1
Vraag
2
Reacties
GerritM1

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox XL start spontaan opnieuw op

Mijn nieuwe mediabox xl heeft een aantal kuren:

-start soms spontaan op

-kan met afst.bediening programmas niet pauzeren of vooruit/achteruitspoelen

-kan bij het kijken van bewaarde opnames deze niet stoppen en moet de mediabox uitschakelen om dat te realiseren

wat kan er toch loos zijn?

p.s. (ben een behoorlijke leek op dit gebied)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GerritM1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

AOP is vervangen/vernieuwd, maar dat was niet het probleem.

De "nieuwe" mediabox bleek constant te willen doorstarten/ was dus defect. Na vervanging door andere nieuwe mediabox bleek probleem verholpen. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

GerritM1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

-aansluitkastje op foto is waar Ziggo binnenkomt. Geen splitter of versterker of andere wandcontactdoos.

ps en nog een onverklaarbare bijzonderheid: op mijn vorige mediabox stonden nog enkele opgenomen uitzendingen. Deze staan nu ook op de nieuwe mediabox. Rara politiepet?!?!?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @GerritM1! Erg frustrerend dat je deze problemen ervaart met je mediabox XL. Goed dat je ons een berichtje doet! Zoals ik kan zien is de mediabox helemaal rechtstreeks aangesloten. Dat is fijn. Ik heb het signaal van de mediabox uitgelezen en dat ziet er ook goed uit. Je oude je mediabox eens kunnen terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kun je via de instellingen doen. 

Als je mediabox de nieuwste update heeft, dan worden alle opnames op de Cloud gezet. Dus dan is het inderdaad mogelijk dat de opname ook op je nieuwe mediabox staat. 

GerritM1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Maud mijn huidige mediabox heb ik gisteren al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik hoop niet dat je bedoelde, dat ik mijn oude mediabox zou moeten terugzetten naar fabrieksinstellingen, want na het wisselen van box moest ik 2 laptops, 2 iphones, 1 ipad, 1luchtververser, 1 webcam, 1airco allemaal opnieuw installeren......

I.v.m. de huidige storing bij Ziggo kan ik verder niks ondernemen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Sorry, ik typte oude, maar dat bedoelde ik niet! Fijn dat je de mediabox al terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen. Wel jammer dat dit het probleem niet heeft opgelost. Dan zouden we een monteur kunnen langs sturen. De monteur komt op deze voorwaarden. Als je daar mee akkoord gaat, dan hoor ik het graag en gaan we een afspraak inplannen! 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zo te zien kan het AOP wel een upgrade gebruiken.😉

GerritM1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Sorry, wat is een AOP?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Abonnee Overname Punt, de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Die wordt sowieso gratis vervangen door een Ziggo monteur.

 

Bert_0-1633033526236.png

 

Hoe zien je verdere aansluitingen met de mediabox XL eruit?

GerritM1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

het andere eind van de coaxkabel, de door ziggo meegeleverde hdmikabel en de voedingskabel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk.

 

Heb je een antwoord op de vraag van Maud van Ziggo?

 

Wel jammer dat dit het probleem niet heeft opgelost. Dan zouden we een monteur kunnen langs sturen. De monteur komt op deze voorwaarden. Als je daar mee akkoord gaat, dan hoor ik het graag en gaan we een afspraak inplannen! 

GerritM1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Er is een afspraak ingepland voor a.s. woensdag

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Goed te horen @GerritM1 houd je ons op de hoogte hoe het verlopen is? Zo kunnen we hier ook andere community leden en klanten mee ondersteunen. 
 

GerritM1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

AOP is vervangen/vernieuwd, maar dat was niet het probleem.

De "nieuwe" mediabox bleek constant te willen doorstarten/ was dus defect. Na vervanging door andere nieuwe mediabox bleek probleem verholpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic