij duidelijk dat alle maleur dat ik de laatste twee jaar heb gehad aan mediabox xl lag. Lange lijst fout codes, RTL 7 en 12 die dan wel en dan weer niet werken.

Mijn aop,splitter en coax zijn niet veranderd enkel de meegeleverde hdmi kabel en de mediabox next werkt perfect.

En op wifi notabene, de utp bedrading  moet ik nog aanleggen.

Mijn conclusie  is dat het Ziggo signaal over de kabel met alle upgrades te complex is geworden, voor de horizon mediabox xl. te verwerken.

Ik vind dat Ziggo haar klanten hierover eerlijk moet adviseren.

Mij had het veel ellende gespaard.

M.vr.gr.

Leo.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Leo5511 ,

Een next zal mogelijk zijn.Graag een next of next mini?

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Verwijderd account ,

Alvast bedankt voor je snelle reactie.

Het uitvallen gebeurt onregelmatig en het lijkt dat de frequentie ervan toeneemt. Ben bang dat de box op een gegeven moment niet meer opstart.

Gezien mijn huidige opstelling past een Mediabox Next beter.

Nogmaals bedankt,

M.vr.gr.

Leo

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Leo5511 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de Mediabox XL om de 1 a 2 uur uitvalt! Ik kan mij voorstellen dat dit niet prettig tv kijken is. Gezien de probleemomschrijving lijkt het erop dat de Mediabox z'n beste tijd gehad heeft en aan vervanging toe is. Ik zorg ervoor dat je een Mediabox Next opgestuurd krijgt. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je deze in huis met de pakketdienst van Post NL. De defecte Mediabox XL mag je inleveren bij de milieustraat of retoursturen naar onderstaande retouradres. 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070
5800VB Venray

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Paul ,

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie.

Ik maakte me zorgen om helemaal zonder komen  te zitten.

Ik kijk de bezorging halsrijkend tegemoet.

Groet,

Leo

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Leo5511 Heel graag gedaan en fijn om te lezen! We zijn heel benieuwd naar jouw bevindingen met de nieuwe Mediabox. 😉 Alvast veel plezier ermee.

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

Hallo,

Even een vraagje.

Ik heb onlangs een Mediabox Next ontvangen.

Achteraf denk ik dat ik beter de Mini had moeten nemen. Ik wil eigenlijk  van coax gedoe in huis af. Ik heb de box nog niet geïnstalleerd zit nog compleet in doos.

Is het mogelijk om deze als nog te ruilen voor een Mini . Bij een ziggo winkel bijvoorbeeld.

Bij voorbaat dank ,

M.vr.gr.

Leo.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Kan idd gewisselt worden maar dat kost je dan wel 19,95 admin kosten.

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@tjhslangen 

Nog even een vraagje voordat ik definitief beslis.

Bij een internet storing had ik met de XL nog altijd beperkt tv. Is dit met Next ook het geval?

Met de Mini is natuurlijk alles weg.

Groet,

Leo

Verwijderd account
Niet van toepassing

Bij de next kan je nog live tv kijken zonder internet.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Idd zoals @Verwijderd account het zegt bij next kan je nog live tv kijken. Is het overwegen waard. Coax wat er al ligt laten liggen en bij internet storing gewoon tv. Of coax weg en geen tv als internet er uitligt. Tevens coax moet je dab wisselen voor utp. Mini draait besten op kabel dan wifi.

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@tjhslangen ,

Ik heb de Next geïnstalleerd en wat een verschil.

Nu is het mij duidelijk dat alle maleur dat ik de laatste twee jaar heb gehad aan mediabox xl lag. Lange lijst fout codes, RTL 7 en 12 die dan wel en dan weer niet werken.

Mijn aop,splitter en coax zijn niet veranderd enkel de meegeleverde hdmi kabel en de mediabox next werkt perfect.

En op wifi notabene, de utp bedrading  moet ik nog aanleggen.

Mijn conclusie  is dat het Ziggo signaal over de kabel met alle upgrades te complex is geworden, voor de horizon mediabox xl. te verwerken.

Ik vind dat Ziggo haar klanten hierover eerlijk moet adviseren.

Mij had het veel ellende gespaard.

M.vr.gr.

Leo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Leo5511 "Mijn conclusie  is dat het Ziggo signaal over de kabel met alle upgrades te complex is geworden, voor de horizon mediabox xl. te verwerken."

Als dit zo zou zijn, dan zouden er nu meer dan een half miljoen mensen zijn, die problemen ervaren en zou het hier zwart zien van de berichten hierover en dat is gelukkig niet het geval.

 

De Mediabox XL heeft wel een extra goede coax verbinding nodig voor zijn eigen modem, wat voor alles gebruikt wordt, behalve live TV.

Heb je deze wandcontactdoos nog steeds?

Want dat is vrijwel zeker de boosdoener, ik vermoed dat de storing die deze opvangt van buiten, 4G 5G Digitenne en dergelijke zenders, ook op je modem te zien is.

Deze had vervangen moeten worden door een Ziggo monteur, want die is al meer dan 15 jaar oud.

 

Bert_0-1667056204189.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Leo5511 Vervolg op mijn bericht hierboven, met nog een mogelijke oorzaak voor je problemen met de Mediabox XL, door een ontwerpfout van het witte kapje op de splitter POA 1-UPC:

 

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Bert ,

De aop en splitter zijn al een tijd door Ziggo vervangen. De coax is 5m zwart toegestuurd door moderator. Verder geen splitter of versterker tussen. Alles conform Ziggo standaard.

 

Wij waren @Home klant en na de fusie ziggo trouw gebleven. 

Met de Humax en vervolgens de Mediabox Xl hadden wij jarenlang nul klachten gekend.

Pas na de eerste update en later het simultaan uitrollen van de Next waren de klachten ook indiversiteit fors toegenomen.

Tenzij er een elektrotechnische mankement in de Xl bestond, lag het aan het signaal die onmiskenbaar in complexiteit  is toegenomen.

En misschien niet optimaal in mijn buurt maar het feit blijft dat Next perfect functioneert onder dezelfde omstandigheden.

Met vriendelijke groet,

Leo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic