1
Vraag
2
Reacties
agm.vanderven

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox XL start ongevraagd zelfstandig op

Mediabox start ongevraagd zelfstandig op 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
agm.vanderven
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Eureka. Door de HDMI aansluiting van de soundbar (Yamaha YSP 2700) los te koppelen en alleen de optische aansluiting te gebruiken lijkt het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken allen.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77244Posts
  • 5246Oplossingen
  • 22907Likes

Heb je de Mediabox XL al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Dit lost vaak vreemde problemen op.

Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.

Karel.

Level 16
  • 2090Posts
  • 265Oplossingen
  • 1442Likes

Bij mij gaat de Mediabox XL van uit eco stand ook steeds ongevraagd aan. Reset, > 30 sec Spanningsloos, gedwongen firmware update niets van dit helpt. Het enige wat helpt is de schakelaar op de achterzijde. Kijk je niet zet hem gewoon helemaal uit!

 

Apparaat zou hoognodig ingenomen moeten worden en ingeruild moeten worden voor de Next. Tenslotte betaal ik nu na de laatst verhoging hetzelfde als andere abonnees met een Next maar zit wel opgescheept met energie vretende zelf startende afgeschreven Mediabox XL.

agm.vanderven
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Karel zou best wel eens gelijk hebben. Box meerdere keren gereset zonder resultaat. Probeer nu fabrieksinstellingen 

 

agm.vanderven
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dan ben je alles kwijt Bert maar ok pakt hij dan de laatste updates op?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77244Posts
  • 5246Oplossingen
  • 22907Likes

Sinds alles in de cloud staat ben je bij fabrieksinstellingen niets meer kwijt, alles wordt weer opgepakt.

Alleen zo nodig opnieuw inloggen in apps.

Karel.

Level 16
  • 2090Posts
  • 265Oplossingen
  • 1442Likes

Ik ben er mee gestopt om te zoeken naar een oplossing, zoals ik al melde niets helpt behalve de schakelaar op de achterzijde.

Gebruik deze “rammelbak” alleen voor content die niet via Ziggo Go App te kijken is. Zoals aanbieders tab bij movies & series zoals de 1 jaar gratis Film1 On demand. 

agm.vanderven
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Voor als nog lijkt het probleem opgelost door in Instellingen -systeem -de “opstartsnelheid” te wijzigen 

Opstarten vervolgens uit en opstartsnelheid in de gewenste snelheid terug zetten.

agm.vanderven
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Niet dus! Probleem blijft bestaan.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4523Posts
  • 597Oplossingen
  • 2270Likes

@Karel. @agm.vanderven Frustrerend dat de problemen nog altijd bestaan. Mijn voorstel is om het abonnement aan te passen naar een TV Complete variant met de Mediabox Next inbegrepen. De abonnementskosten blijven hetzelfde. Indien akkoord, geef gerust een gil en dan regel ik het voor jullie. 

agm.vanderven
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb al een TV complete abonnement Vincent als het zonder verdere kosten en niet al te veel moeite kan zet mij dan maar op een Mediabox Next. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4523Posts
  • 597Oplossingen
  • 2270Likes

Bij deze voor je aangepast. Je ontvangt de Next zo snel mogelijk. Uiteraard ontvang je een Track & Trace code zodra PostNL je pakketje heeft. Je ontvangt ook nog bericht of je huidige box geretourneerd moet worden. Houd dus goed de mail in de gaten. 

Karel.

Level 16
  • 2090Posts
  • 265Oplossingen
  • 1442Likes

@Vincent 

Ik heb al jaren een Alles-in-1 Complete abonnement.

Als er verder geen kosten aan verbonden zijn, mijn smartcards actief blijven en gratis Film1 en Hollandsnieuwe Pakket ook actief blijven zou ik de Mediabox XL ook wel door een Mediabox NEXT vervangen zien. bvd.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Karel. 

Leuk dat je hier belangstelling voor hebt! Het goede nieuws is ook dat je voor hetzelfde maandbedrag als nu - en met je actieve smartcards + gratis Film1 en Hollandsnieuwe Pakket- een Next kan aanvragen.

Wel zie ik dat je gebruikt maakt van een eigen modem. Voor een wijziging geldt dan dat je eerst je Ziggo modem tijdelijk weer moet activeren. Laat maar weten als dit is gedaan, dan vragen we de Next graag voor je aan:

Gids.JPG

 

 

Karel.

Level 16
  • 2090Posts
  • 265Oplossingen
  • 1442Likes

@Erik P 

Ik heb het Ziggo modem weer even geactiveerd. Als je de aanvraag voor de Next in gang kan zetten zou dat fijn zijn. bvd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5980Posts
  • 707Oplossingen
  • 2537Likes

Yes, heb ik nu voor je in orde gemaakt @Karel.

Binnen 24 uur ontvang je per e-mail een bevestigingsmail en zodra het pakket bij PostNL is aangemeld een e-mail met de Track&Trace code om de zending te volgen 🙂

agm.vanderven
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nadat de monteur mijn nieuwe Next heeft geïnstalleerd waarbij splitter en alle kabels zijn vernieuwd en nieuwe afstandsbediening aangemeld werkt alles perfect.

MAAR: TV (een 4 jaar oude Samsung) start  zelfstandig ongevraagd op!

Wat nu?

 

 

Karel.

Level 16
  • 2090Posts
  • 265Oplossingen
  • 1442Likes

@agm.vanderven 

Speel wat met instellingen hieronder genoemd en kijk of het helpt.

  • Uitzetten van HDMI-CEC (= Anynet+ Samsung TV’s) op de TV kan een oplossing zijn.
  • En eventueel in de Next bij “Instellingen -> Systeem -> Een knop voor aan- en uitzetten” op “Uit” zetten. NB is alleen zichtbaar als je het menu oproept met de Ziggo afstandsbediening.

Zelf heb die instellingen op uit staan omdat ik meerdere apparaten op mijn TV aangesloten heb. Gebruik voor het dagelijks gebruik dan ook een Logitech Harmony Elite met hub als afstandsbediening. En in bijzondere gevallen de eigen ab. Dit voorkomt dat de TV uit of aan gaat als ik een van de apparaten aangesloten op de tv die ook aan of uit zet.

 

Inmiddels ook een Next gekregen en deze werkt sneller en prettiger dan de Mediabox XL.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@agm.vanderven Ik zie dat @Karel. een aantal handige tips heeft gegeven. Hebben die je geholpen bij het vinden van de oplossing?  

agm.vanderven
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben er nog mee bezig en laat het horen

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic